Fitness Seller

Mijn biceps willen niet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

skld

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 sep 2009
Berichten
1.326
Waardering
117
Vetpercentage
10%
Ik merk overal gains behalve bij mijn biceps (alhoewel, kuiten willen ook niet echt:D)...

Dit is natuurlijk erg frustrerend. Nu heb ik een vrij grote reach (lange armen) en ben ik -ietsjes- langer dan de gemiddelde Nederlander (1.85m, niet heel veel dus), maar het lijkt mij sterk dat ze daarom niet groeien ??? de rest groeit wel dus qua eten zal het wel goed zitten, ik denk dus dat ik ergens een fout maak qua training.

Oefeningen die ik doe met als hoofddoel biceps (in no particular order):

Touw klimmen (ook voor grip)
Chin-ups
Curls (dumbbell/cable/machine/barbell)
Hammer curls

Dan natuurlijk ook nog een heleboel oefeningen die de biceps ook wel wat meepakken (lat pulley bv.) en ik heb het idee dat ik niet veel fout doe, maar waarom zie ik dan geen progressie ???
 
Hoe lang train je al? Ik kreeg na 3 maanden al een flinke progressie, vooral biceps en triceps gingen serieus vooruit terwijl borst minder gaat. Ik denk dat je gwn moet blijven trainen en vooral niet overkillen want daar schieten ze niets met op (kdenk dat ik dat deed bij mijn borst.)
 
train ze ook niet teveel, ze hebben ook rust nodig.
Zou ze echt max 2 keer per week trainen, en dan 3 oefeningen pakken.

Maar houd er ook rekening dat het aan je genen kan liggen (heb ik ook last van).
 
Je ziet touwklimmen als biceps oefening ???
Je belast het vast wel wat. Maar met touw klimmen zal je niet snel grote biceps krijgen haha.

Chins prima rugoefening.
Maar als je grotere biceps wil zal ik toch kiezen voor oefening die de spier direct ipv indirect belasten.
 
Meet ze op, de spiegel wil nog wel eens liegen. Post verder je trainings + voedingsschema eens.
 
Gewoon na je rugtraining 4 setjes barbell curl doen en helemaal tot t uiterste gaan. moet genoeg zijn. Doet t niks, doe je er nog een andere curl bij.
 
Als je armen achter lopen zou ik ze zeker niet na rug doen maar er voor of op een apparte dag (prioriteitstraining).
 
Als je armen achter lopen zou ik ze zeker niet na rug doen maar er voor of op een apparte dag (prioriteitstraining).

nog beter ja, of misschien ook wat meer richten op brachialis om zo wat meer massa aan de voorkant van je arm te krijgen.
 
Gewoon straight babrbel curls.
Wissel af met herhalingen,rustpauzes en gewicht.
Pak ook eens een supersetje met barbell en dumbbells
Ook leuk is om te 21'en.
 
Gewoon straight babrbel curls.
Wissel af met herhalingen,rustpauzes en gewicht.
Pak ook eens een supersetje met barbell en dumbbells
Ook leuk is om te 21'en.

nee man, gay bb curls ftw!!!
 
Hoe doe je curls? Als je maar voor de heft naar beneden gaat kan je ook proberen je armen helemaal te strekken voor een grotere ROM
 
idd je ziet veel mensen met barbell curls gewoon halfe reps maken dus niet helemaal zakken maar dat is dus onzin..
 
Of de helft uit de rug omhoog slingeren...

Gewoon 2 keer per week meepikken en een paar setjes tot ze lekker uit hun vel lijken te knappen. Dan groeien ze wel.
 
Ik ben zelf met de barbell curl ook een brede grip toe gaan passen. Eerst deed ik alleen op schouderbreedte. Maar nu ik beide doe voel ik me biceps beter.
 
Doe dit eens:

Preacher Curl 2 x
Incline Curl 2 x
Barbell Curl 1 x Rest Style Max. 10 Reps

of volgens het POF principe:

Barbell Curl 2 x
Incline Curl 2 x
Concentration Curl 2 x
 
ik heb juist genetisch grote biceps. train nu al 2 maanden me biceps niet meer en hebbe omtrek van 46cm.

de tijd dat ik ze nog wel trainde deed ik vooral veel met cables werken, omdat je altijd lekkere spanning ophoud.

cable curl met reps van 12/10/10/8 en soms 6 om nog ff optimaal leeg te trekken
Concentration curl met zelfde reps
Hammer curl weer zelfde reps
daarna op de machine een dropset maken om helemaal leeg te trekken.

werkte voor mij super.

