MuscleMeat

middagdipje? eet een ei! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

skinnie

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
21 dec 2005
Berichten
8.861
Waardering
1.239
Lengte
1m88
Massa
154kg
Vetpercentage
18%
kwam deze tegen in de telegraaf

do 17 nov 2011, 12:20 Energiedipje? Eet een ei! AMSTERDAM - Heb jij 's ochtends moeite met wakker worden? Of stort je rond 15.00 uur helemaal in? Laat dan alle zoetigheid liggen en neem een eitje.

De proteïnes in eiwit houden je namelijk wakker en alert. Grijp dus niet naar chocolade, koekjes of andere zoetigheden wanneer je een dipje hebt, maar eet een ei voor een snelle energieboost.

Onderzoek

Het onderzoek is uitgevoerd aan de universiteit van Cambridge. Zij onderzochten wat voor effect voedingstoffen hebben op de hersencellen die ons wakker houden. De proteïnes die een ei bevat, activeren deze cellen. Daardoor komt het hormoon orexine in ons lichaam vrij, dat een belangrijke rol speelt in ons slaap-waak ritme én ervoor zorgt dat je meer calorieën verbrandt. Suiker remt juist de aanmaak van het hormoon, wat kan zorgen voor minder energie en een verstoorde nachtrust. De keuze tussen een broodje jam of een broodje ei is dus snel gemaakt…

Onderzoeker Dr. Denis Burdakov is erg enthousiast over de resultaten: "We hebben een manier gevonden om af te stemmen op specifieke hersencellen en deze actiever te maken, door zelf te beslissen wat we eten."

Cholesterol

Wees niet bang om een eitje extra te nemen, wat het is een fabeltje dat je van eieren een hoog cholesterolgehalte krijgt. Recent onderzoek door de British Nutrition Foundation toont aan het cholesterol uit eieren een minimaal effect heeft op het verhogen van het risico op hart- en vaatziekten.
 
beetje zout erop helpt ook dacht ik.
meestal als ik moe ben/veel heb gezweet voel ik me beter als ik wat zouts eet
(eet trouwens dagelijks als ik thuis kom 2 eitjes met wat zout)
 
Daarom zit ik nooit in een dipje, eieren in overvloed
 
straks maar even struisvogel ei koken denk ik :D
 
ik eet s'morgens anders genoeg eieren maar ik ben niet vooruit te branden tot 12u s'middags ofzo.
 
K heb last van een behoorlijke dip.... :( Ga het gelijk uitproberen..! :D
 
waar kan ik eieren supps halen
 
telegraaf
emo.gif
 
Lijkt me de grootste onzin gelezen,
aangezien ik soms 6 eieren weg tik en dan soms nog een wrak (kwa moeheid) ben...
 
niks beter dan een preworkout om 3 uur smiddags
 
Lijkt me meer reclame voor de eieren verkoop van de telegraaf, ( wat me niet nodig lijkt op dit forum iig )

Om misverstanden te voorkomen, ik beschuldig TS nergens van :)
 
k*tzooi! blijf ik met mijn eieren zitten!:mad:
 
Zal een eiwit shake ook helpen of juist niet?
 
nee! alleen de eieren die je bij mij koopt:)
 
200mg caffeine/250mg EGCg/25mg 1,3DMAA

weg dipje :p
 
Interesting.
 
Back
Naar boven