XXL Nutrition

mijn dieet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

kingnbajam

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
10 nov 2002
Berichten
1.157
Waardering
1
Dit is voor nu mijn dieet. Ben bezig met cutten en hoop m'n vetpercentage omlaag goed omlaag te kunnen halen... :)

Ben 23 jaar, 81 kg, 1.76m lang, vetpercentage van +/- 15%.... nooit laten meten, maar je ziet m'n buikspieren wel een beetje als ik ze span... met name de bovenkant, onderkant is nog te soft... :(

Heb een trage verbranding en heb het gevoel dat ik snel vet aanzet, met name rondom m'n middel en daaronder (bovenbenen en achterwerk). :no:

Doe 4x krachttraining, 4x cardio per week.... discipline ontbreekt het er in ieder geval niet aan bij mij, heb geen junkdagen.... :nope:

maaltijd 1:

kopje havermout (75 gram)
2 kopjes melk (300 ml)
2 scoops whey (40 gram)
2 eetlepels lijnzaadolie (30 ml)

maaltijd 2:

7 eieren, 2 hele eieren + 5 ei-eiwitten
flinke hand noten (mix van walnoten, hazelnoten, pecannoten, paranoten, amandelen)

maaltijd 3:

250 gram kipfilet
150 gram wortels

maaltijd 4:

2 sneetjes zuurdesem brood
130 gram kalkoenfilet beleg

maaltijd 5:

postworkout shake (40 gram whey, 60 gram dextrose)

maaltijd 6:

70 gram volkoren spaghetti
200 gram zeer magere rundergehakt (speciaal laten maken)
1 ui
1 paprika
eetlepel olijfolie
blikje gepelde tomaten
kruiden


Dit is op dit moment mijn dieet, eet bijna elke dag op deze manier... wissel bepaalde maaltijd wel af... soms zilvervliesrijst + kip na m'n training, soms brinta i.p.v. havermout 's ochtends.... af en toe magere kwark in plaats een andere maaltijd, ook al probeer ik wel hoogwaardige eiwit binnen te krijgen...

Cardio doe ik minstens 3x op een lege maag 30 minuten...
Krachttraining 4x per week voor ongeveer 45 minuten per training...

Drink bijna elke dag minstens 4 kopjes groene thee, zonder suiker natuurlijk.... ;) Daarnaast nog minstens 2.5 liter water... ga ik iets opvoeren als de zomer eraan komt...

Af en toe eet ik een dag meer (complexe) carbs... schroef de vetinname dan wel naar beneden... eiwitten blijven wel redelijk constant.....

Ik val nu sinds een weekje of 2 weer redelijk af (2 kilo lichter geworden weer), wellicht omdat ik m'n cardio weer iets ben gaan opvoeren.... ben nog niet blij met m'n vetpercentage, alles moet gewoon een stuk droger.... kost tijd, ik heb er geduld voor......... gebruik nog geen fatburner of andere supplementen, behalve whey + multi/vit. C/zink/magnesium...

Misschien iemand nog tips? ???

Alvast bedankt! :thumbs:
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit!
 
zeker niet slecht!

-doe wat meer groenten is de pasta: paprika's zitten vol mineralen.vitaminen, prei is ook gezond en licht verteerbaar

-probeer je cardio naar 40/45minuten uit te breiden

-slik wat chroom tabletten (90x400mcg voor 10.99 euro bij De Tuinen)

maaltijd 2 en 3 kunnen wel iets meer kh's hebben:
-probeer die noten wat te verspreiden
-doperwten bevatten meer kh's dan wortel en boontjes
 
Ik denk dat je goed op weg bent, verstandig ook dat je niet te laag in je vetten gaat. Probeer alleen je maaltijden beter te verdelen. Je kiest bijvoorbeeld voor een dieet van 40/30/30 k/e/v, zorg dan ook dat je elke maaltijd deze verhoudingen ongeveer aanhoudt(behalve postworkout). Dus verdeel bijvoorbeeld die 2 eetlepels olie in maaltijd 1 over maaltijd 1 en maaltijd 3. Maaltijd 2 bevat ook veel vet en maaltijd 4 bijna niks etc....
Op deze manier zal je dieet makkelijker vol te houden zijn, blijft je insuline spiegel constanter en worden er minder eiwitten omgezet naar glucose.
 
misschien zou je wat meer kwark kunnen eten... hogere eiwitname is belangrijk als je veel aan cardio doet in je cuttings periode.

en die eitjes zou je miss wat kunnen verspreiden over de dag... dan heb je de hele dag door een klein beetje eiwitten binnen. dan ineenkeer zoveel. en t zal denk ik ook wat prettiger zijn (hoef je niet 7 eitjes te pellen ineenkeer).

verder miss een appel of een banaan eten (banaan na de training voor de koolhydraten, en appel smorgens rond een uur of 10 tussen 2 maaltijden in om je honger te stillen)


verder is je schema imo heel goed ! keep it up :thumb:
 
hey king, ben benieuwd hoe het er nu voor staat.
las net dat je toen nog geen junkdagen had, ik weet dat je die nu wel hebt.

hoop dat je ff een update wilt geven:thumbup:
 
bovenstaand dieet heb ik een paar weekjes gedaan... wel wat resultaat mee geboekt, maar was er toch niet tevreden mee. Daarom het roer drastisch omgegooid en 5 weken CKD (keto) gedaan...

