XXL Nutrition

Midden in de nacht eten?

Bezoekers in dit topic

jinxx

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
6
Lengte
1m89
Massa
93kg
Vetpercentage
15%
Ik heb dus bijna iedere avond wel dat ik midden in de nacht wakker wordt om even te plassen. Wat ik me afvroeg is of het geen goed idee is om dan gewoon effe snel wat te eten te nemen? Een whey-shake, of een bak kwark ofzo? Ik kan dit makkelijk naast me bed zetten en in 2 minuutjes opeten en op deze manier kan je lichaam toch weer aan de slag en uit de catabole toestand komen terwijl je daarna gewoon doorslaapt. Toch?

Of is dit gewoon onzin en is het beter om je metabolisme z'n rust te gunnen?

lijkt mij geen slecht idee...

Ik doe dat alleen op trainingsdagen, dus als ik getrained heb en de daarop volgende nacht wakker wordt, nuttig ik inderdaad magere yoghurt of kwark. Ik heb weleens gelezen dat dat het herstel ten goede komt. Maar als je te vaak op een nacht wakker word en te lang opblijft hou je ook vocht vast.

jinxx zei:
Ik heb dus bijna iedere avond wel dat ik midden in de nacht wakker wordt om even te plassen. Wat ik me afvroeg is of het geen goed idee is om dan gewoon effe snel wat te eten te nemen? Een whey-shake, of een bak kwark ofzo? Ik kan dit makkelijk naast me bed zetten en in 2 minuutjes opeten en op deze manier kan je lichaam toch weer aan de slag en uit de catabole toestand komen terwijl je daarna gewoon doorslaapt. Toch?

Of is dit gewoon onzin en is het beter om je metabolisme z'n rust te gunnen?

er zijn pro's die dit wel doen, maar ik vind dit je slaap niet echt ten goede komt..kan jij echt een shake in 2-3 mins opmaken?ik niet..ik ben dan dik 10 mins wakker, waardoor mijn slaap als het ware in 2en wordt gehakt..en sowieso als je maar 8 uur slaapt kan je 500 ML melk->casseine nemen voor het naar bed gaan en wei-shake als je wakker wordt..dat lijkt mij genoeg om het catabole effect van slaap te weerstaan..

alleen als je langer gaat slapen, denk aan 12 uur lang bijvoorbeeld dan lijkt een shake mij van pas komen..dit is voor de meeste niet zo vaak het geval though, lijkt mij..

Een shake van whey niet.. Die eiwitten zijn te snel.

Tja ik slaap gewoon door en moet sochtends gruwelijk pissen.

Terug
Naar boven