MuscleMeat

Meting basic fit

Bezoekers in dit topic

Florii

Novice
Waardering
14
Lengte
1m80
Massa
80kg
Hey gasten. Ik ben sinds een tijdje aan het trainen bij basic fit en heb vandaag even een meting uitgevoerd op die machine die daar staat.

Er kwamen de volgende waardes uit:

Vetmassa 13%
Spiermassa 83%
Botmassa 4%
Lichaamswater 62%

Ik ben 1.80 lang en weeg 79.9kilo en ben 29 jaar

Nou schrok ik een beetje van de botmassa dit klinkt zo laag. Is dit wel goed of moet ik me zorgen maken over bijv botontkalking. Heb namelijk nergens last van en ben oprecht een leek hierin.

Als jullie ervaren mannen dit zo zien, zijn deze waardes dan een beetje oke?

Ik heb een screenshot van mijn meting bijgevoegd als bijlage.

Alvast bedankt voor de hulp!

Bijlagen

• IMG_2030.jpeg
    IMG_2030.jpeg
    53,3 KB · Weergaven: 63
Hey gasten. Ik ben sinds een tijdje aan het trainen bij basic fit en heb vandaag even een meting uitgevoerd op die machine die daar staat.

Er kwamen de volgende waardes uit:

Vetmassa 13%
Spiermassa 83%
Botmassa 4%
Lichaamswater 62%

Ik ben 1.80 lang en weeg 79.9kilo en ben 29 jaar

Nou schrok ik een beetje van de botmassa dit klinkt zo laag. Is dit wel goed of moet ik me zorgen maken over bijv botontkalking. Heb namelijk nergens last van en ben oprecht een leek hierin.

Als jullie ervaren mannen dit zo zien, zijn deze waardes dan een beetje oke?

Ik heb een screenshot van mijn meting bijgevoegd als bijlage.

Alvast bedankt voor de hulp!
Niks van zulke metingen aantrekken, die zijn erg onnauwkeurig.

Wat hij hierboven zegt, een weegschaal of zo'n machine kan je je gewicht vertellen, de rest is onzin.

Ik vond het al zo bizar eerlijk gezegd. Sorry als het misschien een domme vraag was trouwens. Maar dit is allemaal nieuw voor me haha. Wel echt top dat jullie zo snel reageren. Thanks mannen! Ga dat ding voortaan alleen nog maar gebruiken om me gewicht mee bij te houden💪

Ik vond het al zo bizar eerlijk gezegd. Sorry als het misschien een domme vraag was trouwens. Maar dit is allemaal nieuw voor me haha. Wel echt top dat jullie zo snel reageren. Thanks mannen! Ga dat ding voortaan alleen nog maar gebruiken om me gewicht mee bij te houden💪
Domme vragen bestaan niet, maar vragen over bijvoorbeeld die bitch die Tanita heet komen hier vaker langs.

Dat geeft helemaal niets, de hilariteit is meer van, daar heb je er weer zoeen.

Als je niets vraagt, word je precies dat wijzer!

Wat is dat toch met die "Tanita"?

Is dit een grap? Ik snap hem nie...

Yes, you can shoot me.

Wat is dat toch met die "Tanita"?

Is dit een grap? Ik snap hem nie...

Yes, you can shoot me.
Anita is een meisjesnaam. Tanita is de naam van een merk weegschalen die ook je VP meten dmv Impedantie. Die methode is vrij onbetrouwbaar.

• Like
Waarderingen: K82
Anita is een meisjesnaam. Tanita is de naam van een merk weegschalen die ook je VP meten dmv Impedantie. Die methode is vrij onbetrouwbaar.
Aha, thanks. Nu snap ik het.

Enige betrouwbare vetmeting is dus een dexa-scan?

Een betrouwbare meting voor progressie van het vp zowel omhoog als omlaag kan ook worden gedaan door een deskundig persoon met een vp tang. Echter het getal dat eruit komt is maar een getal, maar als het kundig word uitgevoerd en de test geeft resultaat X na meerdere metingen dan kan je daar je progressie iig mee tracken.

Meten
Pedicure
Wederom meten, direct -5% bf 👍

Elke meeting is goed (of juist niet) als je dan maar elke meeting op dezelfde methode en dezelfde omstandigheden uitvoert.
Dan kan je progressie volgen. De enige meeting die spot on is is de meeting bij de patholoog op tafel. :eek:
Maarja die doen ze dan éénmalig :roflol:

Back
Naar boven