AndroidHealthClinic

Micellar Casein Time Released - Power Bar

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star9.png
9/10 ++ Aanrader


  • Soort supplement: Whey
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Volgens de producent, PowerSupplements.nl, gaat het om Micellar Casein, time released. Micel 100% Micellar Casein is een melkeiwit op basis van micellar caseïne, dat langzaam verteert en bij uitstek geschikt is om het lichaam gedurende langere periodes van vasten zoals gedurende een nachtrust te voorzien van belangrijke bouwstenen wat spiereiwitsparend werkt.
    Beschikbaar in de smaken aardbei, ananas, banaan, chocolade, piña colada (nieuwe smaak!), vanille evenals naturel (zonder smaak- en zoetstof). Micel 100% Micellar Casein is een melkeiwit op basis van micellar caseïne, dat langzaam verteert en bij uitstek geschikt is om het lichaam gedurende langere periodes van vasten zoals gedurende een nachtrust te voorzien van belangrijke bouwstenen wat spiereiwitsparend werkt.
    Beschikbaar in de smaken aardbei, ananas, banaan, chocolade, piña colada (nieuwe smaak!), vanille evenals naturel (zonder smaak- en zoetstof). Er is steeds 1 smaak in de aanbieding.

    Micel is rijk aan bouwstenen voor de spieren, niet belastend voor de darmen, mager en arm aan melksuiker, calorie-arm en toch verzadigend.

    wie heeft baat bij Micel?
    • mensen die willen aankomen
    • sporters die sneller willen herstellen, spiermassa willen aankomen, vetmassa willen kleinen
    • vooral bedoeld voor mannen en vrouwen jonger dan 50 jaar

    wat onderscheidt Micel van andere soortgelijke voedingssupplementen
    Micel bevat uitsluitend hoogwaardige micellar caseine en geen goedkope melkeiwitconcentraten (milk protein isolate) of collageen. Micellar caseine is bijzonder vanwege de textuur, rijk aan een volle romige smaak maar zonder het vet en de daarbij behorende lege calorieen.

    micellar caseïne
    Micellar caseïne is caseïne in zijn oervorm zoals dat in melk voorkomt en niet de vorm, die ontstaat bij kaasbereiding, het zogenaamde calciumcaseïnaat wat men in goedkope caseïnepreparaten aantreft. Micellar caseïne wordt gewonnen uit gepasteuriseerde melk en wordt beter opgenomen dan calciumcaseïnaat.
    Calcium in grote hoeveelheden geconsumeerd zoals uit kwark, verstoort de delicate mineralenbalans en opbouw van spierweefsel. Niet onbelangrijk is nog de smaak voor veel consumenten. Micellar caseine is lekker vol en romig van smaak, zoals wij dat kennen van volle melk. Hoe goed ook een eiwitpreparaat is, smaak bepaalt de verkoop. Wat lekker is, verkoopt altijd beter. De structuur van micellar caseine is ook zo dat het bij vooral een grote groep jonge mannen die zich onderwerpen aan een krachttrainingregiem, zij met micellar caseine meer spierweefsel opbouwden dan met calcium caseinaat of wei-eiwitten. Micellar caseine is sterk anti-katabool (katabool = eiwitafbrekend/spiereiwit afbrekend)

    MET_Rx een groot Amerikaans sportmerk adverteerde vroeger met micellar caseine dat zij in hun maaltijdvervangende poeders en eiwitpreparaten stopte en vermarkte onder de naam metamyosin®. Echter de fractie micellar caseine dat daadwerkelijk deel uitmaakt(e) van deze MRP's was zeer gering.

    gebruik
    neem 1 afgestreken maatschep Micel en voeg dit toe aan 1 tot 2 dl water, melk of vruchtensap in een blender met bevroren vruchten, doe er een eetlepel Virgin Coconut Oil bij en meng het tot een heerlijke smoothie. Drink het als ontbijt of als snack tussen door.*
    Dit kan ook een heerlijk dessert zijn na een maaltijd door 1 potie met 150ml melk (of water) met een elektrische garde gedurende 3 minuten op matig tot hoge snelheid op te kloppen tot een bavarois-achtige vla, die ook ingevroren kan worden.

