MuscleMeat

Middag dutje

Bezoekers in dit topic

supreme

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 mrt 2005
Berichten
4.107
Waardering
44
Lengte
1m93
Massa
83kg
Wie slaapt er wel eens in de middag ? :) gewoon een uurtje ofzo.

Nu het vakantie is en ik sochtens van 11 tot 12 train...lig ik meestal smiddags rond een uur of 3 ff een uurtje te pitten...

Ik vroeg me af of dit wel zo goed is...zo'n korte slaap...ik kan erna wel weer even er tegen aan dus:)..
 
zolang als je zorgt dat je snachts ook lang genoeg slaapt (i.v.m afgite groeihormoon) kan het geen kwaad... zorg dat je voor het middag dutje doet een goeie maaltijd hebt gegeten... kan je lichaam gelijk eff goed gaan herstellen..

grt
 
hehe ik na die 12 uur dat ik klaar ben met trainen...zo'n 2 flinke maaltijden....rijst/brood etc...dan ben ik wel zo lam dat ik ga pitten... ik slaap snachts ook gewoon 8 uur of langer...
 
Als ik tijd heb (lees: niet moet werken) dan doe ik vaak een middagdutje. Effe een half uurtje t/m een uurtje de ogen dicht. Vaak slaap ik niet echt en is het meer een beetje dommelen, maar daarna voel ik me wel weer 100% topfit. Als ik langer als een uur mijn ogen dichthoudt zegt mijn bioritme Krak! en wordt ik de rest van de dag niet meer goed wakker.:D
 
In het weekend. Ff een tukkie op de bank. Lekker hoor :)
 
een kwartier is meer als voldoende
 
zal zeker niet slecht zijn zo een uurtje slapen.
 
Als je er behoefte aan hebt zal het zeker niet slecht zijn! Ik heb het ook een tijdje gedaan, maar kon na verloop van tijd 's avonds niet meer goed inslapen, dus ben er maar mee gestopt :)
 
Ik lig aan het zwembad ook lang met mijn ogen toe muziek te luisteren:D. Lekker relaxen.
 
Heb wel eens ergens een studie gelezen dat dat zelfs bevorderlijk zou zijn voor de spiergroei, tussendoor een uurtje slaap.
Kan alleen niet meer vinden waar...

Anderzijds is dat ook niet onlogisch.
 
Ik doe wel is vaak een dutje na een training en een goede maaltijd. Kword wel vaak misselijk wakker en het lijkt zelfs alsof ik koorts heb dan. Komt omdat ik dan in mijn REM-slaap zit denk ik.
 
tukkie

Ja idd, Dat gevoel ken ik. je ligt dan te slapen en word zeer verrot wakker(heel verdwaasd, duizelig). Weet iemand hoe dit precies zit?
 
k zou het zo veel mogelijk proberen te vermijden... hou s'nachts je rust aan.
En probeer overdag gewoon zoveel mogelijk te doen wat betretf je normale gang van zaken...

daar komt vaak bij dat dan het s'nachts slapen dan minder vaak goed leuk,wanneer je overdag een tukke doet !

Ik zou het hoogstens een half uur doen....

S'nachts moet je gewoon lekker je rust nemen....

Groeien als kool zul je ! :D
 
Andries zei:
Ja idd, Dat gevoel ken ik. je ligt dan te slapen en word zeer verrot wakker(heel verdwaasd, duizelig). Weet iemand hoe dit precies zit?

zal inderdaad rem zijn.. daarvoor moet je ook altijd korte dutje's doen.. als je te lang doet word je alleen maar erger moe...
 
Suicide Sid zei:
Ik doe wel is vaak een dutje na een training en een goede maaltijd. Kword wel vaak misselijk wakker en het lijkt zelfs alsof ik koorts heb dan. Komt omdat ik dan in mijn REM-slaap zit denk ik.

je slaap kent is als het ware in twee delen te verdelen

Non-REM slaap
REM slaap

In de non-REM slaap, die vier fasen kent, herstel je lichaam zich, in de REM slaap herstel je psyche zich. (resp. dus de motoristatis en sensoristasis)
Tijdens de vier fasen van de non-REM slaap ga je steeds dieper slapen. En wordt het dus ook steeds moeilijk om wakker te worden. Na de NREM slaap volgt de REM slaap, waarin je bekende 'dromen' hebt. (in NREM slaap ook wel, maar zijn veel realistischer ahw en minder doorspekt van emoties)
Een totale slaapcyclus van de 4 NREM fases en de REM fase duurt in het begin van de (nacht) rust ong 90 min. Je hebt een aantal van dergelijke cyclussen in je slaap (ong 4 - 6)
Later in de nacht duren de REM fasen langer en de NREM wat minder lang.
Het kan dus zijn dat je in fase 3 of 4 wakker wordt. Dan voel je je dus goed brak. Probeer het dutje eens anderhalf uur te laten duren. Misschien helpt het.
Dan wordt je in de REM slaap wakker. Vaak zul je dan ook nog een droom herinneren..

veel succes :D
 
Slapen is mijn tweede naam. Een tijdje terug probeerde ik zoveel mogelijk te slapen om lucide te dromen....
Maar ik denk dat teveel slaap (inactiviteit van spieren) niet echt bevorderlijk is voor de groei.
 
Het schijnt heel gezond te zijn om een middagdutje te doen, ons bioritme is daar eigenlijk op ingesteld.
 
Yep....gewoon ff siesta houden....lekker!
 
Heb de laatste tijd wel een dutje nodig...
530 tot 16uur werken, 17uur thuis dan eten en van 18tot 19uur slaapie doen en 1930 trainen.
Perfect :D
 
Back
Naar boven