Note: voor als je nog niet wist. biceps zijn slowtwitch. train je dus ook optimaal met langzaam te trainen. triceps is tegenover gestelde.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon straight babrbel curls.
Wissel af met herhalingen,rustpauzes en gewicht.
Pak ook eens een supersetje met barbell en dumbbells
Ook leuk is om te 21'en.

Van leuk hoef je niet groot te worden ;)

Daarnaast ben ik van mening dat ze de gast die dat heeft bedacht ter plekke moeten afschieten
 
'21' is onzin. Doe dan 3-3-3, 4-4-4 of 2-4-4. En begin met de volledige ROM. :)
 
Laatst bewerkt:
Bij mij persoonlijk was vroegah de grote fout dat ik maar wat curls deed op het einde van een zware training, en ik vergat het belangrijkste, progressive overload. Ik merk dat er veel er maar wat opcurlen.

Na de rug 4 setjes tot het uiterste werkt niet voor mij. Low-volume(5 setjes van 1 oefening), high frequency(3-4 keer per week), 8-12 reps NIET tot faling maar volgens een schema werkt voor mij het beste, met progressive overload en VOOR de rest te trainen.
 
Laatst bewerkt:
Hoe lang train je al? Ik kreeg na 3 maanden al een flinke progressie, vooral biceps en triceps gingen serieus vooruit terwijl borst minder gaat. Ik denk dat je gwn moet blijven trainen en vooral niet overkillen want daar schieten ze niets met op (kdenk dat ik dat deed bij mijn borst.)

Ik train nu zo af en aan 2 jaar, echt bloedserieus train ik pas 4-5 maanden.

Meet ze op, de spiegel wil nog wel eens liegen. Post verder je trainings + voedingsschema eens.

Heb ik ook gedaan, verschil was echt te verwaarlozen.

Verder doe ik full ROM en geen cheat curls (uit de rug/benen met momentum omhoog brengen). Ik zag dat in deze topic mijn schema's werden gevraagd. Mijn (ietwat nieuwe) schema:


Maandag:
- Benchpress
- Incline press
- Fly (pecs, machine)
- Inverted fly (rug, machine)
- Upright rows
- Dragonflies

Woensdag:
- Chin-ups (semi-supinated grip)
- Lat pulley
- Bicep curls/hammer curls/negative reps*/static holds** (in die volgorde)
- Tricep extensions
- Dips
- Rows
- Hanging leg raises

Donderdag:
- Naar de chiropractor indien nodig (varieert, ene keer elke week andere keer kom ik 2 maanden niet)

Vrijdag:
- Warm-up voor benen (allerlei vormen van stretching en een soort van foam rolling)
- Squats
- Squats
- Squats
- Squats
- Squats
- Hip abductors
- Hip adductors

Zondag:
- Heavy Grippers (thuis)
- Stretchen van benen
- Vriendin manipuleren tot massage geven (is ook een hele workout af en toe :D)

*een zwaar gewicht pakken en in de eindpositie beginnen, dan langzaam laten zakken
**gewicht vasthouden met arm parallel tov grond

---

Voedingsschema (sinds een paar weken, was eerst veeeels te weinig):

13:00
- 90~110 gram brinta
- halve liter volle melk
- 200 gram bosbessen
- 30g whey
- eetlepel olijfolie

14:00
- wat amandelen... ik denk een stuk of 15? weet zo snel niet hoeveel gram dat is
- 2 yakult

16:00
- 4 bruine boterhammen met kipfilet
- eetlepel lijnzaadolie
- grote kom groene thee (gaat makkelijk iets meer dan 1/3 liter in mijn kom :D), helaas wel met suiker :(

19:00
- 150g zilvervliesrijst
- 200g groenten om erdoorheen te gooien
- van die knoflook/koriander woksaus
- stukken kip erdoorheen (2 van die grote stukken die ze in bakjes verkopen, weet niet hoeveel gram ???)
- 2 eetlepels olijfolie over dit alles
- halve liter water
- verteringsenzymen
- goedkope multivit van de kruidvat

23:30
- 2 bruine boterhammen
- 150g zalm
- wat mayonaise (zodat ik het makkelijker wegkrijg)
- liter chocomel (begin vanaf 23:30 met drinken, na anderhalf uur is het leeg)

04:00
- 2 scheppen complex carb gainer (XXL Nutrition)
- schep night protein (30g?)
- 350ml volle melk

04:45
- eetlepel levertraan

05:00
- halve liter water (ik moet er niet uit om te plassen, ik val rond 05:30 in slaap en word om iets voor 13:00 uit mezelf wakker)
 
Back
Naar boven