AndroidHealthClinic

michiel's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Nu ben ik wel nog aan het twijfelen om de Deadlift op dinsdag te zetten of op vrijdag na die full squats en hack squats...

Als ik deadlift op vrijdag plaats, heb ik weer evenveel oefeningen (5) als op dinsdag,
dinsdag voeg ik dan nog een extra oefening toe voor hamstrings!
 
Zo ziet het er beter uit vind ik, wat denken jullie? :)

21l2vc7.jpg
 
ik zou op beide dagen iig 1 press inleveren. Denk dat je er op die manier meer uit kan halen. Maar das mijn mening.

BP schrappen op maandag en cgbp schrappen op donderdag. Do cgbp omruilen voor benchdips, skullcrushers, pushdowns oid. Eventueel do en maandag in zijn geheel omruilen zodat je maandag frisser bent voor je eerste oefening, bench. Ipv 2x bb curls kun je misschien andere keer voor db curl kiezen. Of gewoon 1x triceps en 1x biceps doen.

Na die 20 repper squat ben je als het goed is halfdood, dus die kun je misschien beter voor het einde bewaren.
 
ik zou op beide dagen iig 1 press inleveren. Denk dat je er op die manier meer uit kan halen. Maar das mijn mening.
Meer kan uithalen op vlak van massa of kracht? Massa is nog steeds mijn prioriteit, één oefening voor borst vind ik wat weinig, borst pak je niet meer echt aan met een andere compound oefening imo...

BP schrappen op maandag en cgbp schrappen op donderdag. Do cgbp omruilen voor benchdips, skullcrushers, pushdowns oid.
Push downs zal ik er dan insmijten, dips vind ik te blessuregevoelig ivm schouders :)

Eventueel do en maandag in zijn geheel omruilen zodat je maandag frisser bent voor je eerste oefening, bench.
Waarom moet ik frisser zijn om te benchen? :scratch:

Ipv 2x bb curls kun je misschien andere keer voor db curl kiezen. Of gewoon 1x triceps en 1x biceps doen.
We hebben geen db's hier, remember ;)
1x biceps of 1x triceps lijkt me wat weinig want armen lopen imo ferm achter (34cm)

Na die 20 repper squat ben je als het goed is halfdood, dus die kun je misschien beter voor het einde bewaren.

Maar dan kan ik dit weer niet combineren met deadlift, want als ik deadlift doe voor die 20 repper sq zal mijn vorm bij sq zeer slecht zijn toch?
 
Trasher, waar zit je man? :D
 
Dit weekend geen trainingen meer, nog even rust nemen na drie zware weken examens.
Maandag begin ik dan aan het nieuwe schema, voorlopig ziet het er zo uit:

al0utw.jpg



Ook zit ik nu aan blz 67 van 340 in BFFM van Tom Venuto. Binnekort koop ik een vetpercentagemeter via sportfood of XXL Nutrition. En dan ga ik langzaam beginnen 'cutten' naar 10%. Maar hoe ik het juist ga aanpakken zal ik je nu nog niet kunnen vertellen, moet nog het volledige boek lezen! :)
 
Succes met je nieuwe schema;)
 
Tof schema ; succes .
 
Er komt mss nog een lichte aanpassing:

Op de 2de LB dag ga ik wss de hack squats vervangen door lunges, die oefening heb ik nog nooit eerder gedaan en lijkt me wel goed ter afwisseling...
 
Ik denk dat die 3 bench presses de dinsdag zwaar gaan doorwegen bro'. Misschien dat je daar nog gaat moeten aan sleutelen als je bezig bent met je schema indien het te zwaar wordt.
 
Ik denk dat die 3 bench presses de dinsdag zwaar gaan doorwegen bro'. Misschien dat je daar nog gaat moeten aan sleutelen als je bezig bent met je schema indien het te zwaar wordt.

Ik doe vaak 3 benchpresses en dat valt best mee hoor ...
 
Ik doe vaak 3 benchpresses en dat valt best mee hoor ...

Doe je er een close grip bij? Je kan er gerust drie doen voor je borst, maar het wordt knap lastig voor je triceps om er dan een close grip bij te doen, vind ik. Ikzelf train hem liefst op een aparte dag of skullcrushers na borst presses. Uiteindelijk moet je het zelf kiezen en kijken wat voor jouw lichaam best werkt. Kan rustig zijn dat het voor jou werkt:).
 
Doe je er een close grip bij? Je kan er gerust drie doen voor je borst, maar het wordt knap lastig voor je triceps om er dan een close grip bij te doen, vind ik. Ikzelf train hem liefst op een aparte dag of skullcrushers na borst presses. Uiteindelijk moet je het zelf kiezen en kijken wat voor jouw lichaam best werkt. Kan rustig zijn dat het voor jou werkt:).

Uhu . Klopt echt . Je moet steeds zelf aanvoelen wat kan en wat niet . Ik hoor vaak mensen bezig van 'je mag maar 2 keer benen trainen per week' of 'je mag max 4 dagen trainen' . Allemaal zever . Verschilt van persoon tot persoon .
 
Ik heb me nooit aan een vast schema gehouden, wel qua spiergroepen maar niet qua oefeningen, ik hou er het meeste van aftewisselen, elke training weer dat beetje anders, ik vind het anders al snel saai worden en je bent je lichaam raakt imo snel gewend, je moet je spieren blijven overvallen
 
Vanavond:

Full sq
Hack sq
SLDL
calves raises
seated calves raises

Ben benieuwd hoe het zal gaan met de kuiten, al een tijd benen niet meer getrained (3weken) door examens. Tot vanavond ;)
 
Damn, zware training gehad, was het sq'n niet meer gewend! :(

LB1 training maandag 28 januari 2008

Full squat:
8 x 60
8 x 70
5 x 80
4 x 70
8 x 60

Hack squats:
3 x 8 x 100

SLDL:
3 x 10 x 70

Seated calves raises:
3 x 12 x 70

Standing calves raises:
4 x 10 x 100

Opmerkingen:
Morgen UB1 training, benieuwd hoe de spierpijn zal zijn...
 
Volgende week is het weer als van ouds en strooi je weer met PR's:D
 
@BerryDK: Er is een PR op komst :D

UB1 training dinsdag 29 januari 2008

Pull ups:
niet gedaan, voelde niet lekker bij de 2 eerste reps, moet dringend weer wat oefenen want met halve reps schiet je niet op!

Bench press:
8 x 50
8 x 55
6 x 55
2 x 60 test
6 x 60 PR :cool:

Incline bench press:
3 x 8 x 40 (volgende keer ibp voor bp doen, voelde nu mijn schouders teveel werken)

Upright row:
10 x 30
8 x 35
8 x 35

CGBP supersetje met barbell curls:
10 x 40 | 10 x 25
10 x 40 | 8 x 30

Opmerkingen:
Vriendin was voor de training nog langsgeweest bij mij thuis dus was al redelijk voorvermoeid ( ;) )
Toch een PR gezet op BP: Ik vermoed dat ik op een goeie bench nu wel 1 x 80 aankan, zou nog eens in de gym van 18fiftie moeten trainen.
 
Nette bench, ik mag geen training meer overslaan, anders raak ik te ver achter:D
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven