- Waardering
- 483
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 99kg
- Vetpercentage
- 25%
'k Ga eerst mijn trainingsschema posten en met de kilo's die ik doe. Zoals je wel zult zien zijn deze aan de belachelijk lage kant, ben dan ook juist bezig Mijn vraag is dan ook, verder doen met krachttraining en niet aantrekken van belachelijk lage gewichten... of beter terug naar de luchtdruktoestellen?
Eerst ff mijn "stats" meegeven:
22 jaar
meter 74
70 kg
vet%, rond de 13
omtrek bovenarm 33 cm... lol
Nu dus mijn trainingsprogramma, ik train elke spiergroep 2 keer in de week omdat ik denk dat ik dan een beetje sneller hoger in de kg's kan gaan... Elke spiergroep 2 oefeningen, elke oefening 4 sets van 10 reps
Maandag en donderdag:
Borst:
Bench press (40 kg => baar en 2 schijven van 10 kg)
Flyes (halterkes van 6kg)
Schouders
Lateral raises (halterkes van 5 kg :s *beschaamd*)
Press behind the neck (25 kg, baar en 2x2.5 kg)
Triceps
Triceps pulldowns (25 kg, wel met 2 handen tegelijk)
One-Arm Dumbbell Triceps Extensions (halterkes van 5 kg)
Biceps
Seated Incline Dumbbell Curl (halters 9 kg)
Concentration curl (halters 9 kg)
Dinsdag en vrijdag:
Rug:
Chins behind the neck (25 kg, dus 70 kg - 25 kg = 45 kg belasting)
Barbell rowing (25 kg, baar en 2x2.5 kg)
Dijen:
Squat (30 kg, baar en 2x5)
Leg Press (95, op luchtdruk en deze staat volledig horizontaal...)
Kuiten:
Standing Calf Raises (30 kg, baar en 2x5)
Calf Press (75 kg, niet op luchtdruk en onder hoek van 45°)
Onderarmen:
Standing Forearm Flexion Extension (halters 7 kg), deze oef is jullie misschien niet bekend, maar het komt erop neer je halters naast je lichaam te houden en dan je handen naar binnen te buigen en naar buiten te strekken...
Wrist Curl (halterkes van 3 kg, omdat ik mijn draai niet kon vinden in de uitvoering van die oef...)
De vragen dus: met zo'n belachelijke gewichtjes, niet beter ff op luchtdruk verder trainen? Beter om de eerste set meer gewicht te nemen en dan altijd te minderen? 't zelfde gewicht alle sets? piramidesysteem ga ik niet doen wegens teveel tijdverspilling wisselen gewichten dan.
Ik had mij ook zoiets opgelegd van... pas na 4 trainingen (wat dus neerkomt op 2 weken) ook maar iets verhogen (ook al kun je vroeger) dit om het gewoon wat rustig aan te doen... en niet teveel willen te pushen. Veranderen en gewoon zo hoog mogelijk en spierpijn lijden zoals de rest?
Tips zijn ook altijd welkom... Spotter is ook niet mogelijk dus wil nog altijd mijn aantal kg's onder de controle houden... als ik daar half lig te sterven omdat de bench press op mij is neergekomen, da's ook geen zicht
Grtz
DiS
Eerst ff mijn "stats" meegeven:
22 jaar
meter 74
70 kg
vet%, rond de 13
omtrek bovenarm 33 cm... lol
Nu dus mijn trainingsprogramma, ik train elke spiergroep 2 keer in de week omdat ik denk dat ik dan een beetje sneller hoger in de kg's kan gaan... Elke spiergroep 2 oefeningen, elke oefening 4 sets van 10 reps
Maandag en donderdag:
Borst:
Bench press (40 kg => baar en 2 schijven van 10 kg)
Flyes (halterkes van 6kg)
Schouders
Lateral raises (halterkes van 5 kg :s *beschaamd*)
Press behind the neck (25 kg, baar en 2x2.5 kg)
Triceps
Triceps pulldowns (25 kg, wel met 2 handen tegelijk)
One-Arm Dumbbell Triceps Extensions (halterkes van 5 kg)
Biceps
Seated Incline Dumbbell Curl (halters 9 kg)
Concentration curl (halters 9 kg)
Dinsdag en vrijdag:
Rug:
Chins behind the neck (25 kg, dus 70 kg - 25 kg = 45 kg belasting)
Barbell rowing (25 kg, baar en 2x2.5 kg)
Dijen:
Squat (30 kg, baar en 2x5)
Leg Press (95, op luchtdruk en deze staat volledig horizontaal...)
Kuiten:
Standing Calf Raises (30 kg, baar en 2x5)
Calf Press (75 kg, niet op luchtdruk en onder hoek van 45°)
Onderarmen:
Standing Forearm Flexion Extension (halters 7 kg), deze oef is jullie misschien niet bekend, maar het komt erop neer je halters naast je lichaam te houden en dan je handen naar binnen te buigen en naar buiten te strekken...
Wrist Curl (halterkes van 3 kg, omdat ik mijn draai niet kon vinden in de uitvoering van die oef...)
De vragen dus: met zo'n belachelijke gewichtjes, niet beter ff op luchtdruk verder trainen? Beter om de eerste set meer gewicht te nemen en dan altijd te minderen? 't zelfde gewicht alle sets? piramidesysteem ga ik niet doen wegens teveel tijdverspilling wisselen gewichten dan.
Ik had mij ook zoiets opgelegd van... pas na 4 trainingen (wat dus neerkomt op 2 weken) ook maar iets verhogen (ook al kun je vroeger) dit om het gewoon wat rustig aan te doen... en niet teveel willen te pushen. Veranderen en gewoon zo hoog mogelijk en spierpijn lijden zoals de rest?
Tips zijn ook altijd welkom... Spotter is ook niet mogelijk dus wil nog altijd mijn aantal kg's onder de controle houden... als ik daar half lig te sterven omdat de bench press op mij is neergekomen, da's ook geen zicht
Grtz
DiS