AndroidHealthClinic

Nieuws Michael Phelps: 8 for 8 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zeer knap die gozer word lekker rijk :D

Joh, als je in Spanje als individuele sporter 90.000 euro krijgt bij goud. In Amerika ( ondanks de lage dollar ) zal dat ook wel een lekker bedrag zijn.
 
In de vorm van nieuwe zwempakken inderdaad. Als je niets weet over de ontwikkelingen in de sport kan je beter niks zeggen.


98% talent en 2% nieuwe techniek. ook al mag je het meest ontwikkelde zwempak om je lijf hebben, maar het gaat nog steeds om talent, juiste moment pieken, killer mentaliteit etc.
 
Zeer knap die gozer word lekker rijk :D


idd, hij hoeft hierna zijn hele leven lang niet meer te werken. zijn sponsorcontracten zijn nu het tienvoudige waard.
 
Is gewoon onmogelijk om de volgende dag weer een WR te zwemmen en dat 1,5 week lang, je lichaam heeft rust nodig. ADHD heeft er geen **** mee te maken. Dat zou wat zijn michael johnson met ADHD dan zou hij volgens jullie redenering 4 keer goud hebben gehaal plus 4 wereld records.

gewoon een Epo boy

epo heb je toch alleen maar wat aan voor duursporten?
 

Idd. Echt knap van hem.

Ik had laatst ook een docu gezien over m. Daarin lieten ze ook zien dat zijn lichaam perfect is voor een zwemmer. Grote spanwijdte, relatief lang bovenlichaam om krachtige slagen te maken en relatief korte benen voor een krachtige afzet...schoenmaat 49...

Ook zie je bij de onderwater beelden dat zijn techniek ook net iets anders is. Op de keerpunten onder water blijft hij veel langer op z'n zij tijdens de dolfijnslag. Op je zij ben je onder water namelijk sneller dan op je buik.

Het allermooiste was trouwens wel dat Ian Thorpe aanwezig was, als je enigszins de geschiedenis tussen die 2 voorafgaand aan de Spelen kent.

ThorPWNED zeggen we dan! :D
 
Super zwempak + Super zwembad.
 
Zo kan ik 't ook.

Ik wist dat er een grapjas zou komen die zoiets zou zeggen. Nee zo kan ik dit niet.. ik kan however zo wel sneller zwemmen dan normaal.

Beetje zoals in pretty much alle sporten gebeurd.. oude records worden gebroken maar niet direct omdat mensen 'beter' worden maar meer omdat mensen steeds betere equipment tot hun beschikking hebben... dat vind ik gewoon jammer.
 
Laatst bewerkt:
Ik wist dat er een grapjas zou komen die zoiets zou zeggen. Nee zo kan ik dit niet.. ik kan however zo wel sneller zwemmen dan normaal.

Beetje zoals in pretty much alle sporten gebeurd.. oude records worden gebroken maar niet direct omdat mensen 'beter' worden maar meer omdat mensen steeds betere equipment tot hun beschikking hebben... dat vind ik gewoon jammer.

Is 't ook. Eerlijk vergelijken is er op die manier niet bij.

The Greek had it right.
 
Ik wist dat er een grapjas zou komen die zoiets zou zeggen. Nee zo kan ik dit niet.. ik kan however zo wel sneller zwemmen dan normaal.

Beetje zoals in pretty much alle sporten gebeurd.. oude records worden gebroken maar niet direct omdat mensen 'beter' worden maar meer omdat mensen steeds betere equipment tot hun beschikking hebben... dat vind ik gewoon jammer.

Shit happens, zo is het altijd gegaan en zal het ook blijven gaan. Je kan natuurlijk wel beperkingen opwerpen, iets wat bij het (baan)wielrennen ook gebeurde toen de stuurtjes en fietsen zo werden aangepast dat er geen sprake meer was van een normale fietshouding. Tevens is daar een gewichtslimiet voor de fietsen.

Bij zwemmen geven die pakken een snelheidsvoordeel, net zo goed als bij schaatsen een thinsuit een groot voordeel heeft t.o.v. het oude wollen pak. Zolang ze niet met zwemvliezen zwemmen moeten de zwemmers toch nog steeds hetzelfde kunstje flikken, alleen staat het materiaal hen meer ten dienste.

Het moet niet doorslaan maar dit pak is vergelijkbaar met de klapschaats bij het schaatsen. Als ze ook nog gaan morrelen aan bijvoorbeeld de startblokken dan beinvloed je wel de manier van sporten. Maar goed dat is misschien hetzelfde als het verschil tussen een kuiltje graven op de sintelbaan en de later ingevoerde startblokken op moderne atletiekbanen.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zo hoort 't!
 
Maar wat zo frappant is, een basketballer als LeBron James zou zogenaamd niet aan de doping zitten? Die kerel is 2.05, rent als een Olympisch 100meter sprinter en springt hoger dan de gemiddelde Olympische hoogspringer. Daarnaast heeft hij grote handen en een geweldig sterk lichaam. Hij is gebouwd voor basketbal.

Sommige mensen zijn inderdaad gewoon freaks. Of Phelps doping gebruikt weet niemand behalve hij zelf. Maar wat hij doet is echt niet onmogelijk.
 
Joh, als je in Spanje als individuele sporter 90.000 euro krijgt bij goud. In Amerika ( ondanks de lage dollar ) zal dat ook wel een lekker bedrag zijn.
dat bedoelde ik niet, hij heeft sponsor contracten aangeboden gekregen ( ik weet niet of het zijn sponsors zijn ) van 50 á 60 miljoen dollar
 
Back
Naar boven