AndroidHealthClinic

Mijn eerste cut schema ! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Makkelijkste is een zak wokgroente pakken en een flinke hand bij je kip gooien zodra die rondom aangebraden is en aan het garen is.
Of je snijdt zelf wat groentes klein zoals spercieboontjes en broccoli, paprika, ui, enz ofwat ook. en dat mee roerbakken met de kip.

waarmee braad je de kip ? olijfolie ?
Wraps met gegrilde kip, gegrilde paprikas en ui, youghurtdressing met dragon = zalig!
'dragon' ?
 
waarmee braad je de kip ? olijfolie ?

'dragon' ?
yep, kan met een klein beetje olijfolie of met kokosvet

Ik doe vaak olie in de pan, dan een theelepeltje knoflookpasta en een theelepeltje sambal er bij en dan de kip (of rundvlees) er in.
 
Makkelijkste is een zak wokgroente pakken en een flinke hand bij je kip gooien zodra die rondom aangebraden is en aan het garen is.
Of je snijdt zelf wat groentes klein zoals spercieboontjes en broccoli, paprika, ui, enz ofwat ook. en dat mee roerbakken met de kip.

Precies dit dus caspertc, zo doe ik het ook altijd!
 
bedankt allemaal ! gister avond mijn eerste wrap gemaakt, en smaakte heerlijk ! :D:D
volgende keer iets meer groente en minder kip ivm calorieën :o

IMG_20151017_183756.jpg


IMG_20151017_183756.jpg
 
alweer een vraagje :p

toevallig hebben wij kokos olie in de koelkast staan, nu wil ik daar graag mijn kipfilet in bakken alleen kan ik nergens vinden hoeveel ik in de pan moet doen ? ???
ik bak altijd 600 gram kipfilet ( 3 stukken zegmaar ) in een keer.
 
bedankt allemaal ! gister avond mijn eerste wrap gemaakt, en smaakte heerlijk ! :D:D
volgende keer iets meer groente en minder kip ivm calorieën :o
alweer een vraagje :p

toevallig hebben wij kokos olie in de koelkast staan, nu wil ik daar graag mijn kipfilet in bakken alleen kan ik nergens vinden hoeveel ik in de pan moet doen ? ???
ik bak altijd 600 gram kipfilet ( 3 stukken zegmaar ) in een keer.
een klein mes puntje is al genoeg.een beetje verschillend met wat voor pan je kookt
 
En kokosolie hoef je niet in de koelkast te bewaren. Kokosolie is van natura zelfs vloeibaar, vandaar ook "olie". Nu is het kokosvet :) Als je 10-20 gram neemt, is voldoende. Tel deze wel mee in je macro's ;)
 
een klein mes puntje is al genoeg.een beetje verschillend met wat voor pan je kookt
En kokosolie hoef je niet in de koelkast te bewaren. Kokosolie is van natura zelfs vloeibaar, vandaar ook "olie". Nu is het kokosvet :) Als je 10-20 gram neemt, is voldoende. Tel deze wel mee in je macro's ;)

bedankt ! heb de kipfilet net gebakken in een theelepeltje met kokos olie !
smaakte heerlijk ! alleen kreeg ik de buiten kant niet echt goed bruin zoals met braadboter, maar misschien de volgende keer dan eventjes wat langer op hoog vuur laten staan.

De tip van martinnoppert om sambal er bij te doen tijdens het bakken kan ik ook zeker aanraden ! heerlijk :yes:
 
of meer olie gebruiken :)
 
Afgelopen dagen het een en ander gelezen over koolvis, dus ben ik net maar even naar de supermarkt gegaan. Ik pakte een pakje uit het Vries vak en de voedingswaarde van koolvis sprak mij erg aan ! ( 100 gr = 75 kcal, 0,8 gr vet, 17 gr eiwitten en 0 gr koolhydraten ) nu wil ik dit savonds bij het avond eten voor de afwisseling, alleen ben ik benieuwd hoe jullie dit bereiden ( heb ook gelezen over koolvis in de magnetron ?! ) en wat voor kruiden zijn hier lekker bij ?
 
Afgelopen dagen het een en ander gelezen over koolvis, dus ben ik net maar even naar de supermarkt gegaan. Ik pakte een pakje uit het Vries vak en de voedingswaarde van koolvis sprak mij erg aan ! ( 100 gr = 75 kcal, 0,8 gr vet, 17 gr eiwitten en 0 gr koolhydraten ) nu wil ik dit savonds bij het avond eten voor de afwisseling, alleen ben ik benieuwd hoe jullie dit bereiden ( heb ook gelezen over koolvis in de magnetron ?! ) en wat voor kruiden zijn hier lekker bij ?
Er zijn genoeg variaties:
http://forum.body-fitness.nl/Koolvis-tip-m379512.aspx
https://forum.bodybuilding.nl/topics/koolvis-is-smakeloze-crap.114287/

Dus met kruiden, beetje olie kun je het prima doorbakken. Viskruiden zijn lekker, maar zout, peper, kerrie, paprika en tuinkruiden vind ik zelf lekker.
 
Ik houd het altijd gewoon simpel. Je kan het bakken in de pan in een klein beetje olie met wat peper en zout er overheen of je kookt het in een pannetje water met een klein beetje zout eventueel of in de oven doen met kruiden er over als je meer tegelijk klaar maakt.
Meeste doe ik koken in water.
 
Er zijn genoeg variaties:
http://forum.body-fitness.nl/Koolvis-tip-m379512.aspx
https://forum.bodybuilding.nl/topics/koolvis-is-smakeloze-crap.114287/

Dus met kruiden, beetje olie kun je het prima doorbakken. Viskruiden zijn lekker, maar zout, peper, kerrie, paprika en tuinkruiden vind ik zelf lekker.
Ik houd het altijd gewoon simpel. Je kan het bakken in de pan in een klein beetje olie met wat peper en zout er overheen of je kookt het in een pannetje water met een klein beetje zout eventueel of in de oven doen met kruiden er over als je meer tegelijk klaar maakt.
Meeste doe ik koken in water.

Super bedankt weer heren ! :D
Moet het ook eerst ontdooien ? Want ik wil het graag vanavond proberen maar het ligt nu nog in de diepvries :rolleyes:
 
Super bedankt weer heren ! :D
Moet het ook eerst ontdooien ? Want ik wil het graag vanavond proberen maar het ligt nu nog in de diepvries :rolleyes:

Je kan het bevroren in de pan gooien als je het gaat koken, no problem. Koken en garen gaat vlot.

Als je gaat bakken en het is nog bevroren dan heb je kans dat de buitenkant flink aangebakken raakt en de binnenkant nog rauw is.
In een bak water gooien om te ontdooien werkt vaak redelijk vlot.
Panga filet hield ik vaak even onder de lopende koude kraan was dan ook vlot ontdooid.
 
Back
Naar boven