AndroidHealthClinic

Nieuws "Migranten zorgen niet voor problemen in samenleving" (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

licht aan hun sociaal-economische situatie inderdaad..."werkt" heel simpel;

turkie heeft geen werk, turkie heeft laag inkomen, turkie heeft veel vrije tijd maar geen geld, turkie gaat nken met turkinnetje, heel veel nken. Turkie heeft nu heel veel kindjes, turkie heeft geen zin om kindertjes op te voeden, turkie schopt kindertjes straat op, turkiekindertje komt bij andere turkiekindertjes die ook op straat geschopt zijn, turkiekindertjes beetje dom, turkiekindertjes maken samen dingen kapot.

Je begrijpt dat je voor elke keer dat je turkie typt, je ook tokkie kan zetten. Tokkies zijn geen immigranten, wat dan ook mijn punt was.
 
Hoe is de situatie in Belgie volgens jullie dan???
 
Ik zie dat ze het interessante stuk van de onderzoek eruit gehaald hebben :rolleyes:
 
+1, spreiden door heel het midden oosten, je begint het te snappen eric R, het lijkt wel of je hersens krijgt, mijn compliment !
wat zit jij te zeiken dat ericR hersens begint te krijgen,je hebt er zelf totaal geen,je bent een meelopertje.
je bent even erg als een moslimextremist,jou hebben ze ook goed gebrainwascht.:D
 
ze plegen in ieder geval geen zelfmoordaanslag op koninginnedag! :)
 
Ik zou graag het onderzoek willen lezen voordat ik mijn conclusies trek. Om eerlijk te zijn ben ik sceptisch. Hoewel er geen ghetto-vorming in traditionele betekenis van het woord is (de opgelegde segregatie van een groep door de dominante groep), is er wel degelijk tot op zekere hoogte segregatie door middel van enerzijds de vrije wil en anderzijds de woningmarkt. Dit zijn niet noodzakerlijkerwijs 'islands of despair' zoals Wilson (1996) het noemt, feit blijft wel dat dit vaak sterk gesegregeerde wijken kunnen zijn met een concentratie van armoede, werkeloosheid, slechte behuizing en criminaliteit. Hoewel door de verzorgingsstaat sommige van deze factoren beperkt worden, zijn er zeker plekken die 'Amerikaanse maatstaven' bereiken. Een wijk zoals kanaleneiland in Utrecht waar ik geloof 80% Allochtoon is voldoet naar mijn inziens aan de criteria, maar er zijn meer van dit soort wijken zowel in Nederland, Belgie maar ook Frankrijk. Hoewel de sociale cohesie binnen een groep goed kan zijn Marokkanen onder elkaar, is deze vaak daarbuiten slecht (op wijkniveau maar veelal ook op grotere schaalniveaus). Er zijn meerdere sociologen die stellen dat een dergelijk sociaal kapitaal van deze groep ook kan voortkomen uit een algeheel wantrouwen naar de dominante groep. Of dit wenselijk is de vraag.

Goed dit is natuurlijk speculatief, maar ikzelf heb hier wat dingen over gelezen, alsmede zelf een klein onderzoek gedaan (waar overigens vaak de weerstand van de autochtone bevolking uit bleek) dus helemaal zonder bagage kom ik niet. Ik zal even kijken of ik de studie kan downloaden ergens.
 
uitermate grappig dat hier aan iedereen wordt gevraagd om wetenschappijk onderzoek te posten als ze een stelling innemen wat betreft voeding of training maar als een gerespecteerd socioloog, marc hooghe, een onderzoek maakt dat niet strookt met jullie opvattingen 'geloven' jullie het niet. Laten wij bovendien duidelijk zijn dat het onderzoek gebaseerd is Putnam's onderzoek die net het tegenovergestelde heeft ontdekt. De claim dat men totaal andere variabelen heeft gebruikt zal dus niet op gaan want anders kan er geen vergelijking gemaakt worden met Putnam's onderzoek. De onderzoekers zullen zeker niet begonnen zijn aan het onderzoek met het idee 'bij ons zal het wel anders zijn' aangezien de resultaten van Putnam's onderzoek algemeen aanvaard waren. Zoals elke sociaal wetenschapper weet is het onmogelijk om objectief te zijn bij sociaal-wetenschappelijk onderzoek dus de onderzoekers hun politieke mening zal zeker een rol spelen maar het is ook zo dat een onderzoek dat verschijnt steeds onderwerp is van een peer-review. Sorry maar ik lach met jullie houding. De meerderheid van de academische wereld is links. mmm... hoe zou dat toch komen? Ik weet het ze zijn geïndoctrineert door allah en de zijnen...
 
