AndroidHealthClinic

Mijn eerste voedingschema (Bulken) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bicepz

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
17 jul 2011
Berichten
908
Waardering
398
Lengte
1m82
Massa
87kg
Vetpercentage
12%
Hallo,

Ik ben 3 weken geleden voor het eerste naar de gym gegaan. Het bevalt me erg goed en heb er veel plezier in. Echter ben ik ongeveer 1.82 lang en week ik 70kg. Dit is natuurlijk niet zoveel, dit namelijk met een vetpercentage van 11%.

Na wat lezen hier op het forum ben ik tot de conclusie gekomen dat ik moet gaan bulken. Echter heb ik wel een probleem en dat is dat ik geen kip en vis eet. Hier vallen natuurlijk wel veel voedingstoffen uit te halen.

Ook lijkt het me handig te vermelden dat ik nog op school zit en dus niet veel verbrand qua werk oid.

Dit wou ik ongeveer gaan volgen:

1 - Ontbijt:

50gram brinta gemeng met chocomel.
2 Boterhammen met een heel klein beetje boter en veel pindakaas
1 banaan

2 - 10.00:

1 Boterham met jong belegen kaas
1 Boterham met heel klein beetje boter en veel pindakaas
2 Kaasrijstwafels

3 - Middagpauze:

2 Boterhammen met klein beetje boter en veel pindakaas
1 Banaan
2 Kaasrijstwafels

4 - 15:00:

* Als ik thuis ben een sinasappel
* Als ik op school ben een volkorenkoek

5 - Avondeten:

Wat de pot schaft. Denk aan Nasi, Spaghetti, Aardappelen met groente en wat vlees. Af en toe ook dingen zoals raps, pannenkoeken of lasagne etc.

Hierbij schep ik twee keer op.

6 - +- 22:30:

50 Gram ongezouten pinda's of cashewnoten van de AH.
1 Minisnicker
250 gram magere kwark gemengd met wat chocoladevla voor de smaak.


Verder drink ik op een dag waarop ik niet train 2,5 liter water. Wanneer ik wel train drink ik 3 liter water.


Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven en/of mij informeren of ik goed bezig ben. Het is voor mij sowieso al een hele stap want 2 maanden geleden frituurde ik nog ongeveer 6 keer per week en dronk ik alleen maar cola. :o

Als dit mijn voedingspatroon in orde is wil ik ook graag met shakes gaan beginnen. Bij welke maaltijden kan ik deze het beste plaatsen? Of gewoon gelijk na het trainen een flinke shake innemen?

Alvast erg bedankt!:)
 
ik vind dat je weinig eet bij 15.00u, en savonds eten zou ik apart doen. dan ben je niet afhankelijk van een ander. eventueel kook je voor je eigen ;)
 
Als je wil bulken is dat natuurlijk veelste weinig, lees je eerst even in over voeding. Ga 500 calorieen boven je onderhoud zitten ik gok dat jij dan op zo'n 3500 calorieen uitkomt. En dan natuurlijk goed uitkomen met e/k/v. Dit wat je nu hebt is misschien net meer dan de helft daarvan om het maar even aan te geven. dus: MEER ETEN (en lees de stickys). veel succes.
 
misschien is het verstandig om eerst even je Kcal behoefte uit te rekenen, daarna een voedingsschema maken met goede ekv verhoudingen, en waarom eet je geen kip?? shakes `s ochtends, (voor) en na het trainen.

---------- Post toegevoegd Tue 16 Aug 2011 om 22:08 ----------

Als je wil bulken is dat natuurlijk veelste weinig, lees je eerst even in over voeding. Ga 500 calorieen boven je onderhoud zitten ik gok dat jij dan op zo'n 3500 calorieen uitkomt. En dan natuurlijk goed uitkomen met e/k/v. Dit wat je nu hebt is misschien net meer dan de helft daarvan om het maar even aan te geven. dus: MEER ETEN (en lees de stickys). veel succes.

lol jij was eerder :P
 
ik vind dat je weinig eet bij 15.00u, en savonds eten zou ik apart doen. dan ben je niet afhankelijk van een ander. eventueel kook je voor je eigen ;)


Is het echt zo erg dan? Want meestal eet ik gewoon bijv aardappelen met gehaktballetjes en broccoli. Andere dag spaghetti, andere dag nasi en daarna weer aardappelen met biefstuk en bonen oid. Dat is toch allemaal erg goede voeding?

En is het dan misschien verstand om ook om 3 uur 2 boterhammen met pindakaas erbij te doen?

Als je wil bulken is dat natuurlijk veelste weinig, lees je eerst even in over voeding. Ga 500 calorieen boven je onderhoud zitten ik gok dat jij dan op zo'n 3500 calorieen uitkomt. En dan natuurlijk goed uitkomen met e/k/v. Dit wat je nu hebt is misschien net meer dan de helft daarvan om het maar even aan te geven. dus: MEER ETEN (en lees de stickys). veel succes.

misschien is het verstandig om eerst even je Kcal behoefte uit te rekenen, daarna een voedingsschema maken met goede ekv verhoudingen, en waarom eet je geen kip?? shakes `s ochtends, (voor) en na het trainen.

Ok. Ja ik vind wel erg veel informatie en zie soms door de bomen het bos niet meer. En kip krijg ik gewoon niet door m'n strot, zal wel te maken hebben met dat ik zelf kippen hou thuis :mad::(

En ik zal nu gaan kijken naar m'n kcal behoefte, maar eerst ff kwark pakken :o
 
Dit eet ik als ik zwaar wil afvallen:eek:
Je gebruikt de term bulk maar hebt geen idee hoeveel kcal je binnenkrijgt volgens mij laat staan wat je verbruik is .
Ga lezen:study: bereken je verbruik uit en maak een degelijk voedingsschema.
 
Ik weet zeker dat ik ergens gelezen heb hoe ik mijn verbruik kon uitrekenen, kan het alleen niet meer terugvinden. Kan mezelf wel voor m'n kop slaan.

Dit is iig in rust (maar daar heb ik niet veel aan denk ik?) :


66 + (gewicht_in_kg x 13,7) + (lengte_in_cm x 5) - (leeftijd_in_jaren x 6,8)

66 + ( 70 x 13,7) + ( 180 x 5) - ( 17 x 6,8)

= 1810 caloriëen

EDIT: Heb het gevonden gelukkig. Echter weet ik niet wat mijn VVM is. Ik ga nu aan de slag en laat het jullie weten wanneer ik klaar ben.
 
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt, ik kwam uit op iets minder alleen weet ik mijn VVM niet wat misschien nog verschil maakt. Wel handig om te controleren!

Ik heb nu een schema waarbij ik uitkom op:

Koolhydraten: 17%
Eiwitten : 46%
Vetten : 37%

Hoe zou ik dit op een slimme manier naar 30,40,30 krijgen?

( En als ik ook nog shakes neem, heb ik een overschot aan eiwitten? )
 

Bijlagen

  • Voedingschema DBB.xls
    343 KB · Weergaven: 36
Heel erg bedankt, ik kwam uit op iets minder alleen weet ik mijn VVM niet wat misschien nog verschil maakt. Wel handig om te controleren!

Ik heb nu een schema waarbij ik uitkom op:

Koolhydraten: 17%
Eiwitten : 46%
Vetten : 37%

Hoe zou ik dit op een slimme manier naar 30,40,30 krijgen?

( En als ik ook nog shakes neem, heb ik een overschot aan eiwitten? )
puzzelen moet je echt zelf doen . En whey is supplement dus aanvulling als je het uit je voeding kan halen prima.
kijk eens naar tonijn , eieren rijst
 
#1
2 brood met 2 gebakken ei en 2 spek
1 snee brood gedrenkt in 3 eetlepels olijfolie
2 toastjes met elk een eetlepel roomboter

#2
weightgainer zoals mammoth 750-1000 kcal

#3
4 boterhammen met 100 g beleg
ah roomyoghurt
banaan

#4
weightgainer

#5 avondeten
pizza van 1250 kcal
almhof roomyoghurt als toetje

#6 optioneel
caseine shake

gooi ergens nog wat studentenhaver een zakje tussen 1250 kcals

5-6000 kcals

als je zo niet groeit controleer jezelf dan op lintwormen of ga naar een dokter
 
Weightgainer is toch een van de laatste dingen die je probeerd als je door voeding écht niet groeit?

En pizza is toch bestwel slecht?
 
Weightgainer is toch een van de laatste dingen die je probeerd als je door voeding écht niet groeit?

En pizza is toch bestwel slecht?

niet zolang het in je macro`s past :thumb:
 
Blikje tonijn mag er ooknogwel tussen:D
 
Weightgainer is toch een van de laatste dingen die je probeerd als je door voeding écht niet groeit?

En pizza is toch bestwel slecht?

Weightgainer gaat je alleen maar vet maken, gewone voeding is altijd beter. En of pizza slecht is vind ik een beetje een domme vraag, kijk maar is op de voedingswaarde van de verpakking;). Onthoud maar dat als iets best goed smaakt, het niet goed is. Als je schoon wilt aankomen zal je voeding vooral uit dingen als kipfilet, tonijn (of andere vis), mager vlees, kwark, ongezouten noten etc moeten bestaan. Verder kan je echt wel 1x in de week pizza eten, als je het daar maar bij houd en verder niet meer gaat cheaten.
 
Weightgainer gaat je alleen maar vet maken, gewone voeding is altijd beter. En of pizza slecht is vind ik een beetje een domme vraag, kijk maar is op de voedingswaarde van de verpakking;). Onthoud maar dat als iets best goed smaakt, het niet goed is. Als je schoon wilt aankomen zal je voeding vooral uit dingen als kipfilet, tonijn (of andere vis), mager vlees, kwark, ongezouten noten etc moeten bestaan. Verder kan je echt wel 1x in de week pizza eten, als je het daar maar bij houd en verder niet meer gaat cheaten.
ik eet 1 keer in de week 2 pizza's :p
 
Oke ja ik eet nu alleen op zondag een halve pizza. Wel met vlees erop..
 
Back
Naar boven