Fitness Seller

Mijn beginnende sportleventje

Bezoekers in dit topic

Kimberleyy_

Novice
Lid geworden
9 jun 2018
Berichten
3
Waardering
4
Lengte
1m68
Massa
81kg
Je kent het wel, je wilt gezond leven door gezond te eten en te gaan sporten..

Daar mee is vaak al alles mee gezegd, alleen al het uitvoeren in de praktijk gaat meestal niet zoals je het zelf voor je ziet. Vandaag richt ik alles op het feit van sporten in de sportschool. Ongeveer een jaar geleden heb ik alle moed bij elkaar gevonden om me in te schijven bij Ringer sportplaza in Dordrecht. Hoe onzeker ik ook was ging ik samen met me vriend mee naar de sportschool, de eerste paar keer heb ik puur alleen cardio gedaan om te observeren hoe de sportschool in z'n werk ging. De weken daarna ben ik een beetje mee gaan doen met de krachtoefeningen die mijn vriend ook deed. De dagen dat ik mijn benen trainde voelde is me super goed en gemotiveerd, en de dagen dat ik mijn armen aan het trainen was wilde ik liever huilend wegrennen! Wat ik ook 2 keer gedaan heb. Hoe lastig kan het zijn om een simpele training mee te volgen? Waarom kan ik niet gewoon mee trainen? waren mijn vragen op het moment dat ik weg liep en teleurgesteld was in mijzelf.
Ken je dat gevoel dat iedereen je aankijkt? Dat je het gevoel heb dat je het niet kan of dat je te dik bent terwijl dat nog wel mee valt maar je juist ook daar bent om dat te verbeteren? Ik heb ze ook allemaal gehad deze gevoelens.. en nog steeds heb ik er wel eens last van.
Zoveel gesprekken gevoerd over het feit dat ik zo graag mijn armen zelf wil trainen zonder dat ik me er onprettig bij voel, dat ik gewoon moest gaan en mensen moest durven aanspreken om dingen te vragen. Ik moest er zelf verandering in gaan brengen, niemand die dat voor mij kan doen alleen ik..
Op een gegeven moment kan mijn vriend geen krachttraining meer doen door een blessure.. Nou daar zitten we dan.. ik die al geen krachttraining durf te doen behalve mijn benen, en een vriend thuis die geen krachttraining kan doen.

Opeens begon het tot me door te dringen dat dit het moment was dat ik mezelf kon veranderen (verbeteren).
Duss.. ben ik afgelopen week alleen naar de sportschool gegaan (wel in de ochtend dan is het rustig..) en heb ik maar liefst 6 armoefeningen gedaan! Woowh wat was ik trots op mezelf.. en dat niet alleen, ik had zelfs ook iemand om hulp gevraagd.. Niet te geloven.. anyways.. ik voelde me zo goed na deze training eindelijk kan ik tegen mezelf zeggen dat ik het durf en dat ik het kan! En zo ben ik dus uit mijn comfort zone gestapt.

Het heeft bijna een jaar geduurd en dit is pas het begin..

Tips zijn nog steeds welkom ik wil me altijd laten inspireren door andere mensen!


-xx- Kimberley
 
Welkom!

Stoer dat je die comfortzone uit bent gestapt en dat je die training gewoon even in je eentje hebt gefixt!


Het heeft bijna een jaar geduurd en dit is pas het begin..

Ieder z'n eigen tempo:) Het blijft een kwestie van geduld in deze sport, zowel mentaal als fysiek.

Mijn tip: Lekker veel meelezen op dit forum (kijk ook eens bij de contestlogs, die werken voor mij super motiverend!) , ik heb er ontzettend veel van geleerd en leer uiteraard nog steeds:)

Heel veel succes met het behalen van je doelen, en ook heel veel plezier vooral!
 
Back
Naar boven