AndroidHealthClinic

Mijn dieet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Appie

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
16 mrt 2003
Berichten
146
Waardering
6
Lengte
1m85
Sinds een weekje ongeveer ben ik bezig op mijn voeding te letten. Nou vraag ik mij af wat er verder nog aan verbeterd kan worden. Ik ben 1.86 en weeg 75 kg. M'n vetpercentage ligt vrij laag, beneden de 10% denk ik en mijn doel is groter worden. M'n vetpercentage wil ik graag zo houden, klein beetje meer mag wel...

huidige dieet:

7:00: 250 gr magere kwark + kaneel + 1 eetlepel honing
8:30: 2 bruine boterhammen met 50 gr kipfilet
10:00: 2 bruine boterhammen met 50 gr kipfilet
11:00: 1 banaan
12:00: 1 pakje sultana
13:00: 2 bruine boterhammen met 50 gr kipfilet
15:30: 250 gr magere kwark + kaneel + 1 eetlepel honing
18:00: warm eten, gewoon 1 bord helemaal vol
21:00: 1 banaan
22:30: (eventueel na training) 150 gr tonijn

Verder drink ik ruim een halve liter melk en ruim 2 liter water per dag.

Wat kan ik hier nog aan verbeteren?
Alvast bedankt, greetz, Appie
 
Kan meer groenten bevatten.
Wat wil je met dat pakje sultana om 12.00?
Banaan om 21.00 vervangen door een proteine bron
 
Thnx! Groenten zal ik eens naar kijken. Rauwe andijvie ofzo, is dat wat? Die sultana eet ik niet exact om 12 uur, maar dat is voor tussendoor zeg maar. Ipv die banaan zal ik nog wel een keer 250 gr magere kwark nemen...
 
Tussendoor? Eet of desnoods drink wat proteine (eventueel met wat koolhydraten)?
 
Aan wat voor producten denk je dan? Ik zit overdag wel vaak op school, dus vis eten ofzo zit er niet in :)
 
Waarom geen vis? Omdat je niet wil dat iedereen je aankijkt? Ik at gewoon sardines in HAVO 5, maakte me niet populair bij de dames op dat moment, maar dat maakte me niet uit.
Maar je zou dan dus een proteinepoedertje mee kunnen nemen naar school en mengen met water/magere melk/kwark oid. Reukvriendelijker :D
 
ik nam/neem gewoon brood met tonijn mee naar school/werk. doe er desnoods wat sambal bij./ dan ruikt het eerder pittig dan naar vis

anders heb je nog; kalkoenfilet, kippenborst en kippenham
 
Desnoods brood met pindakaas. en die warme maaltijd?
waar bestaat dat voornamelijk uit. Asl ik lees dat het een heel bord vol is zou ik toch eerst nagaan wat er op dat bord dan wel niet komt te liggen voordat je je daarmee helemaal volpropt

Tevens zou ik je tijden beter rangschikken:

7:00: 250 gr magere kwark + kaneel + 1 eetlepel honing
10:00: 4 bruine boterhammen met 100 gr kipfilet
12:30: 2 bruine boterhammen met 75 gr kipfilet + banaan
15:30: 250 gr magere kwark + kaneel + 1 eetlepel honing
18:00: warm eten, gewoon 1 bord helemaal vol (zie boven)
21:00: pot magere kwark *
22:30: (eventueel na training) 150 gr tonijn

*Alleen die maaltijd om 21.00 is je preworkout-maaltijd als ik t goed zie. dan zou ik er nog een bron van koolhydraten aan toevoegen. Ik weet niet hoelaat je traint maar ik zou denken aan havermout of iest dergelijks. Indien je niet te lang na die maaltijd traint kan een banaan ook een optie zijn.

zodoende eet je om de 2,5 a 3 uur. Is beter dan om het anderhalf uur of een uur wat te eten. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Hartstikke bedankt kerels, hier kan ik wel wat mee :)

Trouwens, de warme maaltijd is verschillend. Kan zijn spaghetti, macaroni, groenten + aardappelen + vlees, rijst + kip, pizza, lasagne enz.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Appie
Hartstikke bedankt kerels, hier kan ik wel wat mee :)

Trouwens, de warme maaltijd is verschillend. Kan zijn spaghetti, macaroni, groenten + aardappelen + vlees, rijst + kip, pizza, lasagne enz.



hmmmmmm, het meeste is niet slecht maar probeer zomin mogelijk aardappels en witte rijst te eten.
Volkoren Pasta's, lasagne, kip vlees (mits mager) zijn wel goede maaltijden
 
Originally posted by Scighera




hmmmmmm, het meeste is niet slecht maar probeer zomin mogelijk aardappels en witte rijst te eten.
Volkoren Pasta's, lasagne, kip vlees (mits mager) zijn wel goede maaltijden

daarentegen bevat lasagna wel weer veel vetten vanwege de kaas:rolleyes:
 
Originally posted by dandyman


daarentegen bevat lasagna wel weer veel vetten vanwege de kaas:rolleyes:

hangt ervanaf hoe je het klaarmaakt. kant en klaar (knor) zit er nog geen vlees en kaas bij
 
Helaas (of niet helaas) heb ik een mammie die voor me kookt, dus ik moet eten wat de pot schaft. Over het algemeen kookt ze wel vrij gezond. Ik krijg iig niet elke week een keer patat ofzo. Na de zomer ga ik als het goed is op kamers, dus dan kan ik zelf gaan koken :)
 
Ik heb een nagekeken hoeveel kcal, eiwitten, koolh en vetten ik binnen krijg en ik kom op het volgende:

2680 kcal
200 gr eiwit
275 gr koolhydraten
65 gr vet

Ik ben 20 jaar, 1.85 lang en weeg 75 kg. Vetpercentage ligt beneden de 10% volgens mij. Mijn doel is zwaarder worden... Niet te veel vet, maar een beetje mag wel. Over een maandje train ik het vet er wel weer een beetje af.
Zit ik zo een beetje in de richting van wat ik moet hebben?
 
hmm... volgens je stats ben je een ecto,om zwaarder te worden moet je toch wel wat meer naar binnen stouwen om aan te komen je zit op 2600kcal de meesten beginnen zo hun cutting dieet,ik denk als ecto je zekker het dubbele aantal kcal nodig heb

en een maandje om massa aan te zetten? naturel no way!

persoonlijk zou ik pas na de zomer beginnen met bulken dan heb je voor bulken en daarna cutten ruim de tijd.

voor nu zorgen dat je in shape ben/blijft,en de tijd gebruiken om een mooi plan voor het najaar en de winter neer te zetten en in die tijd je plan voor het voorjaar neer te zetten.

bb is vooruit denken;)
 
Over iets minder dan 3 maanden ga ik op vakantie. Nu wil ik de komende maand ff kijken of ik meer kan gaan eten. Ik heb ook weightgainer gekocht en daarvan neem ik nu ook 100 gr per dag. In een maand zal ik idd niet echt veel zwaarder worden, maar ik wil gewoon ff kijken hoe het gaat. Als ik nou echt een paar kg vet aankom heb ik iig nog ff de tijd om het er weer af te trainen. Na de zomer ga ik echt beginnen met goed eten, maar ik probeer nu gewoon zoveel mogelijk te weten te komen over goede voeding :)
 
Back
Naar boven