AndroidHealthClinic

mijn creatine inname schema 1e maal.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nilsjei1234

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2002
Berichten
1.580
Waardering
0
Aan opladen doe ik niet...

Ik ga dit schema volgens qua inname voor 2 maand tijd..


op trainingsdagen 5 g sochtends ( +/- 8 uur) , 5 g voor trainen en 5 g erna ( trainingstijden variabel)
op niet trainingsdagen 5 g sochtends(+/- 8uur) en 5 g na het avondeten ( +/- 6 uur)
 
Schadelijk zal het niet echt zijn, alleen een beetje oneconomisch misschien.
Alleen zou ik die 5g na het avondeten toch echt er voor plannen.
 
Overigens moet je niet zo snel zeggen dat je niet oplaadt, want je doet niet anders met dit schema.
Zie dit niet als kritiek, want er zijn de laatste tijd hier zoveel afwijkende geluiden, maar desalniettemin overschrijdt dit schemaatje de hoeveelheden die opgenomen kunnen worden gedurende langere tijd zoals gebleken in wetenschappelijk onderzoek.
 
Hoeveel kan je lichaam per dag opnemen volgens jouw dan??
 
Originally posted by Alessandro
Overigens moet je niet zo snel zeggen dat je niet oplaadt, want je doet niet anders met dit schema.
Zie dit niet als kritiek, want er zijn de laatste tijd hier zoveel afwijkende geluiden, maar desalniettemin overschrijdt dit schemaatje de hoeveelheden die opgenomen kunnen worden gedurende langere tijd zoals gebleken in wetenschappelijk onderzoek.

dat boeit me eigenlijk niet..
het is niet schadelijk het teveel word gewoon afgevoerd dus...

maar of de tijden enz goed zijn of iemand anders iets beters weet.. dat wil ik graag weten
 
-smorgens houden zo
-20 min voor de training (omdat t zonder dextrose ongv n half uur duurt voordat t volleding is opgenomen )
- na de training houden zo
- maar kzou toch ook voor je avondmaal gaan

gr BIGTANK
 
Originally posted by BIGTANK
-smorgens houden zo
-20 min voor de training (omdat t zonder dextrose ongv n half uur duurt voordat t volleding is opgenomen )
- na de training houden zo
- maar kzou toch ook voor je avondmaal gaan

gr BIGTANK

hmmz ik drink het als ik wegga van huis dus is halfuur voor training...

is het ook goed dat ik op trainingsdagen 15 g neem en op niet 10 g?

en voor het avondmaal hoelaat dan?
 
Idd 20 min voor je training en na je training innemen met snelle koolhydrathen (geen koolhydrathen voor de training want dat maakt je moe)
 
Originally posted by Juriaan
Idd 20 min voor je training en na je training innemen met snelle koolhydrathen (geen koolhydrathen voor de training want dat maakt je moe)

Hangt ervanaf hoe ver voor je training je kh neemt..
 
klopt als ik s ochtends om 12.00 me koolhydrathen neem en ik ga om 4 uur smiddags trainen zal het niet veel uitmaken :p
 
Originally posted by Juriaan
Idd 20 min voor je training en na je training innemen met snelle koolhydrathen (geen koolhydrathen voor de training want dat maakt je moe)

hmmz is 30 a 40 minuten voor de training ook goed?

en 30 minuten na de training?
 
ja 30 min voor je training is ook oke, ik zou wel direct na het trainen weer crea nemen en geen half uur wachten, maak gewoon een lekkere whey shake en flikker die creatine erbij
 
