XXL Nutrition

michiel's log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Op de rugpic lijkt het vetpercentage imo wel wat te hoog

Rond de heupen en buik houd ik het meeste vet vast zoals de meeste mannen (?)

@Phenochef: Als ik mijn BF% nog teveel zou laten oplopen zal ik erna te diep moeten cutten en ga ik teveel massa verliezen vrees ik.

In de veronderstelling dat ik op 18% sta en naar 13% wil, dat is nieet echt diep cutten hé ;)

Binnekort heb ik mijn huidplooimeter en als blijkt dat ik 'maar' op 15-16% sta zal dat cutten wel meevallen denk ik.
 
Je bent een bodybuilder, dus ik zou tenminste tot 10% gaan.
 
True , ik vergeet dat je ondanks al dat deadliften een bodybuilder bent . Je kan toch ook gewoon verder goed en gezond eten en zorgen dat je die cals binnehbet zonder je bodyfat nog al te veel te verhogen ?
Eerlijk . Ik vind het spijtig . Maar je doet je zin natuurlijk .
 
Ja, ergens heb je wel gelijk. Ik kan natuurlijk volgens BFFM 3 cut dagen doen gevolgd door 3 refeed dagen...zo verlies je een minimum aan VVM.

Eiwitten en kh liggen gemiddeld nog redelijk hoog dan op één week:

250gr E
250gr K op de cut dagen
56gr V

330gr E
330gr K op de refeed dagen
73gr

BCAA's nemen tussen KT en Cardio en de cardio steeds kort en krachtig houden.
En vanaf ik te snel afval verhoog ik het aantal cal of verlaag ik de cardio...

Ik houd jullie op de hoogte met wat ik ga doen!! :)
 
je gaat je geld nu toch nog niet verspillen met BCAA's? koop liever wat hoogwaardige bulkvoeding, tijger.
 
Vorm is goed, misschien je schouders iets meer terugtrekken bij het omhooghalen van het gewicht. Verder helpt naar voren kijken om je rug recht te houden.

Hier een uitleg over de beweging (van ene JohnSmith geloof ik, bedenker van de JS row):


Rows: Well, the best way to do them is to start with the bar on the floor every single rep. Your middle back will have slight bend to it. You pull the bar off the floor quickly with the arms, and by a powerful arch of your middle back. You finish by touching the bar to your upper stomach or middle stomach. At no time is there any movement of the hips or knees, no hip extension at all, all that bends is the middle back and the shoulders and elbows.

This is hard to do and you have to have good muscular control to do it, or you'll end up straightening up at the hips along with the arching of the back. But if you can master doing them this way you will get a big back. This works because the lats actually extend (arch) the middle back in addition to other functions, just like with glute-ham extensions compared to leg curls…you always get a stronger contraction when you move both the origin and insertion of a muscle, flexing it from both ends so to speak.

The bar returns to the floor after each rep. The bent row is actually best done as an explosive movement and the bar is moved fast. I have trained many people who could do this exercise with 350 or more lbs. I myself have done reps with 425, Ed Coan, who also knows how to do them properly, has done reps with over 500lbs without his back ever coming above parallel with the ground. That is stronger than Dorian Yates or Ronnie Coleman, by the way.

Hier een link naar een topic waar het ook over rows gaat :
Back training - MESO-Rx
 
Dat lijkt me eerder een pendley row.
 
Inderdaad, dit is een Pendlay Row.
 
Netjes die deadlift man :thumbs:
 
Man man man, michel cutten??? Je hebt amper vorm en massa. Je armen lijken wel 30 cm, je rug zit amper massa bij op vergeleken bij de december07 foto. Hoezo negeer je wat er wordt geadviseerd door de echte kenners en beesten?

Als je gaat cutten ben je weer bij af, een schriel mannetje. Ga eens een jaar lang bulken, en train zoals ik zei.

Volgens mij train je niet hard genoeg.

PS: En dit is geen rel poging, dit is kritiek en advies.
 
Laatst bewerkt:
Zeer netjes die 180kg deadlift:D en succes met cutten!
 
Man man man, michel cutten??? Je hebt amper vorm en massa. Je armen lijken wel 30 cm, je rug zit amper massa bij op vergeleken bij de december07 foto. Hoezo negeer je wat er wordt geadviseerd door de echte kenners en beesten?

