MuscleMeat

mijn cuttingdieet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

the_ur

Contest Winner '03
Elite Member
Foto Contest
20 jaar lid
Lid geworden
10 nov 2002
Berichten
1.065
Waardering
45
Ik heb de eerste opzet af voor mijn cuttingdieet. ik begin er maandag mee. op het moment ben ik ongeveer 100kg met 15,5%. Schrik niet van de hoeveelheid calorieen ik begin hoog omdat ik ruim de tijd wil nemen en niet te veel spiermassa wil verliezen aangezien ik naturel droog wil worden. Ik wil het per week aanzien om te kijken wanneer ik met de calorieen omlaag ga. ik ga om de dag een half uur op de fiets op nuchtere maag. verder wel amino's, bcaa's, multi vit, vit E, Q10, vit B12 (inject) en stacks erbij.

zo moet de eerste week er ongeveer uit gaan zien graag jullie commentaar.

maaltijd voedingsmiddel hoeveelheid kcal. eiwit vet koolh.
1 havermout 80 290 10,5 5,5 50
eiwitten 10 160 40 0 0
banaan 1 124 1 0 30
574 51,5 5,5 80

2 rijst 120 425 11 0 94
kipfilet 150 167 31,5 5 0
appel 1 60 1 0 14
652 43,5 5 108

3 rijst 120 425 11 0 94
koolvis 150 151 33 1,5 1
lijnzaadolie 5 45 0 5 0
621 44 6,5 95

4 macaroni 100 350 12 2 71
koolvis 150 151 33 1,5 1
501 45 3,5 72

5 rijst 100 354 9 0 78
zalmfilet 125 262 27 22,5 0
616 36 22,5 78

6 banaan 1 124 1 0 30
pro 91 20 71 17 0 0
pro mass 60 228 10 1 42
423 28 1 72

7 magere kwark 400 240 40 0 16
havermout 70 254 9 5 43
494 49 5 59

TOTAAL 3881 297 49 564

Ik hoor graag reacties!!!!!!!!!!!
 
het staat er een beetje vervelend zie ik meteen achter het voedingsmiddel staat het aantal grammen behalve de banaan en de appels dit zijn stuks.........
 
Is 3881 Kcal niet een beetje teveel?
 
als je gaat kijken naar m'n normale caloriebehoefte dan kom ik al op dik 3800 vandaar dat ik eerst wil kijken hoe het gaat met heel schoon eten en cardio. op het moment eet ik meer calorieen alleen niet zo schoon.... vandaar zoveel,,,,,,,,,,
 
Ik zeg niet dat je met deze kcal. geen gewicht kunt verliezen, alleen het aantal kcal. bepalen wel of je gewicht verliest. Hoe schoon je ook eet, wanneer je teveel kcal. eet wordt je zwaarder. Het zelfde geldt voor mensen die juist niet schoon gaan eten om zwaarder te worden. Je wordt pas zwaarder wanneer je meer kcal. eet dan je verbrandt.

Wat je dieet aangaat:
Verhoog je vetten en verdeel je maaltijden gelijkmatig(e/v/k).
 
ik begrijp dat het aan het aantal calorieen ligt of je gewicht verliest of niet. maar omdat ik op het moment al zoveel calorieen eet wil ik zo hoog inzetten. ik was van plan om 100 a200 calorieen per week te zakken. maar dit naar aanleiding van vet% en VVM. ik zit nu op iets meer dan 10% vet waarom raad je meer aan??
 
Ik zou alleen zoiezo die appel en banaan eruit gooien en ipv wat groente nemen.

Verder ziet het er niet slecht uit.. Kijk inderdaad hoe je hier op reageert. Het 1e wat ik zou veranderen is alle carbs in je laatste maaltijden(na 6uur) eruit gooien. Dan in de loop van de weken je kcal droppen door minder kh te eten.
 
Ja is verstandig om langzaam het aantal kcal. af te bouwen.

Vet is belangrijk voor een aantal hormonen waaronder testosteron. En het vertraagt en controleert de insuline afgifte, wat zeker tijdens cutten veel voordelen kent. Ik zou het minimaal op 25% houden en in elke maaltijd(behalve post-workout).
 
Originally posted by the_ur
Ik heb de eerste opzet af voor mijn cuttingdieet. ik begin er maandag mee. op het moment ben ik ongeveer 100kg met 15,5%.

Originally posted by the_ur

ik zit nu op iets meer dan 10% vet waarom raad je meer aan??

Je bedoelt dus 15,5 bf en 10% vet in t eten?

Toch?

Iets meer vet zou wel kunnen. Neem je ook nog lijnzaadolie oid?
 
het is m;n eerste opzet ik begin maandag pas. groente had ik er nog niet bij gezet maar wil ik er wel bijnemen. over het algemeen zitten er vrij weinig calorieen in groente. ik moet er dus wel nog wat aan sleutelen...
 
indedaad 15,5% bf en 10 uit het voedsel. lijnzaadolie zit er in verwerkt.
 
niet verkeerd om zo hoog te beginnen, ik ben zelf te laag begonnen en op een gegeven moment verlies je geen vet meer en kan je eigenlijk weinig meer sleutelen aan je dieet... volgende keer begin ik ook veel hoger en trek ik er meer tijd vooruit en ga ik het heel geleidelijk doen.. naar hoeveel % wil je toewerken??
 
Mijn cutting dieet bestaat uit:
Kcal: 2731.1
Eiw: 294.4
Khd: 259.6
Vet: 66.5 (waar van 30 lijnzaadolie)

ik vind persoonlijk teveel kcal maar goed dat is persoonlijk voor iedereen. Als ik jou was zou ik ook afbouwen.
 
ik ben nu in mijn zevende week, en zit nu op carb= ong 225, pro=ong 350 en vet= ong 60, en 4x in de week cardio, en 4x gewoon het ijzer, en ik moet zeggen het gaat nu wel hard, en heb niet het gevoel dat ik massa verlies,

he ur, welke stack gebruik je??
 
IK ben nu 15,5% terwijl ik dacht dat het meer zou zijn. Ik heb er drie maanden voor uitgetrokken en heb niet echt een streefpercentage maar toch wel behoorlijk droog zodat het oude vet wordt aangepakt en dat ik daarna meer kwaliteit kan opbouwen.
Ik ga vandaag nog wat sleutelen. ik ga iets omlaag in de calorieen de koolhydraten rond de 500 en die pro ook iets omlaag. hierna ga ik denk ik iedere week 200 kcal omlaag. maar ik doe dit naar aanleiding van het vet% en VVM.
Ik ga Stack II pakken van M double U. begin met twee per dag en na een maandje ga ik naar drie, zoals het er nu uitziet. kan altijd nog bijstellen.
 
Originally posted by the_ur
IK ben nu 15,5% terwijl ik dacht dat het meer zou zijn. Ik heb er drie maanden voor uitgetrokken en heb niet echt een streefpercentage maar toch wel behoorlijk droog zodat het oude vet wordt aangepakt en dat ik daarna meer kwaliteit kan opbouwen.
Ik ga vandaag nog wat sleutelen. ik ga iets omlaag in de calorieen de koolhydraten rond de 500 en die pro ook iets omlaag. hierna ga ik denk ik iedere week 200 kcal omlaag. maar ik doe dit naar aanleiding van het vet% en VVM.
Ik ga Stack II pakken van M double U. begin met twee per dag en na een maandje ga ik naar drie, zoals het er nu uitziet. kan altijd nog bijstellen.

Je moet juist je pro omhoog gooien en je khd omlaag/gelijk
 
ben ik het niet mee eens. ik zat nu op 297 gram pro. je moet uitgaan van ongeveer 2gr per kg VVM dan kom ik op ongeveer 170 gram dus dat zit ik daar erg ruim boven. de pro wil ik rond de 200 houden en de koolh gaat in de loop van de weken dan steeds omlaag....
 
pro is voor jouw voldoende voorlopig, ga je echter je kh dratisch verminderen op bepaald moment dan zal je toch een bepaalde aantals cals moeten blijven halen, dan kan je je eiwitinname evt. omhoog mikken aangezien 1 gr. kh en 1 gr. eiwit evenveel cals leveren..
 
Originally posted by the_ur
ben ik het niet mee eens. ik zat nu op 297 gram pro. je moet uitgaan van ongeveer 2gr per kg VVM dan kom ik op ongeveer 170 gram dus dat zit ik daar erg ruim boven. de pro wil ik rond de 200 houden en de koolh gaat in de loop van de weken dan steeds omlaag....

Wie zegt dat 2gram per Kg?? Er zijn heel veel verschillende meningen over maar goed. Tis jou mening Ik zou dan 204 gram pro moeten binne krijgen maar zit ook aan de 300 vooral met cutten je eiwtten omhoog omdat als je gaat verbranden met weinig koolhydraten dat er dan ook wel eiwitten worden verbrand waardoor je minder overhoud voor herstel. Dus als je je spiermassa tijdens cut-fase wilt behouden meot je je pro dus omhoog doen.
 
De eerste week zit er op bijna. vrijdag gemeten en in de eerste vijf dagen 1% gezakt en 1kg. dus vvm is nagenoeg gelijk gebleven. volgende week 300 kcal omlaag nu 3482kcal 289prot 56vet 459koolh.
kijken hoe het verder gaat.
het trainen gaat wel anders de pomp is groter dan voorheen.....
 
Back
Naar boven