Originally posted by Juriaan
ja 30 min voor je training is ook oke, ik zou wel direct na het trainen weer crea nemen en geen half uur wachten, maak gewoon een lekkere whey shake en flikker die creatine erbij

ja dat doe ik thuis meteen

maar moet eerst omkleden en naar huis fietsen dus
 
Op zich is het ook nog niet extreem, maar uit onderzoeken blijkt dat na ik geloof 3 of 4 dagen laden (Ik denk met 20-30 per dag, ik weet de gegevens niet exact meer) het overschot gewoon direct het lichaam uit gaat en dat zal bij dit schema op zich niet meteen problemen geven, maar goed, je nieren moeten natuurlijk wel op volle toeren draaien. En de informatie over de gevolgen op langere termijn voor je nieren bij deze hoeveelheden gedurende langere tijd is niet eenduidig.
Het gaat er uiteindelijk om dat je spieren eerst opgevuld moeten worden en vervolgens vul je de ongeveer 3g bij die je dagelijks verliest om ze vol te houden.
Ik zou denken dat je met dit schema(hangt natuurlijk enigszins van je lichaamsgewicht af, als je 120kg weegt kan het anders liggen) ongeveer in een weekje toch wel zo'n beetje vol zit(misschien 10 dagen als je het zeker wilt weten), vervolgens zou je in principe dus gewoon 3-5g per dag bij hoeven te vullen, vandaar dat ik zeg dat ik het een beetje oneconomisch vind om dit schema gedurende 2 maanden vol te houden. En ik persoonlijk zou ieder risico voor mijn nieren uitsluiten als het gewoon niet echt veel nut meer heeft).:)
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Alessandro
Op zich is het ook nog niet extreem, maar uit onderzoeken blijkt dat na ik geloof 3 of 4 dagen laden (Ik denk met 20-30 per dag, ik weet de gegevens niet exact meer) het overschot gewoon direct het lichaam uit gaat en dat zal bij dit schema op zich niet meteen problemen geven, maar goed, je nieren moeten natuurlijk wel op volle toeren draaien. En de informatie over de gevolgen op langere termijn voor je nieren bij deze hoeveelheden gedurende langere tijd is niet eenduidig.
Het gaat er uiteindelijk om dat je spieren eerst opgevuld moeten worden en vervolgens vul je de ongeveer 3g bij die je dagelijks verliest om ze vol te houden.
Ik zou denken dat je met dit schema(hangt natuurlijk enigszins van je lichaamsgewicht af, als je 120kg weegt kan het anders liggen) ongeveer in een weekje toch wel zo'n beetje vol zit(misschien 10 dagen als je het zeker wilt weten), vervolgens zou je in principe dus gewoon 3-5g per dag bij hoeven te vullen, vandaar dat ik zeg dat ik het een beetje oneconomisch vind om dit schema gedurende 2 maanden vol te houden. En ik persoonlijk zou ieder risico voor mijn nieren uitsluiten als het gewoon niet echt veel nut meer heeft).:)

hmmz dit is mijn 1e keer creatine dus ik gebruik nu veel...
kijken hoe dat bevalt...
volgende keer wat minder etc..

totdat ik ontdekt hebt wat mij het meest bevalt..
 
Het is maar een idee, maar kun je dan niet beter iets lager beginnen en evt daarna wat opvoeren?
 
Originally posted by Alessandro
Het is maar een idee, maar kun je dan niet beter iets lager beginnen en evt daarna wat opvoeren?

naja ik ga nu dit doen..

de volgende keer doe ik wel wat anders..
 
Kijk voor de lol even op ergogenics nilsjei, ik ben slecht in links etc, maar je zult de site wel kennen en zoek gewoon bij creatine. Daar staat wat meer over de ideale doseringen.....
 
ik doe: 3,5 smorgens tussen 2 maaltijden
voor t avondeten (30-45 min voor t trainen) 3,5 gr

en na de training 3,5 gram

is dit goed? of teveel? ik weeg nu 74 KG.
 
Er is nog zoveel discussie dat je geen exact aantal grammen kunt noemen, maar dit is op zich wel goed. Ik denk dat je op trainingsdagen wel 2x 3,5g kunt nemen, op niet-trainingsdagen zou ik volstaan met 3,5g 's morgens op de nuchtere maag.
Trainingsdagen 3,5g 's morgens of voor de training(indien je dan snelle koolhydraten neemt) en 3,5g direct na de training met simpele suikers.
Ik neem zelf 2 gehoopte theelepels op trainingsdagen en op niet-trainingsdagen soms 1 's morgens, soms geen.
 
Back
Naar boven