Als je gaat cutten ben je weer bij af, een schriel mannetje. Ga eens een jaar lang bulken, en train zoals ik zei.

Volgens mij train je niet hard genoeg.

PS: En dit is geen rel poging, dit is kritiek en advies.

Doe alsof je deze opmerking niet gehoord hebt. Wel cutten.
 
Ik zou wel cutten en opnieuw beginnen bulken daarna, maar deze keer dan clean, BF onder de 12-13% houden.
Je moet ook rekenen dat je per 2,5% ongeveer 1kg VVM verliest als je alles perfect doet, tenzij je natuurlijk een half jaar bezig bent om 3% te zakken. 3 dagen refeed is te veel, 1 dag is genoeg, het moet wat vooruitgaan, je moet geen half jaar cutten.
 
Man man man, michel cutten??? Je hebt amper vorm en massa. Je armen lijken wel 30 cm, je rug zit amper massa bij op vergeleken bij de december07 foto. Hoezo negeer je wat er wordt geadviseerd door de echte kenners en beesten?

Als je gaat cutten ben je weer bij af, een schriel mannetje. Ga eens een jaar lang bulken, en train zoals ik zei.

Volgens mij train je niet hard genoeg.

PS: En dit is geen rel poging, dit is kritiek en advies.

Jullie moeten echt eens samen trainen é:D
 
Doe alsof je deze opmerking niet gehoord hebt. Wel cutten.

haha jij moet echt personal trainer worden :rolleyes: Wat denk je dat er gaat gebeuren als hij gaat cutten? Dat hij er ripped uit komt? Nee. Kijk naar zn armen schouders en lats. Als je daar al het vet vanaf gaat halen hou je een fysiek over ala michaelsmink. Wil je dat?
 
Je side chest ziet er wel aardig uit. Je latspread vind ik maar matig. Ook moet je nu echt aan je bench gaan werken want die vind ik ondermaats voor een jongen van 85 kg.
Ook weet ik niet of je moet cutten. Op de latspread heb je erg veel vet zie ik. Maar 36cm armen worden eker weten nog minder als je gaat cutten.
Moeilijk dit. Clean eten en op dit gewocht blijven is dat geen optie, want je hebt denk ik best veel frikandellen gegeten.
Dus meer energie steken in je bench en minder in je deadlift.
gr
 
Laatst bewerkt:
je side chest ziet er wel aardig uit. Je latspread vind ik maar marig. Ook moet je nu echt aan je bench gaan werken want die vind ik ondermaats voor een jongen van 85 kg.
Ook weet ik niet of je moet cutten. Op de latspread heb je erg veel vet zie ik. Maar 36cm armen worden eker weten nog minder als je gaat cutten.
Moeilijk dit. Clean eten en op dit gewocht blijven is dat geen optie, want je hebt denk ik best veel frikandellen gegeten.
Dus meer energie steken in je bench en minder in je deadlift.
gr

Borst gaat qua massa nog goed vooruit, enkel de kracht volgt niet zo snel. En ik heb het al eerder aangehaald dat ik nu meer werk in squat en bench ging steken ;)

Ja, 36cm armen, gelukkig houden armen gewoonlijk niet zoveel vet vast als op andere plaatsen, als ik besluit om te cutten zal ik extra aandacht besteden, ook aan de kleinere spiergroepen.

Wat is dat trouwens toch met die frikandellen? ??? Sinds ik begonnen ben met bulken heb ik steeds clean voedsel gegeten. Enkel hoog boven onderhoud!

Ik ben er voorlopig nog niet aan uit wat ik ga doen: langzaam cutten, kort en krachtig cutten of gewoon net boven onderhoud doorgaan.
 
Ik stem voor optie 3.

Cutten heeft pas zin als je eruit ziet als RichardV bijvoorbeeld :D No offense ;) Dan kom je er ripped uit.
 
Ja, kan zijn. Ik heb nog nooit eerder gecut en elk lichaam is anders hé. Heeft het nut om net boven onderhoud te zitten + wat cardio te doen?

Zo zit je toch met een calorie overschot wat nodig is om te groeien en terwijl wat cardio doen om vetverbranding (in rust) te stimuleren. Van al dit bulken zal mijn "metabolism" wel zwaar vetraagd zijn??
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven