AndroidHealthClinic

Mezelf voorstellen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MikeAKA

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
11 dec 2019
Berichten
5.167
Waardering
9.763
Lengte
1m87
Massa
104kg
Vetpercentage
14%
Beste Mensen.

Ik ben Mike, 31 jaar en woonachtig in Fijnaart.
Sinds 3, 5 maand serieus begonnen met krachttraining, ik heb jaren op goed niveau rugby gespeeld totdat ik 4 jaar geleden een zeer zwaar motorongeluk heb gehad waarbij mijn benen op meerdere etages gebroken waren en de scheenbenen uit mijn been staken,pennen en schroeven erin. rechtse been hing enkel nog aan de weke delen aan elkaar, dit alles heeft een zeer lange revalidatie nodig gehad en zal nooit meer 100% worden. Eerder 75%.

Toch kon ik mezelf niet aanzien in de spiegel en ben begonnen met drukbank en lange en korte halters en flink wat schijven.
Ik schommel nog wat tussen 3x pw fullbody en 4 daagse upper/lower schema, ik heb namelijk een gezin, 2 kinderen en een baan en soms past het ene beter en dan het andere.

Ik houdt alles bij in een schrift en eet dagelijks 3500calorieeën wat ik ook bij houd.3000cal is mijn onderhoud.

Een dag voeding is ongeveer:

Smorgens (verdeeld over de ochtend
Shake, banaan ,soms 2, 2 mueslirepen
4 boterhammen pindakaas
250gr kwark

Smiddags
4 boterhammen kaas/ pindakaas
500gr kwark
2 mueslirepen,
Shake

Tussendoor smiddags
Kwark 250 gr
Paar krentenbollen
2 repen
Banaan

Savonds vaak goed bordje .
Pasta, rijst , aardappels vlees.
Ik eet alleen biologisch groente/vlees/zuivel en ook maar 3x per week vlees, dit vul ik aan met bcaa amino.

Om 20.00 uur eet ik nog 250gr kwark
Zak cashews of andere noten en vaak nog een shake.

Ik eet elke dag een zak krentenbollen tussendoor weg. Ene dag eet ik meer andere dag minder/anders Ik eet ook 2x per week tonijn of zalf

Savonds rook ik een stickie en slaap dan heerlijk 9 uur.

Het heeft mij nu in 3.5 maand tijd 8,5 kilo opgeleverd en naar mijn inziens al mooie gains.

Ik doe voornamelijk compounds
Military press
Bbp
Shoulder press
Barbell row ( ook bent over)
Dumbell flyes soms incline
Deadlift
Lunges
Calf raises
Side lateral weights
Squat , hier moest ik rustig aan mee starten ivm knieën en benen, maar gaat nu erg goed al kraakt het soms in mn knieën maar zonder pijn.
Soms wat isolatie oefeningen.
Ik geef wel echt max tijdens training



Voor mn eerste training
20190916_170259.jpg


Rug nu
20191208_181258.jpg


20191208_181156.jpg
20191210_204334.jpg


Ik zeg niet slecht voor 3.5 maand
Tshirts gaan steeds strakker zitten
Voel me beter en krachtiger en ik kom eenmaal snel aan, maar misschien heeft dat te maken dat ik vroeger ook flink gebouwd was tijdens de rugby tijd( speelde kampioenschappen)

Ik heb al heel veel gelezen en ga nog meer oefeningen opzoeken om te proberen.
Gewichten gaan wekelijks wel met 2.5kg omhoog en dat lukt goed, vooral de snelle opbouw motiveert mij erg.
Klappen met die handel.
Ik hoor graag evt feedback. En bij vragen zal ik ze zeker stellen!

Greetz Mike
 
Heftig verhaal en welkom hier!

Mooie karakteristieke foto ook die eerste, had zo geschoten kunnen zijn in Woensel :D

Succes met je doelen.
 
Dankje,

De eerste is niet zo charmant dat besef ik wel.
Maar geen andere before fotos helaashaha
 
Al geef je een aap een gouden ring, tis en blijft een lelijk ding zeg ik maar
 
Foto met dat shaggie :roflol:
 
Ja die hangt altijd op mn lip. Tis mijn signature ongeveer
Ik rook te veel.
Maar heb een redelijke cardio
Ik beweeg heel veel met werk.
Wil graag nog een keer stoppen.
Soms rook ik zelfs een stickie half tijdens de training, dan ken ik net ff extra doorgaan ofzo.
Bij mij werkt het stimulerend en juist niet verlammend apart genoeg.
Ook hier wil ik graag mee stoppen in de toekomst. Past niet meer in het gezinsleven. Ik blow alleen savonds
 
topic verplaatst naar de juiste sectie.
 
Excuus dacht in het juiste geplaatst te hebben.

Iemand nog goede beenoefeningen voor thuis?

Ik doe al lunges
Barbell squat
Calf raises met barbell
Deadlift
 
Welkom, goede progressie.
 
Welkom & succes! Heftig verhaal.
 
Welkom! Heftig verhaal, wel goed dat je beweging weer oppakt!

Een goede beenoefening zou bijv. nog Bulgarian splitsquats kunnen zijn, al weet ik niet of dat een mogelijkheid voor je is? Verder heb je nog een frontsquat. Romanian deadlifts of Stif legged deadlifts. Hipthrusts zijn ook voor mannen een goede oefening.

Succes!
 
Frontsquad gekeken en genoteerd, die past er zeker wel tussen.
Romanian deadlift ook een goede optie.

Stiff legged is denk ik lastig ivm dat het waarschijnlijk erg gaat trekken in de achterkant van mijn knieën. Tis niet meer zo flexibel/rekbaar meer.


Ik squad nu 45kg plus 10kg stang
3x 12 keer laatste set is wel zwaar maar ik haal het wel. Sinds Deze week 50kg plus stang en redde gister 12/10/9
Ik ga beneden parallel.
1RM nog niet geprobeerd, bouw het rustig op en forceer niks , ik let vooral op uitvoering en houding .
80kg 1x zou me wel moeten lukken .

De rest schiet vooruit kwa gewicht erbij.
Benen bouw ik mooi op .

Dank voor de tip!
 
Welkom en succes!
Echt top van je dat je hoe je het aanpak!
 
Dankje.

Ik probeer het serieus aan te pakken.
Ik wil niet uren per week trainen en dan het resultaat niet maximaliseren.
Dus ik ga er 100% voor.
Mn benen kunnen nooit meer 100% worden.
Ik ben dan ook voor 10 % invalide verklaard de rest van mn leven.
Ik ben al blij met wat ik nu kan kwa training dit had niemand gedacht .
Ik zal dan geen boomstammen van benen meer krijgen. Maar ik heb de omtrekachterstand van mn rechterbeen nu gelijk getrokken, deze was 3cm minder in omtrek, en het opbouwen gaat goed, ik voel het sterker worden en groter worden
Maar vorige week liep ik tegen de trekhaak van mn auto met mn scheenbeen, tja dan loop ik 2 dagen mank .
Maar ik ben de prognoses van de artsen al voorbij gestoken, en dus hoor je mij niet klagen.

Greetz
 
Ik reed 100 op een autoweg toen iemand het leuke idee kreeg te keren voor mn neus langs, hij had de laagstaande zon tegen zich maar er lag een dubbele doorgetrokken streep . Hij had dit nooit mogen doen.
Dus ik kets vol in zn flank ik kon nieteens remmen. 35meter gevolgen door gras , 14 uur operatie , ik heb letterlijk opnieuw moeten leren lopen, 1e half jaar niet kunnen staan. 2,5 jaar revalidatie.
Maar we staan er weer en vastberaden.
 
Back
Naar boven