AndroidHealthClinic

Mijn eerste Voedinsschema! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kastel

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2004
Berichten
294
Waardering
26
Lengte
1m72
Massa
73kg
Hallo,

aangezien ik zeer slechte eetgewoonten heb (ik eet meestal weinig, pas wanneer ik erg honger heb en dan heb je wel de neiging iets vettigs te eten :rolleyes: ) is het voor mij EXTREEM belangrijk om een voedingsschema te hebben en dat geld niet alleen vanuit het BB-ers perspective maar ook gewoon voor mij beter te kunnen organiseren en mij gezond en fit te voelen.
Ik weet niet hoeveel Kcal ik per dag binnenvreet maar ik weet zeker dat ik niet eens aan de 2000 kom per dag.

Ik heb met moeite deze voedinsschema samengesteld, tips zijn meer als welkom.

Ik ben 19jr oud 1m71, weeg ongeveer 72 kilo (varieert wel vaak door mn slechte eetgewoontes) en train gemiddeld 3 keer per week 1uur lang.

Ik train nu ongeveer 11 maand (de eerste 6 maanden heb ik wel wat gegaind maar woog ik uiteindelijk 78 (kwam van +- 68kg!) met een vettig buikje, mijn reactie hierop was dat ik mij liet uithongeren en enorm veel ging cardioen. Ik ben toen zeer snel afgevallen maar heb er ook toch wat spierverlies aan overgehouden.

Soms cardio ik af en toe aangezien ik geen zin heb in extreme bulk en cut-perdiodes, dan loop ik zo'n 30 mins buiten op een goed tempo als het goed weer is buiten en anders op de sportschool.

Mijn doel is momenteel dus massa gainen zonder de mijn vetpercentage te hoog te laten komen.

Mijn vetpercentage ken ik niet, ben alleszinds geen vetzakje ook niet te skinny. Valt wel mee.

[afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is het niet zo dat veel vitaminen voor het slapen je nachtrust kan verstoren....
tevens zal ik de creatine ook op de rust dagen in nemen....
suc6 met de training..
 
of je voedisschema goed is, dat weet niemand hierzo, want wij kunnen niet ruiken hoe jij reageert op die voeding.

dat verhaal van crea op rustdagen zou ik mar niet te serieus nemen, als je eenmaal verzadigd bent, heft het geen zin om ook nog een op rustdagen crea in te nemen.
 
Het is geen bulkschema, maar als je dit vergelijkt met het gene dat je beschrijft(eten wanneer je zin hebt en ook te weinig) dan zal je wel een verschil merken.
 
18fitie zei:
Het is geen bulkschema, maar als je dit vergelijkt met het gene dat je beschrijft(eten wanneer je zin hebt en ook te weinig) dan zal je wel een verschil merken.

Met dit antwoord ben ik niet erg veel, als er iets mis is vertel mij dan tenminste wat zodat ik het kan veranderen. Komaan mensen, niemand meer tips ??? .........
 
Heeft volgens mij niet zoveel zin als je maar 3 keer per week traint!
 
gert139 zei:
Heeft volgens mij niet zoveel zin als je maar 3 keer per week traint!

Pardon? Dus een voedingsschemaheeft alleen zin als je meer dan 3 keer per week traint?

Goed dat je het zegt, dan kap ik gelijk met al die rijst, kip en kwark!!!

@ Kastel, ik vind je schema er niet slecht uitzien. Misschien wat laag in de calorieen, maar daar kom je gauw genoeg achter. De verhouding eiwitten/koolhydraten is ook netjes en je neemt meer dan de benodigde eiwitten. Eventueel zou je je vetten iets omhoog kunnen gooien.
Ik zou het gewoon uitproberen en goed in de gaten houden wat er gebeurt. Kijk dus naar de weegschaal, de spiegel en check hoe je kleren zitten. Dan kun je actief aanpassingen maken op je schema.
Wees niet al te bang om wat vet aan te zetten, want dat is onvermijdelijk. Als je eenmaal weer de cut in gaat, strip je dat vet er netjes af.
Oh, en zelf hou ik ook erg veel van groente en fruit, dus dat zou je ook nog toe kunnen voegen als het geen problemen oplevert.



Succes ermee.
 
Laatst bewerkt:
gert139 zei:
Heeft volgens mij niet zoveel zin als je maar 3 keer per week traint!

Dit is gemiddeld, vaak train ik ook meer per week, ben bijvoorbeeld gisteren en eergisteren gaan trainen dus word het waarschijnlijk wel 4 of 5 keer deze week maar volgens mij weet je niet eens waarover je praat ik denk dat hier genoeg mensen 3 keer per week (wel intensief) trainen met een voedingsschema.

@ Saint, thx ik zal de tonijn in eigen nat dan vervangen met tonijn in olijfolie en nog een paar oplossingen zoeken om m'n vetten wat omhoog te krijgen. Wat betreft de lage hoeveelheid Kcals, ik denk dat ik het zowiezo al erg moeilijk ga hebben om zoveel voedsel binnen te spelen (ben zoveel niet gewoon hoor) dus is het misschien een goed idee om het bij deze hoeveelheid te laten voorlopig.
 
gert139 zei:
Heeft volgens mij niet zoveel zin als je maar 3 keer per week traint!

Wat is er mis met 3 keer per week trainen, 3 keer per week 1 uur trainen kan optimaal zijn hoor..
 
gert139 zei:
Heeft volgens mij niet zoveel zin als je maar 3 keer per week traint!

Ben heel erg benieuwd waar jij dat op berust!
 
Back
Naar boven