Fitness Seller

Mijn eerste voedingsschema

Bezoekers in dit topic

Pybe Smit

Cool Novice
Lid geworden
20 dec 2016
Berichten
85
Waardering
6
Lengte
1m75
Massa
58kg
(Ten eerste, sorry dat ik dit hier post, maar het subforum voor voedingsschema's is dood, niemand reageert daar.)

Hallo, dit is mijn eerste keer dat ik een voedingsschema maak.
Dit schema is niet echt aangepast, dit is dus zonder gekke maaltijden zoals broccoli en kip tussen de middag (misschien is dat wel nodig?)

Even wat informatie:
Ik weeg 56 kg, ben 176 cm lang, en ben 17 jaar oud.
Mijn basisbehoefte is 1600. + verbrandingen komt uit op 2800

Hier mijn schema:

08:00 Griekse yoghurt 200 gr.

Cruesli 70 gr.


10:30 Sneetjes Speltbrood 6x

t/m Hoemoes (broodbeleg) 45 gr.

13:00 Geroosterde pinda’s 80 gr.


15:00 Pasta 100 gr.

Ketchup 50 gr.

Strooikaas 50 gr.


16:30 WORKOUT


18:00 Whey Proteïne shake 28 gr.

Magere melk 200 ml.


18:30 Avond eten (Wat de pot schaft)


21:00 Griekse yoghurt 120 gr.

Scheut lijnzaad olie 10 ml.



Totaal zonder avondeten: 2600 cal

Totaal met avond eten: 3235 cal

Totaal Macro’s: V: 155gr KH: 317gr E: 141gr (vezels: 29gr)


Het avondeten varieert altijd, de reden dat ik het toch zo precies heb kunnen berekenen is omdat ik de macro’s en kcal van 20 verschillende maaltijden heb opgeschreven, en daarna het gemiddelde berekent.

Als ik mijn macro's ging uitrekenen die zouden moeten passen bij mijn behoefte van 2800 cal dan kwam ik uit op 60 gr vet, 400 gr koolh, en 120 gr eiwitten. Ik hoorde in een ander topic van mij dat het niet erg is om zoveel vet te eten. De eiwitten zijn ongeveer goed. En de koolhydraten kunnen wat hoger lijkt mij?

Hopelijk hebben jullie advies voor mij!

Alvast erg bedankt!

Gr.
 
Dat je bewust met je voeding bezig bent is sowieso een pro!
Je bent vrij licht voor je lengte, dus naar mijn mening voorlopig gewoon vreten wat je kan (mits enigszins bewust, geen weken lang elke dag maccen)
Wat is je doel qua training en fysiek?
 
Ziet er goed uit, wel vrij veel vet maar als je daar lekker op gaat: :thumbs:
 
Geen fan van fruit of groenten? Of eet je dat laatste bij je avondeten ( wat dus niet specifiek in je schema staat)?
 
Dat je bewust met je voeding bezig bent is sowieso een pro!
Je bent vrij licht voor je lengte, dus naar mijn mening voorlopig gewoon vreten wat je kan (mits enigszins bewust, geen weken lang elke dag maccen)
Wat is je doel qua training en fysiek?

Kwa trainen ben ik al een jaar bezig met krachttraining, dit heeft niet erg veel resultaat gehad en hoorde dat dit allemaal aan mijn voeding lag, daarom ben ik dus een schema gaan maken
 
Geen fan van fruit of groenten? Of eet je dat laatste bij je avondeten ( wat dus niet specifiek in je schema staat)?

Groenten zit allemaal bij het avondeten, misschien dus ook wat groenten door de middag?
Fruit eet ik inderdaad niet erg veel, soms een banaan of manderijntje
 
Ziet er goed uit, wel vrij veel vet maar als je daar lekker op gaat: :thumbs:

Of ik er lekker op ga weet ik zelf niet echt :D, hoorde meer dat het gewoon niet erg is om zoveel ervan te hebben.
 
Groenten zit allemaal bij het avondeten, misschien dus ook wat groenten door de middag?
Fruit eet ik inderdaad niet erg veel, soms een banaan of manderijntje

Als je genoeg groenten eet bij avondeten, is het niet per se nodig om in de dag zelf dat ook nog te eten. Niks moet namelijk
Gewoon doen wat jij het liefst hebt. Wel zorgen groenten voor de aanvoer van vitamines en vaak ook vezels.

Fruit vind ikzelf erg lekker en eet ik dus iedere dag (soms zelfs wat te). Maar ik ken genoeg mensen die weinig tot geen fruit eten die ook sporten en zich goed voelen.
 
Als je genoeg groenten eet bij avondeten, is het niet per se nodig om in de dag zelf dat ook nog te eten. Niks moet namelijk
Gewoon doen wat jij het liefst hebt. Wel zorgen groenten voor de aanvoer van vitamines en vaak ook vezels.

Fruit vind ikzelf erg lekker en eet ik dus iedere dag (soms zelfs wat te). Maar ik ken genoeg mensen die weinig tot geen fruit eten die ook sporten en zich goed voelen.

Mijn doel is vooral om aan te komen, en dus genoeg binnen te krijgen om spieren te kweken, want blijkbaar deed ik het eerst fout. Hopelijk is dit goed, ik hoorde dat ik ongeveer 0,5 kg aan moest komen per week, gebeurt dit niet, dan de calorieën 300 omhoog brengen.
 
is 3300kcal niet iets te veel voor 56 kg , 176cm dan kom je aan in heel veel vetten weet je wel zeker dat zo veel nodig hebt te veel kcal kan invloed hebben op je groei en je gezondheid voor de rest ziet het er goed uit SUCCES !!
 
is 3300kcal niet iets te veel voor 56 kg , 176cm dan kom je aan in heel veel vetten weet je wel zeker dat zo veel nodig hebt te veel kcal kan invloed hebben op je groei en je gezondheid voor de rest ziet het er goed uit SUCCES !!

Ik merk zelf nog niet dat ik erg aan kom, zelfs met deze aantal calorieën, per dag verschilt mijn inname en ik zou dus best rond een gemiddelde van 3000 cal kunnen zitten.
 
Ik merk zelf nog niet dat ik erg aan kom, zelfs met deze aantal calorieën, per dag verschilt mijn inname en ik zou dus best rond een gemiddelde van 3000 cal kunnen zitten.
Rond 3000 kcal is gewoon goed om mee te beginnen , kom je niet aan op basis van 2 weken dan ga je gewoon richting de 3500 max proberen
 
Rond 3000 kcal is gewoon goed om mee te beginnen , kom je niet aan op basis van 2 weken dan ga je gewoon richting de 3500 max proberen

Yes zal ik gaan doen!
 
Back
Naar boven