XXL Nutrition

Mijn bulk-schemaaaaaaaaa (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

CQ_Demolisher

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
19 jan 2003
Berichten
3.267
Waardering
1
Half 8:wake up call,dang again.
8:3 volledige eieren, 1 lepel lijnzaad, 1 boterham met (pinda)kaas, 1-2 glazen melk, 2 multivits
10:weightgainer opgelost in water(smeeeerig..), boterhammen
12:boterhammen met water
2:verschilt,soms hamburger van mac(dikke 500 cals.),soms proteine reep,soms broodje osseworst,soms een vruchtenshake(traditioneel recept met kwark,bananen etc),of gedroogde pruimen
4:,lijnzaadolie,(3 volle eieren,deze eet ik soms heel laat nog op met btje mayo..heerlijk!)8 boterhammen, 2 glazen melk, vruchtenshake(indien om 2 uur niet gehad), pro-training weightgain shake(dikke 1500 cals.)
TRAINING met 2-3 liter water, met beetje dextrose erin opgelost..
7:avondeten met als drinken erbij een proteineshake met dextrose en kaneel erin
8:desert en whatever ik wil eten, chocola of melk of wat dan ook..
10-12:1 liter melk opdrinken,3 volle eieren(+mayonaise), in combinatie met whatever I want..vaak paar bananen e.d.
12:2 multivits,lijnzaadolie.

what u think?
dit ga ik aankomende jaar voor minstends 12 maanden volgen i think.
 
als iemand nog tips heeft voor 2 uur, ik zie mezelf al staan zonder iets te eten hebben..Ik heb iets bomvol calorien nodig wat makkelijk mee naar die k*tschool te nemen is.
 
bump, toch even naar kijken jongens..
 
Zou je eens je kcal totaal kunnen posten? Ik vind eigenlijk dat je niet zomaar wat moet gaan nemen maar eerst alles ff goed berekenen.

Ik zou dus nooit een jaar lang hetzelfde dieet volgen. Ik zou ten eerste eerst bepalen wat mijn onderhoudsbehoefte is en daar eerst een aantal weken 500kcal boven gaan zitten. Eventueel daarna weer 500kcal omhoog gaan. Zeker als je een jaar lang wilt bulken moet je proberen zo min mogelijk vet op te slaan, koolhydraatmanipulatie kan je hierbij helpen door je metabolisme in de war te brengen.

Stel je zit op een totaal van 3700-3900 calorien, wissel je koolhydraten dan op deze manier af:

koolhydraten in gram:
maandag 250
dinsdag 250
woensdag 350
donderdag 250
vrijdag 250
zaterdag smokkeldag
zondag 300

Doe dit bijvoorbeeld 3-4 weken en wissel het dan een keer af met:

koolhydraten in gram:
maandag 250
dinsdag 300
woensdag 350
donderdag smokkel
vrijdag 250
zaterdag 250
zondag 400

Als je je erg vermoeid en overtrained voelt neem dan een week lang veel koolhydraten: 350-400 gram per dag.

Toevallig stond er in de afgelopen flex veel info hierover en daar heb ik ook die tabellen voor koolhydraten vandaan. In de link onderaan mijn post staan 4 voorbeeld dieeten uit datzelfde nummer waarbij je kan kiezen tussen 250-300-350-400 gram koolhydraten per dag. Maar dat zijn wel allemaal dieeten rond de 4000kcal per dag. Probeer gevarieerd te eten en niet continu hetzelfde binnen te krijgen.

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6734
 
Originally posted by Dom!nator
Zou je eens je kcal totaal kunnen posten? Ik vind eigenlijk dat je niet zomaar wat moet gaan nemen maar eerst alles ff goed berekenen.

Ik zou dus nooit een jaar lang hetzelfde dieet volgen. Ik zou ten eerste eerst bepalen wat mijn onderhoudsbehoefte is en daar eerst een aantal weken 500kcal boven gaan zitten. Eventueel daarna weer 500kcal omhoog gaan. Zeker als je een jaar lang wilt bulken moet je proberen zo min mogelijk vet op te slaan, koolhydraatmanipulatie kan je hierbij helpen door je metabolisme in de war te brengen.

Stel je zit op een totaal van 3700-3900 calorien, wissel je koolhydraten dan op deze manier af:

koolhydraten in gram:
maandag 250
dinsdag 250
woensdag 350
donderdag 250
vrijdag 250
zaterdag smokkeldag
zondag 300

Doe dit bijvoorbeeld 3-4 weken en wissel het dan een keer af met:

koolhydraten in gram:
maandag 250
dinsdag 300
woensdag 350
donderdag smokkel
vrijdag 250
zaterdag 250
zondag 400

Als je je erg vermoeid en overtrained voelt neem dan een week lang veel koolhydraten: 350-400 gram per dag.

Toevallig stond er in de afgelopen flex veel info hierover en daar heb ik ook die tabellen voor koolhydraten vandaan. In de link onderaan mijn post staan 4 voorbeeld dieeten uit datzelfde nummer waarbij je kan kiezen tussen 250-300-350-400 gram koolhydraten per dag. Maar dat zijn wel allemaal dieeten rond de 4000kcal per dag. Probeer gevarieerd te eten en niet continu hetzelfde binnen te krijgen.

http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6734

Ok.
Overigens hoe kan ik gevarieerd eten als ik bulk voor 1 jaar? ?
Ik bedoel ik kan af en toe afwisselen met kleinigheden zoals pruimen,brinta enzo, maar het avondeten maak ik niet..
 
Eet bij en maaltijd altijd (complexe) koolhydraten en eiwitten.

complexe koolhydraten: zilvervliesrijst, havermout, brinta, volkoren brood, volkorenpasta...
Eiwitten: magere kwark, melk, eieren, vis, vlees, kip, shakes...

Probeer dus een combinatie te maken. Voorbeeld 150 gram rijst en 150 gram kip, 100 gram havermout en 250 gram kwark, 5 volkoren boterhammen, eieren en melk...

eet 6-8 maal van die maaltijden per dag en voeg nog 2-3 eetlepels lijnzaadolie toe voor de omega-3 vetzuren
Neem na 3 van die maaltijden ook nog een weightgainershake als je niet aan de benodigde hoeveelheid koolhydraten komt.
 
zoals ecto zegt neem gewoon andere producten met ongeveer dezelfde GI waardes
 
denk dat je schema nu iets te hoog zit in het vet% maarja daarvoor zou je het eerst compleet moeten uitrekenen....
 
om mee naar school te nemen, gewoon litertje melk in van die 0,5 liter flesjes spa doen. lekker makkelijk.
 
je neemt in sommige maaltijden echt teveel vet bro.... en sowieso zie ik in de meeste maaltijden te weinig EIWIT. Je wil groeien, eiwitten zijn de bouwstoffen daarvoor... neem ze in combinatie met complexe carbs, behalve na je training (dextrose). Calorie-overschot is natuurlijk belangrijk, maar die dien je wel goed in te vullen...

Dus 3 eieren + lijnzaadolie + pindakaas op je brood = teveel vet in 1 keer!

Neem die eiwitshake met dextrose en kaneel GELIJK na je training en neem minstens 45 min later je vaste (avond)maaltijd...

Als je niets verandert aan je dieet die je hier hebt geplaatst, zul je gegarandeerd veel vet aankomen ook... tenzij je een uniek exemplaar bent met een buitenaards snelle stofwisseling....
 
Originally posted by CQ_Demolisher
Half 8:wake up call,dang again.
8:3 volledige eieren, 1 lepel lijnzaad, 1 boterham met (pinda)kaas, 1-2 glazen melk, 2 multivits
10:weightgainer opgelost in water(smeeeerig..), boterhammen
12:boterhammen met water
2:verschilt,soms hamburger van mac(dikke 500 cals.),soms proteine reep,soms broodje osseworst,soms een vruchtenshake(traditioneel recept met kwark,bananen etc),of gedroogde pruimen
4:,lijnzaadolie,(3 volle eieren,deze eet ik soms heel laat nog op met btje mayo..heerlijk!)8 boterhammen, 2 glazen melk, vruchtenshake(indien om 2 uur niet gehad), pro-training weightgain shake(dikke 1500 cals.)
TRAINING met 2-3 liter water, met beetje dextrose erin opgelost..
7:avondeten met als drinken erbij een proteineshake met dextrose en kaneel erin
8:desert en whatever ik wil eten, chocola of melk of wat dan ook..
10-12:1 liter melk opdrinken,3 volle eieren(+mayonaise), in combinatie met whatever I want..vaak paar bananen e.d.
12:2 multivits,lijnzaadolie.

what u think?
dit ga ik aankomende jaar voor minstends 12 maanden volgen i think.
Zoals kingnbajam als zegt, probeer niet aan een aantal kcal te komen door vette troep. Dus schrap de mac van je dagelijkse menu, af en toe okay.

Je eet 9 volle eieren per dag? dat zijn 60 gram vetten, om de mayonaise maar ff niet mee te rekenen.

Om 10 uur, doe de weight gainer oplossen in (volle) melk... als je wat van de overige vette dingen schrapt, kan verse volle melk er wel bij...

Om 12 uur, boterhammen met water... kan je ook een glas volle melk bij doen of ananas(sap). Ananas(sap) helpt bij de vertering.

Zoals al gemeld is na de training shake met eiwit/dextrose/kaneel en een uur later je avondeten.

Als je savonds warme melk wilt, moet je het koken en dan iets laten afkoelen. als je het verwarmd zonder te koken wordt het moeilijker te verteren.

Succes :thumb:
 
Originally posted by Icon
om mee naar school te nemen, gewoon litertje melk in van die 0,5 liter flesjes spa doen. lekker makkelijk.
Dat is een goed id! Melk is een goede groeidrank... verse volle melk dan hè. en lekker makkelijk mee te nemen. een liter bevat zo 600 kcal en er zitten veel eiwitten en vitaminen in.

En ik zie dat je 4 multivits per dag naar binnen sleept... Tijdens bulken krijg je als het goed is genoeg vitaminen via je voeding, dus bepertk het tot 1 als aanvulling (evt. 2 als de inhoud onder de 100% ADH zit)
 
ik vind dat vet geen probleem..ik heb een ongelooflijk snel metabolisme dus tja..

overigens ik neem zo'n flesje mee en drink af en toe wat eruit..melk wordt vrij snel warm dus dat lijkt me echt smerig.
 
Hoe weet je eigenlijk wat je per dag aan kcal verbruikt ???
 
Back
Naar boven