Migranten zijn ook mensen?
 
ze plegen in ieder geval geen zelfmoordaanslag op koninginnedag! :)
Nee dat is waar, die zijn niet zo amateuristisch, die hebben daar speciale opleidingskampen voor en vliegen een passagiersvliegtuig of 3,4 in een toren of overheidsgebouw.
 
Nee dat is waar, die zijn niet zo amateuristisch, die hebben daar speciale opleidingskampen voor en vliegen een passagiersvliegtuig of 3,4 in een toren of overheidsgebouw.

Als je het doet moet je het goed doen.
 
Nee dat is waar, die zijn niet zo amateuristisch, die hebben daar speciale opleidingskampen voor en vliegen een passagiersvliegtuig of 3,4 in een toren of overheidsgebouw.

Doen migranten dat???
Ik kan het even niet meer volgen hoor.
 
Doen migranten dat???
Ik kan het even niet meer volgen hoor.
Ja dat klopt, de terroristische aanslagen in Amerika en Europa werden uitgevoerd door migranten.
 
Ja dat klopt, de terroristische aanslagen in Amerika en Europa werden uitgevoerd door migranten.

Oke, dus met "die" in je eerste post bedoelde je terroristische migranten.
Duidelijk.
 
Die 9-11 terroristen hadden een long stay toeristenvisum.
 
Die 9-11 terroristen hadden een long stay toeristenvisum.
Ok, die in Europa dacht ik wel. Principe blijft hetzelfde: overheid moet betere controle uitvoeren op migratie/nieuwkomers.

Oke, dus met "die" in je eerste post bedoelde je terroristische migranten.
Duidelijk.
Uiteraard, hetzelfde geldt voor autochtonen. Wilde maar aantonen dat wat gezegd werd over die autochtoon net zo goed geldt voor de allochtonen.
 
uitermate grappig dat hier aan iedereen wordt gevraagd om wetenschappijk onderzoek te posten als ze een stelling innemen wat betreft voeding of training maar als een gerespecteerd socioloog, marc hooghe, een onderzoek maakt dat niet strookt met jullie opvattingen 'geloven' jullie het niet. Laten wij bovendien duidelijk zijn dat het onderzoek gebaseerd is Putnam's onderzoek die net het tegenovergestelde heeft ontdekt. De claim dat men totaal andere variabelen heeft gebruikt zal dus niet op gaan want anders kan er geen vergelijking gemaakt worden met Putnam's onderzoek. De onderzoekers zullen zeker niet begonnen zijn aan het onderzoek met het idee 'bij ons zal het wel anders zijn' aangezien de resultaten van Putnam's onderzoek algemeen aanvaard waren.

Als er voor langere tijd een algemeen aanvaarde wetenschappelijk opinie is en deze wordt vervolgens tegengesproken dan is het heel normaal dat mensen sceptisch zijn. De eerste stellingname van veel mensen zal immers gebaseerd zijn op concreet onderzoek van Putnam, niet op subjectieve aannames (aannemend dat onderzoek altijd objectief is).

Zoals elke sociaal wetenschapper weet is het onmogelijk om objectief te zijn bij sociaal-wetenschappelijk onderzoek dus de onderzoekers hun politieke mening zal zeker een rol spelen maar het is ook zo dat een onderzoek dat verschijnt steeds onderwerp is van een peer-review.

Ik weet niet of het al door meerdere wetenschappers bevestigd is. Het is immers vrij nieuw.

Sorry maar ik lach met jullie houding. De meerderheid van de academische wereld is links. mmm... hoe zou dat toch komen? Ik weet het ze zijn geïndoctrineert door allah en de zijnen...

Hangt af van je stellingname, men zou het net zo goed een wetenschappelijk paradigma kunnen noemen.

Overigens wil ik zelf even duidelijk maken dat ik niet per definitie tegen migratie ben. Onder de juiste (economische) voorwaarden, en (informele) instituties kunnen groepen immigranten zeer goed gedijen in gesegregeerde wijken alvorens ze integreren in de maatschappij. De grote groepen europeanen die rond de 18/19de eeuw naar de VS kwamen zijn daar een perfect voorbeeld van.
 
Ze rekenen marokkanen en turken met belgische nationaliteit bij de autochtone inwoners, en alleen echte buitenlanders (zonder belgische nationaliteit) bij de migranten. Ja zo gaan de cijfers kloppen, als je het grootste percentage criminelen bij de autochtonen rekent :roflol::roflol:

laat zo'n linkse rakker zijn zoon van 16j maar eens zonder begeleiding naar walibi gaan in de zomer :D
 
Back
Naar boven