MuscleMeat

Mijn bloed onderzoek uitslag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DBBdominik

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
12 okt 2011
Berichten
1.325
Waardering
85
Lengte
1m78
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Beste DBB onlangs een bloed onderzoek gedaan met de volgende resultaten:

Albumina: 5,1 g/l referentie waarden: 3,5 – 5,2
Cholesterol: 162 mg/dl referentie waarden: 115-190
Glukoza (glucose) 93 mg/dl referentie waarden: 74-106
Tryglyceriden 29 mg/dl referentie waarden: <150
Got (ASAT) 22 U/l referentie warden: <45
GPT (ALAT) 17 U/l referentie waarden: <41
GGPT (GGT) 11 U/l referentie waarden: <60
eGFR 103 ml/min referentie waarden: >60
creatinine 0,93 mg/dl referentie waarden: 0,70 – 1,20

TSH: 1,960 uIU/ml referentie waarden: 0,270 – 4,200
T3: 2,46 pg/ml referentie waarden: 2,20 – 4,40
T4: 1,29 ng/dl referentie waarden: 0,93 – 1,70

Testosteron: 14,03 nmol/l referentie waarden: 8,64 - 29
SHBG (komt volgende week)
LH: 2,0 mIU/ml referentie waarden: 1,7 – 8,6
FSH: 4,22 mIU / ml referentie waarden: 1,5 – 12,4
estradiol: 9,89 pg/nl referentie waarden: 7,6 – 42,6


Ik hoop dat jullie tips en advies voor me hebben, aangezien ik er niet veel verstand van heb. Hopelijk is er weinig mis mee…
 
Moet je Cools even vragen, die gozer weet ALLLESSSSSSS!
 
Je zit overal tussen de referentie waarden dus niks mis mee denk ik?
 
Je zit overal tussen de referentie waarden dus niks mis mee denk ik?
Oh damn ik dacht dat me schildklier er ver onder zat maar dat is niet zo. Thanks.

Edit: Cools nodig!
 
Triglyceriden bijzonder laag, maar daar is totaal niets mis mee.

TSH is wel oke, zou idealiter dichter bij de 1.0 liggen maar is an sich gewoon prima (referentiewaardes zijn hier onzin). Gebruik je gejodeerd zout (zout met extra jodium)?

Cholesterol is vrij laag, zit je liever rond de 180 tot 240 mee (referentiewaardes zijn hier onzin), als je HDL-C waardes tenminste in orde zijn en je grotere LDL-deeltjes hebt. De waarde die jij nu hebt laten meten heb je verder geen ene reet aan, het enige wat je nu weet is dat je geen familiaire hypercholesterolemie hebt (is overigens ook wat waard).

Testosteron is niet heel geweldig en E2 (oestradiol) lijkt me enorm laag.

Rest is prima.





Hoeveel vet eet je dagelijks en hoeveel daarvan is verzadigd vet (volvette zuivel, kokosolie, roomboter, vet vlees, eieren), en hoeveel meervoudig onverzadigd (walnoten, veel plantaardige oliën)?
 
Laatst bewerkt:
Triglyceriden bijzonder laag, maar daar is totaal niets mis mee.

TSH is wel oke, zou idealiter dichter bij de 1.0 liggen maar is an sich gewoon prima (referentiewaardes zijn hier onzin). Gebruik je gejodeerd zout (zout met extra jodium)?

Cholesterol is vrij laag, zit je liever rond de 180 tot 240 mee (referentiewaardes zijn hier onzin), als je HDL-C waardes tenminste in orde zijn en je grotere LDL-deeltjes hebt. De waarde die jij nu hebt laten meten heb je verder geen ene reet aan, het enige wat je nu weet is dat je geen familiaire hypercholesterolemie hebt (is overigens ook wat waard).

Testosteron is niet heel geweldig en E2 (oestradiol) lijkt me enorm laag.

Rest is prima.





Hoeveel vet eet je dagelijks en hoeveel daarvan is verzadigd vet (volvette zuivel, kokosolie, roomboter, vet vlees, eieren), en hoeveel meervoudig onverzadigd (walnoten, veel plantaardige oliën)?
Hey! allereerst hartstikke bedankt voor je nadere uitleg op mijn waardes.

sinds ik een hele lage onderddruk heb, en laatst enorm duizelig werd, heb ik wat zeezout toegevoegd aan mijn dieet. normalieter voeg ik en gebruik ik nooit zout.

Me cholesterol gehalte maak ik me totaal geen zorgen over die waren super goed toen ik dat controleerde bij mijn arts in Nederland. Uit de HDL en LDL toendertijd kwam er een 'bijzonder' goed gemiddelde uit.

Ja testosteron en oestradiol... Ik heb ongeveer 2 jaar aan de finasteride gezeten en aan het begin ging alles top, haar groei, libido nog in orde, maar na een gegeven moment, ik schat na een jaar gebruik begon me libido te verslechteren, tot zo slecht toe dat ik geen ochtend erectie meer had en ook totaal geen seks drive meer. Ik ben sinds april vorig jaar daarmee gestopt en libido is vele malen beter. Oestradiol, daar weet ik niks over. Wellicht ook door de finasteride?
wat een kwaadaardig kut medicatie is dat geweest.. Dan maar milimeter haar, ben er blij mee.

Ik eet dagelijks 110g aan vetten, waaronder 3-4 eieren per dag, 200g rood (gehakt) vlees per dag, en in Nederland bij alle bereidingen kokos olie. Dit is op het moment olijfolie in Polen. Verder eet ik dagelijks 30g walnoten, en 1 avocado per dag.

---------- Toegevoegd om 23:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:10 ----------

Verder is me LH ook erg laag:

Een verminderde testosteronproductie wordt namelijk veelal veroorzaakt door een tekort aan LH, en kan weer ontstaan een gebrek aan GnRH. Vooral estradiol (wat ontstaat bij de omzetting van testosteron) verlaagt de GnRH. Om die reden werkt een antioestrogeen vaak beter dan testosteron.
 
Moet je Cools even vragen, die gozer weet ALLLESSSSSSS!

Correctie, bijna alles ;)

---------- Toegevoegd om 00:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:42 ----------

Beste DBB onlangs een bloed onderzoek gedaan met de volgende resultaten:

Albumina: 5,1 g/l referentie waarden: 3,5 – 5,2
Cholesterol: 162 mg/dl referentie waarden: 115-190
Glukoza (glucose) 93 mg/dl referentie waarden: 74-106
Tryglyceriden 29 mg/dl referentie waarden: <150
Got (ASAT) 22 U/l referentie warden: <45
GPT (ALAT) 17 U/l referentie waarden: <41
GGPT (GGT) 11 U/l referentie waarden: <60
eGFR 103 ml/min referentie waarden: >60
creatinine 0,93 mg/dl referentie waarden: 0,70 – 1,20

TSH: 1,960 uIU/ml referentie waarden: 0,270 – 4,200
T3: 2,46 pg/ml referentie waarden: 2,20 – 4,40
T4: 1,29 ng/dl referentie waarden: 0,93 – 1,70

Testosteron: 14,03 nmol/l referentie waarden: 8,64 - 29
SHBG (komt volgende week)
LH: 2,0 mIU/ml referentie waarden: 1,7 – 8,6
FSH: 4,22 mIU / ml referentie waarden: 1,5 – 12,4
estradiol: 9,89 pg/nl referentie waarden: 7,6 – 42,6


Ik hoop dat jullie tips en advies voor me hebben, aangezien ik er niet veel verstand van heb. Hopelijk is er weinig mis mee…

Waardes zijn heel goed ;)

Je testosteron moet als man best boven de 11 nmol/l zitten en voor goed te zitten boven de 13nmol/l. Dus dat zit goed.

Ook moet je naar de verhouding zien met oestrogeen. Die waarde zit goed in verhouding met je testosteron. SHGB is nog wel interessant om te weten hoe je vrij testosteron is (nog belangrijker). Maar vermoed dat je SHBG laag zal zijn en dus vrij testosteron hoog. Oestrogeen heeft een sterke invloed op SHBG en verhoogt deze in de meeste gevallen. Deze is laag dus SHBG waarschijnlijk ook.

