Fitness Seller

Mijn dagelijkse kcal

Bezoekers in dit topic

Ruben1

Novice
Lid geworden
7 jan 2011
Berichten
11
Waardering
0
Beste mede-forumers, voor mijn eerste post op dit forum wil ik graag mijn voeding lijst uit excel met jullie delen voor feedback.
Helaas kon ik hier geen copy uit excel plaatsen, dus hier onder een afbeelding ervan.

Alle voedingswaarden zijn berekend afhankelijk van het gewicht (rechter kolom), deze zijn verkregen van de verpakking of van internet.
 
Laatst bewerkt:
Leverworst+jus+suiker+appelmoes horen niet echt thuis in een goed voedingsschema.
De suiker vervang je beter door vers fruit of zoetmiddel.
Probeer je brood te vervangen voor rijst.
1,5L melk is ook nogal aan de hoge kant. Beter vervang je dat door Whey of iets dergelijks.

Beter haal je je vet uit betere voeding zoals noten en vis.

Geen kwark?

Wat zijn CCG en WMS?

Hoeveel keren eet je per dag?
 
Over de Leverwort en Appelmoes kan ik me voorstellen dat deze beter weggelaten kunnen worden. Leverworst is gewoon goedkoop en makkelijk op brood, natuurlijk kan ik alleen kipfilet op brood doen, maar wat variatie is lekkerder. Als er nog tips zijn voor een vervanger van leverworst, hoor ik deze graag.
Het probleem met rijst is dat ik op school niet de mogelijk heb om de rijst op te warmen, koud is het namelijk niet naar binnen te krijgen.
En ik doe een schepje suiker bij m'n brinta (zal zoetstof proberen) en avondeten zonder jus is droog, bovendien kook ik niet zelf (woon bij m'n ouders).

CCG = complex carb gainer (extra bij m'n normale voeding)
WMS = waxy maize (in combinatie met EAS)

Geen kwark, heb een tijdje vruchten kwark 's avonds gegeten, maar ben hiermee gestopt omdat ik het idee had dat ik er alleen maar dikker van werd en omdat het best duur is, ik neem nu meestal 's avonds een bak brinta.

Er gaat al bijna een halve liter melk (~400ml) in een bakje 100 gram brinta. Er staat een liter in het lijstje, maar het kan i.d.d zo maar zijn dat het meer is met twee bakken brinta.

Ik eet ongeveer om het uur. Meestal vanaf een uur of 9/10 tot 3 uur 's middags, half 5 trainen.
 
Laatst bewerkt:
Over de Leverwort en Appelmoes kan ik me voorstellen dat deze beter weggelaten kunnen worden. Leverworst is gewoon goedkoop en makkelijk op brood, natuurlijk kan ik alleen kipfilet op brood doen, maar wat variatie is lekkerder. Als er nog tips zijn voor een vervanger van leverworst, hoor ik deze graag.
Het probleem met rijst is dat ik op school niet de mogelijk heb om de rijst op te warmen, koud is het namelijk niet naar binnen te krijgen.
En ik doe een schepje suiker bij m'n brinta (zal zoetstof proberen) en avondeten zonder jus is droog, bovendien kook ik niet zelf (woon bij m'n ouders).

CCG = complex carp gainer (extra bij m'n normale voeding)
WMS = waxy maize (in combinatie met EAS)

Er gaat al bijna een halve liter melk (~400ml) in een bakje 100 gram brinta. Er staat een liter in het lijstje, maar het kan i.d.d zo maar zijn dat het meer is met twee bakken brinta.

Ik eet ongeveer om het uur. Meestal vanaf een uur of 9/10 tot 3 uur 's middags, half 5 trainen.

Ruben,

Ten eerste het gaat niet om lekker,je moet er natuurlijk wat voor over hebben en dat zal als gevolg hebben dat je sommige dingen in je schema zal moete schrappen.kipfilet is natuurlijk het beste,of je pakt ipv je leverworst een ei,dan heb je je variatie en is stukken beter als leverworst.

Ik snap dat je als je op school geen rijst kan opwarmen,pak wat brinta met melk en een blikje tonijn.

En 100 gram met 400 ml melk brinta lijkt me erg veel in de ochtend,ik zal heb tussen de 50 a 80 gram houden,natuurlijk afhankelijk van je basisbehoefte (verdeel je carbs over de dag,dus niet allen in de ochtend) je kan er ook voor kiezen om je melk te schrappen in de ochtend en met water je brinta te nemen,en ipv suiker bij je brinta Whey,die hebben ze ook in zat lekkere smaken.

Om het uur eten heb je ook niks aan,verdeel je maaltijd over 5-7 maaltijden over de dag(om de 2 a 3 uur),wat belangrijk is dat je sóchtens een goed ontbijt pakt,een uur voor je training een goed maaltijd,dan na je training je whey shake (eventueel nog met dextrose,om je glycoogeengehalte in je bloed aan te vullen,en een uur daarna een goede maaltijd rijk aan eiwitten koolydraten en groeten.
En daar tussenin wat kleine dingen,denk bijvoorbeeld aan fruit,blikje tonijn en fruit,dus geen snoep,frisdranken en suikers

En sowieso voor het slapen kwark,daar zit caseine in,dat zijn langzame eiwitten die je nodig hebt voor de nacht.dus geen brinta,je moet eiwitten hebben voor de nacht om spierafbraak te minimaliseren,brinta zijn koolydraten,daar heb je niks aan!

succes
 
Laatst bewerkt:
Heb een aantal verschillende bakken kwart gehaald en slimpie siroop, kijken of dat wat is. Mijn idee is om het alleen op training dagen te nemen.

Verder heb ik leverworst weggehaald en op alle broodjes kipfilet.

Zat ook nog even naar ei-tjes te kijken (alleen ei-wit, geel vindt ik niet lekker), omdat ik niet van plan ben om 10 eieren te gaan eten, heeft het niet echt veel toevoeging (3,2gr eiwit per ei, volgens calorielijst.nl).

Appelmoes op 0, maar kan zijn dat ik nog wel eens een schaaltje neem tijdens het avond eten.

En ik heb vlees verandert van 'worst case', gehakt, naar kipfilet. Scheelt een hoop vet en ½ kcal.

En 100 gram met 400 ml melk brinta lijkt me erg veel in de ochtend,ik zal heb tussen de 50 a 80 gram houden
100 gram is niet zo veel, de hoeveelheid die jij aangeeft is bijna drinkbaar, dus echt te weinig. Ik kan mijn bakje op z'n kop houden, zonder dat het eruit valt, dan is die goed :)

Om het uur eten heb je ook niks aan,verdeel je maaltijd over 5-7 maaltijden over de dag(om de 2 a 3 uur),wat belangrijk is dat je sóchtens een goed ontbijt pakt,een uur voor je training een goed maaltijd,dan na je training je whey shake (eventueel nog met dextrose,om je glycoogeengehalte in je bloed aan te vullen,en een uur daarna een goede maaltijd rijk aan eiwitten koolydraten en groeten.

Ik train 's middags, dus moet alle maaltijden rond 3 uur gegeten hebben. Dus met 2 a 3 uur heb ik niet genoeg tijd om goed te eten.
 
Laatst bewerkt:
Heb een aantal verschillende bakken kwart gehaald en slimpie siroop, kijken of dat wat is. Mijn idee is om het alleen op training dagen te nemen.

Verder heb ik leverworst weggehaald en op alle broodjes kipfilet.

Zat ook nog even naar ei-tjes te kijken (alleen ei-wit, geel vindt ik niet lekker), omdat ik niet van plan ben om 10 eieren te gaan eten, heeft het niet echt veel toevoeging (3,2gr eiwit per ei, volgens calorielijst.nl).

Appelmoes op 0, maar kan zijn dat ik nog wel eens een schaaltje neem tijdens het avond eten.

En ik heb vlees verandert van 'worst case', gehakt, naar kipfilet. Scheelt een hoop vet en ½ kcal.

prima, ook goed dat je dat ei-geel weg haalt dat scheelt weer voor je cholesterol denk er wel aan dat je ook vetten nodig hebt, in een ei zit trouwens 7gr eiwit.. ^^
 
prima, ook goed dat je dat ei-geel weg haalt dat scheelt weer voor je cholesterol denk er wel aan dat je ook vetten nodig hebt, in een ei zit trouwens 7gr eiwit.. ^^

Dat is exclusief ei-geel? Er staat namelijk op calorielijst.nl, uit mijn hoofd, 3,4 in het eigeel en 3,2 in het eiwit.

Edit: heb de percentages verkeerd berekend, namelijk niet op basis van de hoeveelheid kcal..
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven