Fitness Seller

Mijn carboloading dag

Bezoekers in dit topic

Esperantisto

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2002
Berichten
6.844
Waardering
25
Vandaag is de dag dat ik aan carboloading ga doen, de eerste keer sinds ik zo'n 3 weken geleden de KH uit mijn voeding geschrapt heb.
Gisteren ging ik helemaal door het lint in de super en kocht een hele mand vol KH-rijke producten.
Toch een beetje geschrokken ging ik thuis op het elektronisch rekenvel eens narekenen hoeveel ik nu van wat gekocht had... holy SHIT! Niet een beetje meer dan wat ik had berekend voor vandaag (ruwweg 3000 kcal, 1100 meer dan op een doordeweekse dag met plm 100 g KH per maaltijd), maar ruim 7000 kcal.
Toen begon het me te dagen dat ik me op het gebied van KH net zo heb gedragen als een alcoholicus of een tabaksjunk: ontkenning! Ik was (of ben?) een suikerjunkie! Ach ja, het zal wel dat er veel calorieën in zitten, het is gewoon te lekker om te laten staan, dat fiets ik er toch wel weer vanaf.. jaha, maar niet in de winter joh! En ook niet in de zomer als je alleen in het weekend 200 km of meer fietst..

Verbijsterd over mijn aankopen besloot ik dat ik het toch rationeel ga aanpakken.
Ik ga niet superveel letten op het aantal grammen vet of eiwitten, het is toch bijna allemaal vnl. KH muv de pudding, pannekoeken chips en chocola.

Vanochtend 1 soeplepel lijnzaadolie geslikt evenals een halve fles fruitontbijt (200 kcal). Dat ging er zo gemakkelijk in dat ik helemaal niet door had dat ik überhaupt iets voedzaams had gegeten.
Op de fiets was ik sloom, zo sloom.. ik heb de hele week al te veel genachtbraakt en was er toch vroeg weer uit.. slechts toen ik de Grebbeberg opmoest werd ik even wakker, want de hartslag gaat dan toch flink omhoog.
Bij aankomst in de sportschool (9 u) dronk ik de rest op en klokte er gelijk een halve fles water achteraan.

De Power Plate deed nu een beetje lachwekkend aan, desondanks voel je die trillingen best wel in je lijf hoor.. maar het voelde als te weinig om nou het idee te hebben dat ik iets had gedaan.
Daarna de spinningles (45 min) waarbij ik nog geen deuk in een pak boter kon trappen, mede omdat ik dringend naar het toilet moest, ondanks een bezoek vlak voor de les... je drinkt je een ongeluk met zo'n KH-vrij dieet!
Wist niet meer of ik nu direct alles moest aanvullen, maar besloot nog even door te pakken. Pakte alle spiergroepen met 1 set: borst, schouders, rug, triceps, biceps, quads, hamstrings, kuiten en buikspieren. De laatste nog een beetje extra omdat ik er zo weinig van voelde. Was te lamlendig om het circuit nog een keer te doen maar ging wat cardioën op de elliptical machine (15 min) en dan naar huis (weer op zijn 11-en-30st).

Thuis 600cal naar binnen gewerkt in de vorm van rijstepap.. ik had gelijk een opgeblazen gevoel! Ik heb nu haast het idee dat het me geen moeite gaat kosten het te veel gekochte weg te geven dan wel weg te gooien.. misschien moet ik me zelfs dwingen om al dat eten binnen te krijgen! Dat had ik nooit gedacht van mezelf.. .

Mijn volgende maal is weer een snackmaal: een halve zak drop is net genoeg ;-). Bevat trouwens 3 g eiwit per 100 gram!

Wateengedoe2 gaat me straks helpen met het wegwerken van de pannenkoeken en de vette Mona-pudding.. De rest moet ze maar houden voor haar bulkdagen of haar afdelingsgenoten cq collega's. Ik wil me niet in de verleiding laten brengen door een stomme reep chocola. Weiger voortaan me nog langer als mijn eigen afvalbak te gebruiken zoals ik dat altijd deed...

Waarom? Ik heb nu zoveel 'getuigenissen' gelezen van mensen die in 12 weken tijd er fantastisch uitzagen dat ik eindelijk ook in mezelf ga geloven en er van overtuigd raak dat het mij OOK GAAT LUKKEN!!! Joehoe!!!

Morgen weer terug naar het 20g KH/dag regime ipv 600 g KH... ben er geeneens rouwig om...

Esperantisto
 
Bwhaha, DIE dingen .. Je denkt toch niet dat ik chips, chocola enzo ga eten, he? :headbang: ... Eigenlijk 'mag' dat andere ook niet, maar ja, het is gezellig he, en ik ga morgen weer cutten :D

Anyway, ik vind het wel heel goed te zien dat je nu begrijpt waar het eerder zo fout is gegaan. Inzicht is de eerste stap tot verandering, en dat het nu al supergoed gaat, mogen de anderen van mij aannemen (ik ken espi IRL).

