AndroidHealthClinic

Mijn 3 dagen schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Gast 172664

Novice
Lid geworden
15 jul 2022
Berichten
9
Waardering
5
Wat vinden jullie van mijn 3 dagelijkse trainingschema? Ben onlangs begonnen met serieus trainen.

Maandag

Squat 3x10-12

Bench Press 3x10-12

Bent-over Row 3x10-12

RDL 3x6-8

Woensdag

Deadlift 4x6-8

Overhead Press 3x10-12

Curl 3x10-12

Skullcrushers 3x10-12

Vrijdag

Goblet Squat 3x8-10

Pendlay Row 3x8-10

Incline Bench Press 3x10-12

Upright Row 3x8-10
 
Wat vinden jullie van mijn 3 dagelijkse trainingschema? Ben onlangs begonnen met serieus trainen.

Maandag

Squat 3x10-12

Bench Press 3x10-12

Bent-over Row 3x10-12

RDL 3x6-8

Woensdag

Deadlift 4x6-8

Overhead Press 3x10-12

Curl 3x10-12

Skullcrushers 3x10-12

Vrijdag

Goblet Squat 3x8-10

Pendlay Row 3x8-10

Incline Bench Press 3x10-12

Upright Row 3x8-10
Op zich niet verkeerd, al is goblet squat meer een warming up oefening. Je kunt ook gewoon 2x per week squatten.
Voor kracht zou ik wat lager in reps gaan op de compounds.
Waarom niet een schema als 5x5, greyskull of starting strength?
 
Op zich niet verkeerd, al is goblet squat meer een warming up oefening. Je kunt ook gewoon 2x per week squatten.
Voor kracht zou ik wat lager in reps gaan op de compounds.
Waarom niet een schema als 5x5, greyskull of starting strength?
Bedankt voor t advies.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor t advies.
De reden is vooral omdat t gefocust is op kracht terwijl ik liever de focus leg op spiermassa krijgen. Ben momenteel wel in de cut.
Dan zou ik toch de eerste zware compound van de dag lager in reps doen, de rest is prima. Wordt meestal op die manier gedaan.
Zie het zo, als je sterker bent kun je ook meer gewicht gebruiken op de rest van de oefeningen, wat weer meer gains oplevert.
Voor massa zou ik eens kijken naar vier dagen ub/lb, mocht je vier dagen kunnen trainen.
 
Op zich niet verkeerd, al is goblet squat meer een warming up oefening. Je kunt ook gewoon 2x per week squatten.
Dit, als je variatie wilt kan je ook een front squat en back squat doen.

Ook de opmerking om compounds ook in een minder grote reprange te doen zou je toch eens kunnen overwegen, dat kan ook 6-8 zijn. Laat je vooral inspireren door het UB/LB schema uit de stickies.

Wat voor materiaal heb je ter beschikking en/of waar train je ?

Ik mis ook een verticale pull beweging.

In aansluiting op @solkan je ook eens kijken naar de 70s Big LP, die richt zich op meer massa op met name het bovenlichaam. Ook heeft GS enorm veel variaties en interpretaties. Het al eerder genoemde schema uit de stickies kan je ook op 3 dagen per week draaien.
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik toch de eerste zware compound van de dag lager in reps doen, de rest is prima. Wordt meestal op die manier gedaan.
Zie het zo, als je sterker bent kun je ook meer gewicht gebruiken op de rest van de oefeningen, wat weer meer gains oplevert.
Voor massa zou ik eens kijken naar vier dagen ub/lb, mocht je vier dagen kunnen trainen.
Thanks. Zal eens een kijkje nemen naar t schema.

Dit, als je variatie wilt kan je ook een front squat en back squat doen.

Ook de opmerking om compounds ook in een minder grote reprange te doen zou je toch eens kunnen overwegen, dat kan ook 6-8 zijn. Laat je vooral inspireren door het UB/LB schema uit de stickies.

Wat voor materiaal heb je ter beschikking en/of waar train je ?

Ik mis ook een verticale pull beweging.

In aansluiting op @solkan je ook eens kijken naar de 70s Big LP, die richt zich op meer massa op met name het bovenlichaam. Ook heeft GS enorm veel variaties en interpretaties. Het al eerder genoemde schema uit de stickies kan je ook op 3 dagen per week draaien.
Thanks. Ik heb in m’n home gym momenteel een olympische halterstang, ez stang, 2 dumbbells en krachtstation.

Zal die goblet aanpassen en alles even bekijken etc.
 
Meer dan voldoende:cool: (hoop tenminste dat je er ook gewichten bij hebt:p)
Season 2 Lol GIF by Friends
 
Back
Naar boven