    * = geldt vooral voor degene, die wil aankomen in spiermassa (waarbij aanvullende krachttraining de voorkeur heeft)

    bevat per dagdosering (20 gram, afgestreken schep)/per 100 gram
    energie 74kcal/372kcal
    eiwitten 17g/85,5g
    koolhydraten 0,8g/4g
    - melksuiker 0,8g/4g
    vetten 0,3g/1,5g
    calcium 520 mg/ 2600mg

    ingrediënten
    micellar caseine, smaakstof (aardbei, ananas, banaan- , chocolade- of vanille-aroma of geen bij naturel), zoetstof (sucralose of geen bij naturel)

    bewaarvoorschrift
    droog en afgesloten bewaren bij normale kamertemperatuur (tussen 15 - 22°C).
    buiten bereik van jonge kinderen houden

    bijwerkingen en contra-indicaties
    niet nemen bij beperkte nierfunctie

    allergenen informatie
    bevat phenylalanine, koemelk en lactose
    bevat geen andere bekende allergenen (tarwe, gluten, soja, lupine, pinda's , noten, selderij, mosterd, sesam, ei, vis, schaal-, schelp- of weekdieren)

    vegetariërs/veganisten
    bevat koemelk
    geschikt voor vegetariërs
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Spieropbouw
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? ongeveer 1 maand
  • Hoe is de smaak van dit supplement? Neutraal
  • Welke dosis heb je gebruikt? 20 à 40 gram per dag (20 gram avond, evt. 20 gram ochtend)
  • Waar heb je het supplement gekocht? Powersupplements.nl
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? N.v.t.
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? € 40,80 per 2000 gram
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Zeker weten! Het is vele malen beter te mengen (en shaken) dan andere Micellar Caseineproducten. Shaken is eigenkijk niet eens nodig, roeren is al voldoende.
    En de werking is uitstekend.

Mijn review:

Let op: Het gaat overigens om Micellar Casein van het merk PowerSupplements, maar die optie stond niet in de lijst met fabrikanten, vandaar dat er bij de fabrikant Power Bar staat.....:finger:

Ik was al enige tijd op zoek naar een Micellar Casein zonder toegevoegde kunstmatige suikers/zoetstoffen, dus ook zonder sucralose.....
Aangezien B&F deze nog niet kon leveren, heb ik deze maar eens geprobeerd. Het is een fijn witte poeder. Het is in de pot wat statisch.

wie heeft baat bij Micel?
• mensen die willen aankomen
• sporters die sneller willen herstellen, spiermassa willen aankomen, vetmassa willen kleinen
• vooral bedoeld voor mannen en vrouwen jonger dan 50 jaar

Mijn spiermassa en kracht zijn echt aanzienlijk toegenomen en mijn
vetpercentage verlaagd.:lifter:
Ook herstel ik veel sneller van mijn intensieve en explosieve trainingen. Daarbij is het zeer goed verteerbaar.:thumb:

Ik gebruik het als aanvulling op mijn voeding en gebruik daarbij ook wat whey perfection, bcca en creatine. Zoals in de omschrijving staat kan het ook gebruikt worden als dessert na het avondeten.... :meal:

De oplosbaarheid is super, ik meng het met water (of melk) en dit gaat echt zeer gemakkelijk. Het poeder is aanzienlijk dunner dan bijvoorbeeld Micellar Casein Superior van B&F. Ook kom ik goedkoper uit dan kwark, maar dat blijft een welkome afwisseling.

Kwaliteit/prijs is het een 9/10!:haar:

Micellar%20Casein_large2.jpg
 
Power Supplements, niet Bar.
 
Back
Naar boven