ErEf was trouwens tijdens en net na de carboloading ook al zo sloom als wat, dus bereid je daarop voor dat dat voortaan elk weekend 'feest' wordt.
 
Tja, die chocola en chips waren 'wishful thinking' he, even wegdenken dat er naast KH ook bergen vet in zit. Zonde dat ik wel eiwit met vet, maar niet KH met vet mag eten..
Daag patat, daag roomijs, daag chocolade :(.

Ik zal dat soort dingen in moeten plannen.. want nu heb ik met 1 van zo'n combinatie al het hele dagrantsoen binnen.

De grootste verandering is eigenlijk, dat ik niet uit schuldgevoel al het gekochte naar binnen zit te proppen zoals ik dat (net zoals andere boulimiegevallen) in het verleden deed.. maar koel gaan rekenen wat ik van al dat vette eten dan wel mag hebben.

Ik heb inderdaad de 150 gram drop bijna met heug en meug naar binnen gewerkt en ga nu even wat eiwit bij eten in de vorm van 2 gekookte eitjes met sla en KH-dressing (sla-fris) evenals een paar mandarijntjes na evt. banaan. Veel lekkerder dan een bak zoetzoute drop.. heb nu al bijna een dropkater, zoals ik mezelf die wekelijks kon bezorgen.

Esperantisto
 
Maar waarom eet je dan die drop? Er is toch ook wel ander spul (snoep?) wat je lekker vindt en waar je niet misselijk van wordt?

Enne, die spullen (of moet ik zeggen: prullen?) hoef je niet ind e vullisbak te gooien hoor, ik heb hier wel wat huisgenootjes aan wie ik het kan slijten (gratis dan he).
 
Originally posted by wateengedoe2
Maar waarom eet je dan die drop? Er is toch ook wel ander spul (snoep?) wat je lekker vindt en waar je niet misselijk van wordt?

Enne, die spullen (of moet ik zeggen: prullen?) hoef je niet ind e vullisbak te gooien hoor, ik heb hier wel wat huisgenootjes aan wie ik het kan slijten (gratis dan he).

Tja, een paar dropjes zijn lekker, maar losse drop wordt niet in de super verkocht (ok een rolletje dan) en vroeger kon ik zo'n zak makkelijk op binnen een paar uur. Nu valt dat erg tegen. En als je dan schepdrop koopt, zijn mijn ogen toch weer groter dan mijn maag...
Vraag maar eens aan een alcoholist waarom hij zich een stuk in de kraag drinkt als hij er de volgende dag zo'n kater aan overhoudt.. op het moment zelf is het lekker.

Eh, staat er ook nog een andere compensatie tegenover? Ik kan ze anders beter aan mijn eigen afdelingsgenoten slijten.. ik heb er meer belang bij DIE te vriend te houden, dan die van jou, die ik toch amper tegenkom. (voor de anderen, we wonen allebei op een studentenflat!)

Vooruit ik voeg gelijk de daad bij het woord en ga de chips en chocola slijten...
 
Haha, ja daar zit ook wat in (afd.genoten te vriend houden) ;) Misschien roken ze dan een keer niet met de deur open? ??? ;)
 
Originally posted by wateengedoe2
Haha, ja daar zit ook wat in (afd.genoten te vriend houden) ;) Misschien roken ze dan een keer niet met de deur open? ??? ;)
Nou, van de mensen die ik ken, was niemand thuis. Toen kwam Fereal binnen en zij zei ook al op dieet te zijn en geen snoep te eten. Chips nam ze wel aan, daar kon ze beter van af blijven.. ze ging het met collega's delen.
Later dacht ik Erika, de afd. oudste te zien, maar het was een van de twee meiden die zich ijsgletsjerkoud tov mij tonen ook al groet ik ze altijd vriendelijk. Juist ja, de rooksters en de harde-muziek-draaisters. Daar ga ik niets aan aanbieden, al zei ik al half iets in die richting.. maar ik ga me daar aan een teringwijf iets heerlijks geven als Cote d'Or witte chocolade met praline-vulling? Kom zeg!

De rookoverlast is overigens voorbij, dus ook tendele de muziek overlast omdat er over vergaderd is nadat ook anderen er klachten over hadden geuit.
 
Originally posted by Esperantisto
maar ik ga me daar aan een teringwijf iets heerlijks geven als Cote d'Or witte chocolade met praline-vulling? Kom zeg!
Natuurlijk wel! Ze worden er vet van en vern**ken hun alvleesklier, wat wil je nou nog meer? }:-)
 
Back
Naar boven