Daarbij kwam het erop neer dat ik 6 dagen m'n KH zo laag mogelijk probeerde te houden, liefst 0,0.... maar meestal kwam ik toch per maaltijd op 2 tot 3 gram KH, wat binnen de grens lag. Rest van je voeding bestaat uit afwisselende hoeveelheden eiwit en onverzadigde vetten... en na 6 dagen 1 dag carb-up. Ik heb hiermee goeie resultaten geboekt, maar voelde me niet energiek genoeg... wat ik vooral tijdens m'n trainingen merkte. Opzich niet erg, want het gaat om je vetverlies, waardoor de trainingen er op zijn gericht niet te zwaar te gaan en spiermassa te behouden.

Op dit moment doe ik een iets ander dieet, na flink wat research samengesteld. Ik voel me veel energieker, boek minstens even goede resultaten als met ketodieet, zelfs beter... het ziet er als volgt uit:

_Op trainingsdagen_

ECA stack + 45 min. cardio op nuchtere maag. (elke dag)

daarna --->

maaltijd1: (9.00 uur)

45 gram eiwit
13 gram vet

(shake + eetlepel lijnzaadolie/levertraan)


maaltijd 2: (12.00 uur)

45 gram eiwit
13 gram vet

(shake + eetlepel olijfolie)

*ECA stack half uur voor maaltijd 3*


maaltijd 3: (14.30 uur)

45 gram eiwit
13 gram vet

(tonijn + eetlepel mayonaise)


maaltijd 4: (17.00 uur)

45 gram eiwit
13 gram vet

(shake + eetlepel lijnzaadolie)


*pre-workout* (half uur voor m'n training) (18.30 uur)

1 groene appel
ECA stack

_TRAINING_ (19.00 uur)


maaltijd 5: *post-workout* (20.00 uur)

(10 min. voor shake multi/vit.C + 300 mg r-ALA)

75 gram carbs
35 gram eiwit

(dextrose + whey + kaneel)


maaltijd 6: *postworkout #2* (21.30 uur)

(10 min. voor de maaltijd 300 mg r-ALA)

75 gram carbs
35 gram eiwit

(complex/low GI carbs (zilvervliesrijst/zoete aardappel/havermout) + kip/mager vlees/vis)


_RUSTDAG_

maaltijd 1 t/m 4 hetzelfde.

maaltijd 5:

45 gram eiwit
20-30 gram KH

(complexe carbs (zilvervliesrijst) + kipfilet/mager vlees + broccoli)

maaltijd 6:

45 gram eiwit

(shake met water, zonder vet)


_1 dag in de week een cheatday_


Ik eet waar ik trek in heb en hou m'n vetinname LAAG, eiwitten hetzelfde als op andere dagen (relatief hoog) en carbs HOOG... voor de rest eet ik op gevoel, vaak eerst high GI voeding en later schoon voedsel, veel complexe carbs... bij alle maaltijden ook 200 tot 300 mg r-ALA.


Trainingschema:

dag 1: rug + traps

dag 2: borst + buik

dag 3: rust

dag 4: benen + kuiten

dag 5: schouders + biceps/triceps

dag 6: rust

dag 7: herhaling cyclus


+ dagelijks cardio op nuchtere maag, 45 minuten.


Resultaat tot nu toe:

van 82 kg naar 75 kg, vetpercentage van 15% naar 10%...

Wil nu nog verder omlaag. Zag vanochtend in de spiegel al duidelijk m'n abs al... maar het moet nog beter! :)
 
Laatst bewerkt:
goed bezig. jij leeft op de witte chocoladesmaak als ik zo zie he:D

maar 3 stackers per dag..toe maar

ik zie dat jij 10 minuten na je training de shake neemy=t en daarvoor een multivit..waarom is da precies?

maar goed bezig:thumb:

en buikje eenmaal per week kan dus ook
 
na m'n training neem ik gelijk m'n multi + vit.C + r-ALA en ga daarna douchen... daarna neem ik m'n shake. Er zit hierdoor 10 minuten tussen ongeveer... doe ik vooral zodat de r-ALA al grotendeels in m'n bloed is opgenomen, zodat het beter werkt op de carbs daarna.

Ik drink per dag 3 keer dus een shake ja... :) + 3 vaste maaltijden.... werkt goed voor mij. Als ik een shake met olijfolie neem, weet ik dat ik niet teveel of te weinig binnenkrijg van iets, het is een goed afgemeten portie... plus, als ik voor m'n training een shake neem, voel ik me iets beter dan als ik tonijn eet voor m'n training.
 
je weet idd precies wat je binnekrijgt. Dat is met kip wel eens een ander geval. de 1 weegt minder dan de ander maar veel zal dat niet schelen. enne die mayo, dat is gewoon normale mayonaise?
 
Originally posted by dandyman
je weet idd precies wat je binnekrijgt. Dat is met kip wel eens een ander geval. de 1 weegt minder dan de ander maar veel zal dat niet schelen. enne die mayo, dat is gewoon normale mayonaise?

Die mayonaise die ik nu gebruik heet 'olijvonaise', is gemaakt op basis van olijfolie... best gezond dus! Sowieso bevat normale mayonaise ook grotendeels onverzadigde vetten...

Belangrijk voor mij is dat er weinig/geen KH inzitten... in de meeste 'light' varianten zit vaak minder vet, maar in plaats daarvan suikers! Dat moet ik niet hebben... zeker niet tijdens cutten.

Soms neem ik ook tonijn op oliebasis, laat het dan voor een groot deel uitlekken en eet dat op zonder mayonaise... alleen met wat peper en zout. Op deze manier weet je niet echt hoeveel vet je binnenkrijgt, maar goed...
 
Back
Naar boven