AndroidHealthClinic

mijn 1e DL, jullie begin gewicht? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Haha, duidelijk dikke sarcasme van alex, joh
 
Ik begon met 30 kg en zat al snel op de 100 na een maand ofzo. Helaas heb ik de afgelopen zomer geen progressie geboekt door 3x per week 1RM te doen op de deadlift :o
 
2x100KG ofzo, met een uber slechte uitvoering.
 
Barbell curl - minimaal 1 jaar training voor je meer dan 30 kg mag gebruiken
Squat - minimaal 3 jaar training voor je meer dan 100 mag gebruiken
Military press - minimaal 2 jaar voor je meer dan 80 mag.
Etc
Goed dat je nog even een lijstje maakt. Hier zouden ze een sticky van moeten maken!
 
Idd, pas na 2 jaar deadliften boven de 100 kg gaan. Anders gaat het zeker niet goed. Kwaliteit voor kwantiteit!

Waar je mee begint boeit niet zo. Waar je mee eindigt na jaren trainen is belangrijker ;)

Er zijn mensen die in 3-6 maand wel al makkelijk 100kg op reps kan doen;)
 
Een maat van me die aan het opwarmen was vroeg of ik 150kg kon liften.
Mijn eerste gewicht was 150kg, daarna nog 170kg geprobeert ging net.
De keer daarop 180kg met straps gedaan.

Ik trainde toen wel al een paar maanden, dus ik had al een bepaalde basis.

Ik kan nu denk ik 200-220kg makkelijk deadliften, maar ik zeg erbij dat ik (bijna) nooit deadlift.Ik weet dat het een goede oefening is, maar ik heb er nooit zin in.
 
Alex was up jongen, je weet dat ik naturel ben, daarbij had ik dit antwoord van jou niet verwacht. Dus jij beweert dat als je techniek in orde is dat je toch 2 jaar moet wachten voor je hoger dan 100 gaat.

Hoe heb jij dan in godsnaam op deze leeftijd je stats bereikt? Toch door progressive overload?

:roflol: doet ie erom of niet? :D
 
Geen idee, maar ik denk dat ik gewoon aan elke een schijf van 20 kilo had hangen (+ lichte bar) = 50kg denk ik. Ik wou men rug zeker niet te veel belasten omdat ik wist dat de uitvoering toch belabberd ging zijn de eerste keren :D
 
Ubersarcasme in dit topic:p
 
heb de eerste keer 100 kg gedeadlift met een form waarvan ik, als ik eraan terugdenk, m'n tenen van kromtrek en blij ben dat ik geen hernia had opgelopen :D
 
40kg toen ik 12 was, was wat dingen aan het uitproberen, helaas toen niet mee door gegaan.
 
5x100 kg met een monster techniek
 
Laatst bewerkt:
6 x 60 maar fitnesste toen eigenlijk nog niet eens.Wilde alleen eens een DL proberen .... ik weet nog wel dat ik toen echt heel krampachtig mijn rug strakhield omdat iedereen altijd zegt dat je het ervan in je rug kan krijgen :D

Wel verstandig hoor om gewoon met 5x5x70 te beginnen,dat kan je gewoon rustig opbouwen dan komt het goed.Bij mij in de sportschool was eens een gast die ook al een tijdje trainde maar nooit gedeadlift had en die mijn trainingsgewicht toen wel eens even wilde trekken.Dat was toen 140 en hij trok het nog ook....maar de keer daarop wilde die toch niet deadliften want had het in zijn rug :D
 
Ik meen een kilo of 40 :P.
 
Ik begon vrij laat met deadliften, start gewicht was 80kg. 10x meen ik. Nu (een jaar later) zit ik op 165kg. max. :D
 
Back
Naar boven