MuscleMeat

Mijn eerste schema

Bezoekers in dit topic

CedricDL

Novice
Lid geworden
15 aug 2012
Berichten
21
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
76kg
Hallo, ik ben dus Cédric en ben bijna 17 jaar, heb een gewicht van 76 kilo en een lengte van 179cm.
Ik ben nu reeds een goeie 8 maanden bezig met krachttraining. Ik heb al veel kennis opgedaan door veel naar de fitness te gaan en ik weet toch al hoe je de meeste oefeningen moet uitvoeren. Ik ben al heel wat in massa bijgekomen, vooral in mijn borst, rug en armen. (Huidige benchpress doe ik met 55kg)
Maar eigenlijk hield ik me niet zoals velen van jullie aan een vast schema, kort samengevat deed ik op een bepaalde dag de oefeningen waar ik toen zin in had, zonder al te veel structuur. Daarom dacht ik dat ik nu best eens een schema maak. Omdat dit de eerste keer is dat ik dit doe zullen er wel heel wat fouten inzitten en heb ik jullie hulp nodig.

Hier het schema:

Woensdag en zaterdag:

Dumbell fly 4*6
Barbell bench press drop set 12-10-8
Weighted push up 3*8

Barbell squat drop set 10-8-6-4
Dumbell lunges 3*8
Calf raises 3*8

Barbell bicep curl drop set 10-8-6-4
Seated Dumbell bicep curl 3*8
Reverse curl 3*8

Skull crushers 3*8
Dumbell tricep extension 3*8

Military press drop set 10-8-6-4
Arnold press 3*8

Barbell row (supinated) 3*8
Single dumbell row 3*8

Tussen sets 30sec rust
Tussen spiergroepen 2min rust

Na einde 10 min rust + cardio (http://youtu.be/hTsdtyWq6mk)

Maandag en donderdag: intervallopen en buikspieren


Zoals jullie kunnen zien doe ik enkel krachttraining op woensdagen zaterdag, dit om persoonlijke redenen door scheiding van ouders. Ook heb ik enkel dumbells, een barbell, een bench En 60 kilo ter mijn beschikking.

Wat vinden jullie nu globaal van dit schema? Is het haalbaar?
Mijn doelen zijn dus om meer massa te krijgen en mijn laagje vet weg te werken.

Ik hoop dat jullie mij wat verder op weg kunnen helpen, ik sta open voor alle tips.
 
Als je twee dagen per week kan trainen gewoon full body doen. Ik zou je eigen schema lekker laten voor wat het is en Stronglifts 5x5 gaan doen, daar heb je veel meer aan als beginner. En ja, zelfs na die 8 maanden ben je nog een beginner. :)
 
Als je twee dagen per week kan trainen gewoon full body doen. Ik zou je eigen schema lekker laten voor wat het is en Stronglifts 5x5 gaan doen, daar heb je veel meer aan als beginner. En ja, zelfs na die 8 maanden ben je nog een beginner. :)

Ja ik heb dit inderdaad overwogen, maar dan mis je toch de isolatie oefeningen enzo? Zoals biceps ofzo die train je niet eens mee met zoiets. Ik zou ook liever meer definitie hebben in elke spiergroep. Of is dit niet haalbaar met maar 2 maal krachttraining per week?
 
Ga dan voor icf 5x5 van jason blaha.
Doe ik sinds kort ook en bevalt me prima voor 2x per week
 
Geloof me maar dat het gewoon waar is wat je overal leest: op een full body groei je als novice veel harder als een op berg isolatiemeuk. Je bent toch niet het monster van Frankenstein? :p

Rows en chinups geven je voldoende biceps. Eén van de mooiste quotes van het fuckarounditis artikel op Leangains: "You're working on your "lagging biceps", but you can't even do 8 chin-ups with good form". De rest kan je hier lezen en is voor velen een eye opener: http://www.leangains.com/2011/09/fuckarounditis.html

En vertrouw je het nog steeds niet dan kun na je zware compounds altijd nog je biceps krullers doen! :)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven