AndroidHealthClinic

Mijn Amerikaanse Stafford!!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

jp79

Ripped Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
31 mrt 2006
Berichten
3.041
Waardering
1
Loop ik eergisteren op de Posbank en mijn hond (american staffordshire terrier) loopt ineens op 3 poten. Ziet er niet best uit dus naar de dierenarts. Dierenarts had al snel een conclusie: kruisbanden afgescheurd. Ofterwijl een voetbalknie. De knie blijft staan en de rest van het licham draait er overheen. Schijnt een zware operatie te zijn van ruim 2 uur. Kosten 500 euro (minst erg) en zijn revalidatie kost een half jaar:eek: ... dat laatste is dus echt zwaar klote voor dat beest. De dokter verbaasde zich erover dat mijn hond geen kick gaf op alle pijnprikkels. Pijngrens is abnormaal hoog van deze beesten. Kan hij haast niet lopen ziet hij aan de nadere kant van de straat zijn "vriendin" lopen rent hij erop 3 poten heen en begint te spelen. Een "normale" hond zou zielig op de bank gaan liggen!!! Als je hem nu ziet lopen die stumpert:( ... Op 3 poten komt hij net vooruitl.
 
Zal je spaarpot maar leeg maken.
 
Wees blij dat hij nog 3 poten over heeft, mijn vriendin kan er nu maar beschikken over 1.... ;)

Maar is mooi klote man....Maar misschien gaat zijn revalidatie wel voorspoedig.
Succes
 
Shit, zeg, arm beestje. En arme portefeuille van baasje ;)
Heb van een fokker es gehoord dat afscheuren van de kruisbanden wel vaker voorkomt bij dit ras.
 
Jah, komt zeker vaker voor. vooral bij jongere honden geloof ik. Beesten zijn gewoon onstuimig en lomp :D hebben een erg hoge pijngrens. daarom ook zo goed voor kinderen.

Wel zielig hoor! succes ermee.
 
Ga je de operatie wel doen?

wat een klootzak ben jij jong.
over zo een dingen moet je zelf niet denken.
als jij je been breekt laat je het toch ook maken.
ZIEKE ****!!!!!!:mad: :mad: :mad:
 
wat een klootzak ben jij jong.
over zo een dingen moet je zelf niet denken.
als jij je been breekt laat je het toch ook maken.
ZIEKE ****!!!!!!:mad: :mad: :mad:

gewoon een vraag chef meer niet.
 
Voor een hond geen enkel probleem om op 3 poten lopen, dus zo bijzonder wat je omschrijft is het niet.

Overigens wel een klote blessure voor je hond, sterkte daarmee.
 
sterk beestje dan dat ie geen kick geeft.
 
sterkte met je beestje..nog foto van je diertje?:)

ik ben gek op amstaffs en engelse staffs:D
 
sterk beestje dan dat ie geen kick geeft.

Beesten kunnen echt veel hebben. Laatst zelfs op t.v. gezien dat er amstaffs gewond waren geraakt tijdens hondengevechten. Het oor er zowat af hebben liggen, en nog geen kick geven! Echt niet normaal.
 
heb precies hetzelfde gehad met een van mn rotweilers..kreeg een kunst knie..en half jaar dure medicijnen..vervolgens kwamen ze erachter dat het lichaam de kunst knie afstoten..en dat het daarom niet genas..uiteindelijk de kunst knie laten verwijderen..gaat nu gelukkig weer als de brandweer..
ze heeft bijna een jaar niet los kunnen lopen..echt sneu
 
heb het ooit eens gehad met een diensthond met een collega van me

die viel 4 meter naar beneden van een dak .

trouwens niet alle honden zijn zoals je staff . die van mij zijn niet te grijpen :evil2:
extreem harde honden lichamelijk . kunnen meer hebben dan 3 mensen samen .
dit komt door natuurlijke selectie


maar anyway sterkte kerel
 
Ga je de operatie wel doen?

Ja ik ga Spike om 9.00 weg brengen en dan gaat hij onder zeil...

Wat dacht je dan dat ik het beestje voor zijn rest van zijn leven op 3 poten laat lopen? Omdat het duur is? Je moet je verantwoordelijkheden nemen gozer. En die hond is me alles...
 
Zal je spaarpot maar leeg maken.

Ja helaas maar zoals ik al zei, dat is het minst erg (wordt er niet blij van overigens). Dat half jaar revalideren vindt ik echt k*t. Beest kan zijn energie niet kwijt en het zijn toch echte powerdogs!!!!
 
Succes kerel.. altijd klote.. het blijft een onderdeel van het gezin..
 
Voor een hond geen enkel probleem om op 3 poten lopen, dus zo bijzonder wat je omschrijft is het niet.

Overigens wel een klote blessure voor je hond, sterkte daarmee.

Wat is niet zo bijzonder? En dat lopen op 3 poten is echt wel zwaar k*t...
 
Succes kerel.. altijd klote.. het blijft een onderdeel van het gezin..

Ja als je zelf een hond hebt dan weet je wat dat beest voor je betekend!!!!
Voor sommige is het "maar" een beest maar voor mij is het veel meer. Echt een maatje wat je nooit in de steek laat. Hond is je altijde trouw. En in extremen situaties zou deze hond zijn leven geven voor zijn baas. Een trouwere maat vindt je nergens denk ik....
 
Back
Naar boven