XXL Nutrition

Mijn Cutschema (Feedback?) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DamonGDL

Novice
Lid geworden
4 jan 2015
Berichten
16
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
84kg
Vetpercentage
16%
Hoi,

Na wat topics te hebben gelezen en zelf wat te hebben geknutseld heb ik naar mijn idee een aardig schema in elkaar gezet om mee te beginnen. Ik zou graag wat feedback krijgen, constructief commentaar is altijd welkom. (Toch?) Ik wil graag naar de 10/12% vet met zo veel mogelijk spierbehoud.

Ik streef naar de verhouding E/K/V:45/35/20. Eet ook niet elke dag hetzelfde behalve wat avond eten betreft maar dit is de rode draad.

Met 84kg, 1m80 lang & 16/17 % vet komt mijn onderhoud op ongeveer 3200kcal uit en ik probeer ongeveer 400-500kcal onder onderhoud per dag te eten. Soms wat meer, maar dat werk ik eraf dmv. cardio.

Komtie dan:

8:00
250ml magere yoghurt met 15 gram lijnzaad
+/-24gr Whey met 200ml magere melk
Banaan
(Vitamines e.d. in supplementvorm.)

-Note: Ik heb heel veel moeite met ontbijten, en eten is het laatste waar ik aan denk wanneer ik opsta. Over de afgelopen paar maanden heb ik keer op keer geprobeerd wat naar binnen te werken tot kokhalzen aan toe dus ontbijt kan ik niet veel aan veranderen.-

11:00
2 Volkoren boterhammen met 50 gr kipfilet (Broodbeleg)

14:00
150 gram tonijn met 125 gr zilvervliesrijst & 15ml ketchup

16:00
50 gr brinta met 200ml magere melk
+/-24gr Whey met 200ml magere melk
2 Eieren met eigeel
5gr Creatine

16:00-18:00
Krachttraining

18:00
BCAA's

(18:00-18:30
Cardio)
*

18:30
300 gr kip shoarma (Praktisch gezien gewoon kipfilet met een beetje kruiden)
250 gr Italiaanse roerbakgroente
125 gr Zilvervliesrijst
15ml olijfolie
30ml ketchup

21:30
500 gr magere kwark

Slapen.

*= Ik probeer ongeveer 500 calorien onder onderhoud te zitten per dag, ene dag zal ik dus wel cardio doen en de andere dag niet.

Hiermee kom ik uit op:
2803 kcal
278gr Eiwitten 40%
65gr Vetten 21%
265gr Koolhydraten 39%

Paar vraagjes:

1. Visolie supplement zodat ik mijn vetten wat omhoog schroef? (Naar de 1/gr per kg/lichaamsgewicht)

2. Ik eet ongeveer 90 gram suiker, moet ik me hier zorgen over maken? Ik denk namelijk dat dit vooral uit de melk lactose komt.

Alvast bedankt,

Damon


Edit: Vraag 3: Eerder nam ik altijd dextrose na de training, is dit tijdens de cut nog handig? Niet wanneer ik cardio ga doen (Of ik doe de cardio-sessie eventueel 's ochtends) maar direct na de krachttraining?
 
Laatst bewerkt:
Als je met visoliesupplementie je vet inname omhoog wil schroeven dan moet je mijns inziens donders veel visolie binnen krijgen.
Dus die vlieger gaat niet op.

Je eet 90 gram suiker en je denkt dat dit voornamelijk uit melklactose komt, waar baseer je dit op ?
 
Als je met visoliesupplementie je vet inname omhoog wil schroeven dan moet je mijns inziens donders veel visolie binnen krijgen.
Dus die vlieger gaat niet op.

Je eet 90 gram suiker en je denkt dat dit voornamelijk uit melklactose komt, waar baseer je dit op ?

Marr, bedankt voor je snelle reactie! :)

Ik hou al mn voeding bij in een app genaamd MyFitnessPall, en heb het idee dat wanneer ik magere melk invul de suikers aardig wat omhoog gaan. Natuurlijk zit er in de ketchup ook wel wat suiker, maar de suiker in melk is toch vooral melklactose? Dat is immers wat ik lees wanneer ik hier rondkijk op 't forum.

Anyway, de visolie is dus niet nodig. Wat vind je er verder van? En moet ik me nu zorgen maken om die suiker inname?
 
Ah op die fiets.

Nee daar hoef je je geen zorgen om te maken.
Het is wel raadzaam om conform jou energie behoefte te eten en daarnaast enigzins in de buurt te blijven van je K / V / E verhoudingen.
Dus als je koolhydraten te hoog zitten dan is dat ook een graadmeter dat je te veel suikers consumeert.

Een beetje kort door de bocht, maar dit is wel een "graadmeter"
 
Ik zou je eiwitten wat verlagen 2-2,5 gr per kg lichaamsgewicht is zat. dus 170-210 gram
Vetten wat verhogen naar ca 1 gr per kg lichaamsgewicht.

Misschien kip eens wat afwisselen met (vette) vis of ander vlees.
 
Ik zou je eiwitten wat verlagen 2-2,5 gr per kg lichaamsgewicht is zat. dus 170-210 gram
Vetten wat verhogen naar ca 1 gr per kg lichaamsgewicht.

Misschien kip eens wat afwisselen met (vette) vis of ander vlees.

DIT!
 
Back
Naar boven