XXL Nutrition

Mijn dieet... Is het wat??? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Loesje1980

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
13 aug 2005
Berichten
243
Waardering
107
Lengte
1m63
Massa
56kg
Vetpercentage
23%
Hoi.

Hopelijk zijn er mensen die mijn dieet eens onder de loep willen nemen en hun mening erover willen geven.
Ben nu al 4 kilo kwijt. (in ongeveer 2 maand, waarvan ik 2,5 week niet heb gedieet ivm vakantie)

Nou ga ik beginnen om wat zwaarder te trainen. :lifter: (gehele lichaam met extra nadruk op buik, billen en benen maar ook mn armen en schouders wil ik wat groter en strakker hebben) Is dit dieet dan nog wel geschikt of moet ik wat dingen gaan toevoegen of juist weglaten? Ik wil namelijk nog wel mijn vetpercentage naar beneden hebben. (hoeveel % ik nu op zit weet ik niet, en durf het ook niet eens te laten meten :p Doe ik over een maand ofzo wel een keer)

Oh ja, gebruik ook van Herbalife dat Celluloss. (3x per dag 1 pil voor de maaltijd)

Even nog ter info: Ik ben nu 1.64 meter en weeg 67 kilo.

Nou hier is mijn dieet:


Ochtend (08.00 uur)

2 bruine boterhammen
2 keer boter (dieet becel)
2 plakjes kipfilet
Soms met een klein beetje chilisaus voor de smaak :p

Tusendoor (10.00 uur)

1 bruine boterham
1 keer boter (dieet becel)
1 appel

Middageten (12.00 uur)

1 bruine boterham
1 keer boter (dieet becel)
1 plak slankie 20+ kaas

Tussendoor (15.00 uur)

250 gram magere kwark met stukjes annanas (uit blik op sap)
1 banaan

Avondeten (18.00 uur)

75 gram kipfilet of rundergehakt (gebakken in een scheutje olijfolie)
50 gram rijst (zilvervlies) of volkoren macaroni
2 lepels chicken tonight
1 bak rauwkost

Tussendoor (20.00 uur)

250 gram magere kwark met stukjes annanas (uit blik op sap)
1 appel


Soms (ivm werk) ruil ik mn warme maatltijd en middageten om.
Ook vervang ik 1 a 2 keer per week een portie kwark voor een eiwitshake (80% eiwit) met magere melk. Ik vraag me af of ik vaker een eiwit shake kan nemen per week, is iets beter binnen te krijgen dan elke dag die kwark...
Af en toe (1 keer per week max.) heb ik een snack dag (of halve dag)


Ik hoor graag of jullie advies voor me hebben!!
En euh als je nog een leuk trainingsschematje hebt voor vrouwen dan houdt ik me natuurlijk altijd aanbevolen!!! :D


TOTAAL AANTAL KCAL VAN DIT DIEET LIGT ROND DE 1600.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me in het geheel beetje karig: qua kcal (maar goed ik weet niet hoe dat bij vrouwen ligt) en ook qua eiwitten.
Je eet wel de goede dingen, maar die slimfast meuk: why???

maak er 5 volledige maaltijden van en een tussen door en je bent al aardig bezig!

succes!
 
dat boter vervang je beter door een lepel lijnzaadolie
 
Laatst bewerkt:
Herbalife zegt me vrij weinig. Ziet er niet uit als superveel. Laat liefst die boter weg, stop er wat lijnzaadolie uit. En reken van elke maaltijd eens kcal en eiwitten, koolhydraten en vetten uit, dan is het ook makkelijker voor ons om er iets over te zeggen.

P.S. Chicken Tonight?
 
idd al die slimfast en andere dieet meuk vin ik maar grote onzin!
maar idd, wat meer eten..
 
slechte verdeling.

Je middageten is evenveel als je tussendoortjes (zelfs nog minder).

Bedoeling is dat je 's morgens de meeste koolhydraten binnenkrijgt en afbouwd naar de avond toe. Hier is het andersom.

Je mag ongeveer 1750 kcal hebben op een dag en dat is uitgerekend alsof je als een plant zou leven.

Oja, doe die drie pillen eraf en dan begint het erop te lijken!!!!
 
Reaktie

Hoi.

Bedankt voor jullie adviezen.... :D

Nou maakt mij op zich het niet uit als ik niet meer afval (of iets zwaarder eerst weer wordt), maar ik zou graag wel alles wat strakker en gespierder willen hebben. Als ik nu meer ga eten wordt ik dan niet weer zwaarder op de verkeerde manier? ???
En als ik dan meer ga eten hebben jullie dan een advies wat ik meer moet gaan nemen? Juist de eiwitten of meer koolhydraten? Ik zit nu ongeveer op 1600 kcal per dag en val hierdoor op een normale manier af. (zo'n 1 kilo in 1,5 week)
En euh als ik toch bezig ben met vragen... Is het slecht om vaker dan 2 keer in de week een eiwitshake (van 80% eiwit) met magere melk te nemen als je minimaal 2 keer per week aan het trainen bent??

Hopelijk heeft er iemand nog een adviesje voor me!!

Alvast bedankt :o
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is dat het winnen van spieren en het verliezen van vet in bijna alle gevallen twee dingen zijn die bij tegenovergestelde zaken voorkomen, nl. aankomen en afvallen.

1150 kcal per dag is iets te vee onder die 1750 kcal als je het mij vraagt. Ik denk zelf dat je vooral in vetten en eiwitten wel wat omhoog kan.

Na iedere training een shake, geen gelul. :)
 
1150 kcal pd is veel te weinig! Je lichaam zal binnen no time alles wat het binnenkrijgt gaan vasthouden. Daarnaast maak je je op voor een flinke rebound als je weer meer gaat eten.

Waar komt overigens die 1750 kcal vandaan? Dat is nog steeds te weinig. Tel er gerust nog maar 500 bij op.
 
1150 is te weinig kcall, maar dat zal je hier al meer gelezen hebben, om spiermassa op te bouwen moet je meer eten dan je onderhoud. ga dus eerst uitzoeken wat je onderhoud is en ga je kcall verhogen maar niet ineens met 500 kcall te gelijk maar doe dit rustig aan iedere week er 100 a 150 kcal erbij. gebruik veel producten met eiwitten en probeer iedere maaltijd ongeveer even kcall te eten. smorgens meer kh´s en savonds minder k´hs

succes
 
Dani zei:
1150 kcal pd is veel te weinig! Je lichaam zal binnen no time alles wat het binnenkrijgt gaan vasthouden. Daarnaast maak je je op voor een flinke rebound als je weer meer gaat eten.

Waar komt overigens die 1750 kcal vandaan? Dat is nog steeds te weinig. Tel er gerust nog maar 500 bij op.

Zoals ik al zei is die 1750 uitgereken alsof je als een plant zou leven, daar moet zeker op zijn minst nog 500 bij.

Natuurlijk is het ook te zien uit wat je kcal komen he. Je mag nog weinig hebben als ze allemaal zouden komen uit verzadigde vetten en suikers ben je ook niet goed bezig.
 
Foutje... oeps

Hoi.

Ik heb een foutje gemaakt bij het aantal kcal dat het dieet bevat (krijg je door de nachtdienst, dan gaat rekenen niet zo goed)
Het totaal wat ik binnenkrijg op een dag ligt rond de 1600 kcal. Dat komt dus al wat meer in de buurt bij wat er geadviseerd wordt door iedereen.
Mijn excuus voor deze domme fout....

Ik wil in ieder geval wel iedereen bedanken voor de reakties!! Super!!

Groetjes, Marloes
 
1600 is nog redelijk weinig, maar wel al te doen.
 
volwassen vrouw die sport heefy minimaal 2300-2500 nodig per dag...en als je gespierder wilt worden moet je zowiezo meer eiwtten tot je nemen...simpele suikers uit die slimfast druit!!!dat heb ik ook in me bulk gedaan makkelijke manier om koolhydraten binnen te krijgen, maar niet de koolhydraten die ik in me bulk wil
 
RobertHosper zei:
volwassen vrouw die sport heefy minimaal 2300-2500 nodig per dag...en als je gespierder wilt worden moet je zowiezo meer eiwtten tot je nemen...simpele suikers uit die slimfast druit!!!dat heb ik ook in me bulk gedaan makkelijke manier om koolhydraten binnen te krijgen, maar niet de koolhydraten die ik in me bulk wil

iedereen roept maar ze heeft zoveel nodig, vergeet niet dat ieder lichaam anders is. mijn mening is da je moet experimenteren met je voeding. ga bouwen vanuit bv die 1600 kcal. iedere week 100 kcall er bij er zo kijken wat je onderhoud is ect ect. ieder lichaam is anders !
 
Joyce zei:
iedereen roept maar ze heeft zoveel nodig, vergeet niet dat ieder lichaam anders is. mijn mening is da je moet experimenteren met je voeding. ga bouwen vanuit bv die 1600 kcal. iedere week 100 kcall er bij er zo kijken wat je onderhoud is ect ect. ieder lichaam is anders !
Dat ieder lichaam anders is: feit. Maar een lichaam heeft brandstof nodig. Geen enkele sportende volwassen vrouw heeft genoeg aan 1600 kcal. Wat je daarmee bereikt is dat je lichaam alles wat het heeft vasthoudt.
 
Dani zei:
Dat ieder lichaam anders is: feit. Maar een lichaam heeft brandstof nodig. Geen enkele sportende volwassen vrouw heeft genoeg aan 1600 kcal. Wat je daarmee bereikt is dat je lichaam alles wat het heeft vasthoudt.

Dat is ook waar. maar het ging er mij om dat er zomaar in het wilde westen wat wordt geroepen, maar dat je er zelf moet achter komen waar je onderhoudgrens ligt. en ze moet zelf even gaan rekenen, dat kunnen wij niet voor haar doen ;)
 
Kcal mogen zeker omhoog, hou gewoon de verzadigde vetten en de suikers in de gaten, maar ban ze niet. (of had ik dat al eens gezecht).

Je zal vanzelf wel zien of je bijkomt, afvalt of gelijk blijft.

Meet je vetprecentage eens en meet dat binnen een maand nog eens en je weet of je goed bezig bent of niet.

Zoals Dani al zei, als je te weinig brandstof krijgt gaat het alles oplsagen wat het krijgt en dat zijn niet meteen de beste stoffen die daar gaan tussenzitten.
 
Het mag idd wel iets wat meer, maar ik vind het niet echt slecht ofzo, maar die boter mag idd wel lijnzaad worden. Verder zou ik iets meer eten, maar wederom niet echt slecht.
 
Back
Naar boven