AndroidHealthClinic

Mijn 1ste supplementkeuze (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nicodemus6

Competitive Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
25 feb 2003
Berichten
2.026
Waardering
5
Ik ben van plan om dinsdag mn eerste supplement te gaan kopen.. Denk dat ik ze in Decathlon ga aanschaffen, mits we daar naartoe gaan..

Nu ik ben volop bezig met massa bij te winnen, spiermassa wel te verstaan. Dat lukt me tot hiertoe goed.. 2kg/maand vet % blijft nog steeds redelijk laag.. Ben al van 68 naar 72 gegaan, dus 4kg totaal in 2 maanden. Meer massa per maand lijkt me niet nodig, maar ik wil toch nog een goede onderbouwing.. Mn vraag is... Wat kan ik het beste nemen als supp?

- Creatine
- Weightgainer
- Whey

Creatine lijkt me het beste, mits het de kracht opboost met als gevolg dat je meer kan heffen met als gevolg dat je massa bijkomt.. Effectief trainen = effectief massa kweken toch?

Weightgainer lijkt me minder efficient.. De massa die ik daarmee nu zal bijwinnen zal misschien in vet worden omgezet.. Kvoel nu dat ik +- op mn max zit van kilo's bijkomen per maand met nog redelijke spierwinst.. Meer eten en meer weightgainen... Ik weet het niet..

Whey.. Misschien krijg ik al genoeg eiwitten binnen.. Ik heb berekend dat ik gemiddeld 200 binnenspeel per dag.. 2gper kilo is 70kgx2 = 140 dus zit er ver boven..

Iemand ervaring mee? ;)
 
Weightgainer idd beter vermijden als he al vondoende KCals binnen krijgt

Creatine pas gaan gebruiken als het tempo eruit is/je amper vooruit komt (lijkt me in jou geval dus niet nodig)

Whey heeft als voordeel dat het sneller wordt opgenomen dan andere eiwitten

Wat eet je eigenlijk; dat je op 200g proteine per dag komt? kan jij je schema even posten?
 
Originally posted by Scighera
Weightgainer idd beter vermijden als he al vondoende KCals binnen krijgt

Creatine pas gaan gebruiken als het tempo eruit is/je amper vooruit komt (lijkt me in jou geval dus niet nodig)

Whey heeft als voordeel dat het sneller wordt opgenomen dan andere eiwitten

Wat eet je eigenlijk; dat je op 200g proteine per dag komt? kan jij je schema even posten?

IK eet elke dag wat anders, ik reken mn eiwitten niet echt meer uit.. Ik heb het al es gedaan en ik zie toch dat ik +- goed rond kom..

Dagelijks eet ik +- het volgende (niet op volgorde)

sochtends altijd:
4 eieren met 4 boterhammen
4 boterhammen met kippewit of pindakaas

voor de rest van de dag:
1l melk
1l water
1 pot kwark 500g + beetje bruine suiker
1-2 grote borden havermout met melk
avondeten, wat de pot schaft
banaan of ander fruit..

Ik eet ongeveer 6 keer per dag.. ;)
 
ik zou als ik jou was Bracke, en aangezien we net tot de conclusie kwamen dat we beide hardcore :lifter: zijn:D , kan ik gerust meedelen dat ik voor de creatine zou gaan.
extra eiwitten kan natuurlijk niet veel kwaad maar dit kan je ook bereiken door de voeding. Whey daarentegen heeft wel en betere biologische waarde dan andere eiwitten maar is puur bedoeld voor na de training en sóchtends.
Weightgainer als je moeilijk aankomt maar aangezien jij ergens sprak over t gegeven dat jij nu aardig aan t groeien bent acht ik dit niet noodzakelijk voor je.

Mijn tip van de dag: creatine voor Bracke:thumb:

edit: waar of wat is Decathlon?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat Bracke nog helemaal niets nodig heeft (hij maakt goede vorderingen)
 
Denk toch dat ik me eerst wat whey ga aanschaffen.. Zal es kijken wat ze in stock hebben, ik weet t nog niet.. Ik vertrek binnen een klein maandje 4 weken naar Sicilie.. Mits het daar de gewoonte is om 1 maal per dag GOED te eten, den ik dat extra eiwitten van pas kunnen komen.. Bovendien zijn die italianen algerisch voor melk, denk niet dat ze magere melk zullen hebben, ik betwijfel het.. Hpelijk veel havermout.. Zal me toch elke dag es wegen..

Thx voor de info, ik kom er toch niet uit... ;)
 
ik denk dat je daarwel heerlijke visgerechten kan krijgen :lick:
 
ik zou voor de whey gaan. Whey kun je onmogelijk uit je "normale" voeding halen daarom is het handig om het als supplement te gebruiken na je training en sochtends om snel uit catabole toestand te geraken.
 
Originally posted by Dom!nator
ik zou voor de whey gaan. Whey kun je onmogelijk uit je "normale" voeding halen daarom is het handig om het als supplement te gebruiken na je training en sochtends om snel uit catabole toestand te geraken.

Idd, heb ik ook gedaan :) Ben net terug van decathlon en heb whey fuel van twin labs aangeschaft, met chocosmaak :lick:
HEt is toch raar vind je niet? Dat je van zo'n beetje poeder.. kunt groeien.. ???
 
Originally posted by Bracke


Idd, heb ik ook gedaan :) Ben net terug van decathlon en heb whey fuel van twin labs aangeschaft, met chocosmaak :lick:
HEt is toch raar vind je niet? Dat je van zo'n beetje poeder.. kunt groeien.. ???

zomaar wat poeder? hoogwaardige eiwitten; de bouwstof voor je lichaam :D
 
Back
Naar boven