MuscleMeat

mijn eerste voedingschema

Bezoekers in dit topic

zappadog

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
11 jul 2005
Berichten
6
Waardering
0
hallo,
ik ben ongeveer een jaar serieus aan het trainen en heb me altijd al wel een beetje met voeding bezig gehouden maar nooit echt helemaal goed. in heb hier al wel wat schema's gezien maar van sommige snap ik niet heel veel dus nu heb ik zelf een opzetje gemaakt (wat waarschijnlijk niet helemaal goed is) en ik zou graag hier wat commentaar op willen hebben. wat ik weg moet laten of moet vervangen of er juist bij moet doen.

Ik ben 20 jaar, 1,72 weeg 71kg.
ik train 4x in de week 2 uur
ik train fanatiek en redelijk zwaar (setjes van 10/8/6 en bij bankdrukken 8/6/3)

8 uur:
BCAA (met x-celerator (dextrose, creatine enz al het geen trainingsdag is)
Bord brinta (60 gram met 250ml melk)
Whey shake met melk (250 ml)

10 uur
4 dikke boterhammen volkoren met blikje tonijn op waterbasis

12 uur
8 boterhammen volkoren. het beleg verschilt nogal maar het is altijd vlees. of kip of leverworst of ham.

16 uur
bak kwark 400ml

18 uur
avondeten, ik eet wat de pot schaft meestal, dus groente met vlees en aardappelen of nasi of spaghetti

20 uur tot 22 uur trainen

na het trainen x-celerator en een whey shake met 250ml water

23 uur bak kwark met vruchten

dat er zo'n groot gat zit tussen twaalf uur en vier uur komt omdat ik dan op het werk ben in ik heb pas pauze om 4 uur.
 
Zier er op het eerste gezicht goed uit, maar zet er ook eens de waardes bij, en reken je behoefte uit.
 
en dat is nou juist hetgene waar ik zelf niet echt uitkom en waar ik niet veel van snap.

maar kwa kolhydraten eiwitten en vetten, klopt het dan al een beetje of moet er van iets meer bij of juist af
 
Is moelijk te zeggen, zoals ik al zei zit het schema redelijk goed in elkaar, en lijken de verhoudingen wel op zijn plaats, maar schijn kan bedriegen, en of je echt goed zit kan je pas zien nadat je alles hebt uigerekend.
 
hoe kan ik dit het beste doen. want ik heb wel zo'n tabel van het forum afgehaald en daar kan je wel dingen mee berekenen maar omdat mijn avondeten en mijn middageten niet vast staat weet ik nooit hoeveel ik eet.

En wat gebeurt er als ik ergens teveel van krijg?
 
Neem toch even die tabellen goed door, en download er eventueel de eetmeter bij (google) let wel dat de eetmeter alleen een indicatie in de goeie richting geeft, en niet exact is.
 
Waarom train je echt 2 uur? Dan train je volgens mij echt niet fanatiek of je trained zwaar over. Post je trainingsschema ook eens.
 
Maandag
Rug
4 oefeningen van 3 setjes 10/8/6
schouders
2 oefeningen van 3 setjes 10/8/6
nek
2 oefeningen van 3 setjes 10/8/6
Buik
1 oefening van 50 herhalingen

Dinsdag
Rust

Woensdag
Benen
4 oefeningen van 10/8/6
Borst
2 oefeningen waaronder bankdrukken schuin omlaag 8/6/3
Biceps
1 oefening 10/8/6
Triceps
1 oefening 10/8/6

Donderdag
zelfde als maandag alleen andere oefeningen

Vrijdag
Borst
4 oefeningen van 3 setjes per oefening, op bankdrukken na alles 10/8/6
Biceps
2 oefeningen
Triceps
2 oefeningen

Het trainen gaat wat langzamer omdat ik het samen met een vriend doe. hij is ongeveer even sterk als ik en we vullen daarom elkaar goed aan, en kunnen elkaar goed helpen als we trainen tot failure.

Ik ben ook pas sinds kort bezig met trainingsschema's maken maar ik vind ditzelf er fijn trainen. maar er mankeert nog wel het een en ander aan, maar als ik terug ben van vakantie komt er weer een nieuwe
 
niemand die hier een mening over heeft?
 
Je bent goed besig ga zo door
 
sneaky zei:
Je bent goed besig ga zo door
:roflol:, Maar dat trainen vind ik te lang, voor de setjes die je doet. Probeer eens wat vaart er achter te zetten en gewoon niet praten maar trainen.
 
Back
Naar boven