Met als gevolg dat je waarde van 14 nmol/l aan testosteron evenveel kan betekenen als iemand met 18 nmol/l. Maar dat moeten we dan even berekenen aan de hand van je SHBG waarde. Normaal gezien moeten we de waarde van DHT dan ook weten gezien deze de sterkste bindingscapaciteit heeft. Maar dat zal wel in verhouding zijn met de rest, dus kan zo berekend worden.

LH zit net boven de ondergrens, maar dat wil niet iets zeggen perse. Het hangt van je LH receptor gevoeligheid af. Je kan dus laag LH hebben met een normaal of hoger testosteron. Dit is alleen maar goed. En zolang je boven die 11 nmol/l zit of nog beter boven 13 nmol/l betekent dit dat je LH receptor gevoeligheid goed is.

Je TSH waarde is heel goed icm je t3 en t4, dus die hoeft niet vetgedrukt te staan ;)
 
Correctie, bijna alles ;)

---------- Toegevoegd om 00:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:42 ----------



Waardes zijn heel goed ;)

Je testosteron moet als man best boven de 11 nmol/l zitten en voor goed te zitten boven de 13nmol/l. Dus dat zit goed.

Ook moet je naar de verhouding zien met oestrogeen. Die waarde zit goed in verhouding met je testosteron. SHGB is nog wel interessant om te weten hoe je vrij testosteron is (nog belangrijker). Maar vermoed dat je SHBG laag zal zijn en dus vrij testosteron hoog. Oestrogeen heeft een sterke invloed op SHBG en verhoogt deze in de meeste gevallen. Deze is laag dus SHBG waarschijnlijk ook.

Met als gevolg dat je waarde van 14 nmol/l aan testosteron evenveel kan betekenen als iemand met 18 nmol/l. Maar dat moeten we dan even berekenen aan de hand van je SHBG waarde. Normaal gezien moeten we de waarde van DHT dan ook weten gezien deze de sterkste bindingscapaciteit heeft. Maar dat zal wel in verhouding zijn met de rest, dus kan zo berekend worden.

LH zit net boven de ondergrens, maar dat wil niet iets zeggen perse. Het hangt van je LH receptor gevoeligheid af. Je kan dus laag LH hebben met een normaal of hoger testosteron. Dit is alleen maar goed. En zolang je boven die 11 nmol/l zit of nog beter boven 13 nmol/l betekent dit dat je LH receptor gevoeligheid goed is.

Je TSH waarde is heel goed icm je t3 en t4, dus die hoeft niet vetgedrukt te staan ;)
Hartstikke bedankt Cools!

Ik waardeer je hulp en kennis enorm, heb het al in meerdere topics van je vernomen.

En natuurlijk je magische 'pompoenpit' olie aan het slikken 1mg per dag :P Ach kan geen kwaad ;)

Ik zal SHBG waarde meteen posten als ik die binnen heb.
 
Hartstikke bedankt Cools!

Ik waardeer je hulp en kennis enorm, heb het al in meerdere topics van je vernomen.

En natuurlijk je magische 'pompoenpit' olie aan het slikken 1mg per dag :P Ach kan geen kwaad ;)

Ik zal SHBG waarde meteen posten als ik die binnen heb.

Nou pompoenpitolie blokkeert de omzetting naar DHT en mogelijk doet het iets met de androgeenreceptor. Dus is altijd even oppassen dat je androgene werking niet te laag komt.

Zou eens proberen op 400mg/dag, gezien dit voldoende is in onderzoek.

Is goed ;)
 
Nou pompoenpitolie blokkeert de omzetting naar DHT en mogelijk doet het iets met de androgeenreceptor. Dus is altijd even oppassen dat je androgene werking niet te laag komt.

Zou eens proberen op 400mg/dag, gezien dit voldoende is in onderzoek.

Is goed ;)
Lastig met die kruidvat pilletjes, per pil 1mg.. Blokkering van de dht omzetting is gunstig voor mij aangezien ik never meer op de finasteride ga en ik over pompoen olie las in jou stukjes, dat wellicht een goed alternatief is.

De pil door midden bijten is een optie.. ? Of 1 pil per 3 dagen?

Bedankt!
 
Lastig met die kruidvat pilletjes, per pil 1mg.. Blokkering van de dht omzetting is gunstig voor mij aangezien ik never meer op de finasteride ga en ik over pompoen olie las in jou stukjes, dat wellicht een goed alternatief is.

De pil door midden bijten is een optie.. ? Of 1 pil per 3 dagen?

Bedankt!

In die pil zit olie, dus als je doormidden bijt gaat niet zo lekker :p

Nee, zou 1000mg/dag doen dan. In principe kan het geen kwaad gezien er geen negatief effect is op testosteron zelf. Ben wel benieuwd naar je SHBG.
 
In die pil zit olie, dus als je doormidden bijt gaat niet zo lekker :p

Nee, zou 1000mg/dag doen dan. In principe kan het geen kwaad gezien er geen negatief effect is op testosteron zelf. Ben wel benieuwd naar je SHBG.
Hopelijk zal die laag zitten:o
 
Vermoed van wel;)
Shitt, integendeel mijn SHBG zit 'extreem' hoog:

53,14 nmol/l referentie waarden: 18,30 - 54,10

Wat kan dit betekenen?
 
Dan heb je mogelijk een laag vrij testosteron. Dit kan nog door het gebruik van fina komen. Wanneer ben je hier mee gestopt?

Je vrij testosteron laten meten is ook handig, want DHT heeft de sterkste affiniteit voor SHBG. Dus je DHT kan hoog zijn icm hoog SHBG wat dus nog een redelijk gehalte aan vrij testosteron geeft.
 
Ik heb twee jaar aan de finasteride gezeten. Ik heb dit gestopt op 20 april 2014.

Ik ben er dus ongeveer 7-8 maanden vanaf.

Vrij testosteron moet ik in Nederland opvragen.
 
Ik heb twee jaar aan de finasteride gezeten. Ik heb dit gestopt op 20 april 2014.

Ik ben er dus ongeveer 7-8 maanden vanaf.

Vrij testosteron moet ik in Nederland opvragen.

Dat moeten ze dan specifiek meten want je kan het ook berekenen aan de hand van je SHBG en albumine waarde tov je testosteron. Dan wordt geen rekening gehouden met hoeveelheid en binding van DHT.

Gebonden met albumine is trouwens nog bioactief.

Meer info
[Link niet meer beschikbaar]
 
Dat moeten ze dan specifiek meten want je kan het ook berekenen aan de hand van je SHBG en albumine waarde tov je testosteron. Dan wordt geen rekening gehouden met hoeveelheid en binding van DHT.

Gebonden met albumine is trouwens nog bioactief.

Meer info
[Link niet meer beschikbaar]
Oké, en wat kan ik doen als dit ook daadwerkelijk laag blijkt te zijn.. wat waarschijnlijk zal zijn?
Me albumine net als SHBG is hoog.. en me test vrij laag...

Me waardens zijn sowieso niet heel denderend voor een 21 jarige denk ik :p
 
Oké, en wat kan ik doen als dit ook daadwerkelijk laag blijkt te zijn.. wat waarschijnlijk zal zijn?
Me albumine net als SHBG is hoog.. en me test vrij laag...

Me waardens zijn sowieso niet heel denderend voor een 21 jarige denk ik :p

Check mijn topic test boosters ;) Pagina 1 staan SHBB verlagers, brandnetel is er een.
 
Check mijn topic test boosters ;) Pagina 1 staan SHBB verlagers, brandnetel is er een.

Ja ik zag je topic, super dat je dat hebt gemaakt. Alleen natuurlijk komt er ook overal in voor: balans is belangrijk. Vandaar dat ik niet meteen alles ga slikken en nemen, het liefst pas nadat me waardens zijn gecheckt en daarop anticiperen. Zoals nu :)

Trouwens, ik slik zink (25mg) & magnesium (500mg) & calcium uit groene groente is circa 1200mg Brandnetel maar is aantoevoegen..

Trouwens de problemen die ik laatste tijd ondervindt van veel stress, hoog cortisol daardoor.. Wellicht ook nadelig voor mijn algemene test waardens?
 
Back
Naar boven