MuscleMeat

Mijn eet/leefpatroon

Bezoekers in dit topic

Florentine1989

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Goedemorgen allemaal!
Ik ben Florentine! Trainde vooralsnog 6 dagen in de week, voornamelijk groepslessen. Dit omdat ik dat leuk vind en me er goed bij voel! Ik doe modellenwerk dus zware krachttraining is voor mij (helaas want ik hou ervan progressie te zien in spiermassa) uit den boze. Heb vorig jaar een spinningcursus gedaan maar toch afgezien van het lesgeven en voor modellenwerk gekozen. Ben benieuwd of mijn voeding 'goed' is. Zal vanaf deze week niet veel tijd meer hebben om te trainen en daarom wil ik het volgende schema doen voor onderhoud van mijn figuur. Waar ik zeer tevreden over ben. Ik ben 1.72 en weeg 50 kilo.

Maandag
1 uur body pump
1 uur spinning (cardio)
Woensdag
1 uur spinning (cardio)
1 uur body pump
Donderdag
1/2 uur crosstrainer (lage hartslag vetverbranding)
1/2 uur X-co
1 uur Fat attack
Zaterdag
1 uur spinning
1 uur Pilates

Let op ter illustratie hiervan moet ik dus zeggen dat ik gewend ben 6 dagen in de week 2 uur te sporten! Dit schema is voor mij dus a piece of cake maar ik vraag me af of het genoeg is voor onderhoud.

Hoe een dag qua eten eruitziet zal ik aan de hand van wat ik bijvoorbeeld gisteren heb gegeten tonen.
Het wisselt iets, meer over het algemeen komt het overeen.

09.00 3 notenboterhammen
1/2 banaan
magere smeerkaas 20+

10.00
1 appel
1/2 banaan (fruit is beter om in de ochtend te eten of rondom sporten)

11.00
Notenbol met filet americain (ja ik weet dat ik beter kan kiezen voor kipfilet e.d. maar mijn vetpercentage ligt rond de 12 procent, ik ben erg droog door mijn spinningverleden dus het 'mag')

12.00
Notenbol met filet americain
Mueslibol

13.00
250 gram magere kwark

14.00
75 gram (ongekookt) volkorenpasta
250 gram wokgroenten
85 gram kipfilet
pestosaus (niet heel goed I know)

15.30
250 gram magere kwark

16.30
75 gram (ongekookt) volkorenpasta
250 gram wokgroenten
85 gram kipfilet
pestosaus

Trainen

Verder snoep ik niets o.i.d. en drink overdag veel groene thee en cola light (ook niet goed I know)
Als ik eens 'zondig' zijn het ongezouten noten, cherrytomaatjes, worteltjes of studentenhaver.

Is dit een goed eet/leefpatroon voor spierbehoud?

Groetjes,
Florentine

Laatst bewerkt:
is een goed schema, je hongert jezelf zkr niet uit
je kan mss na je training nog iets lichts eten met wat eiwit maar voor derest is dit zkr goed
succes verder!

Je begint wel laat met het innemen van proteïne. Pas rond 11u 's ochtends. :s

Verder eet je nog na de training? Ik probeer meestal na mijn training (rond 7u) de koolhydraat inname te beperken, maar eet nog wel proteïne rijk voedsel zoals een blikje tonijn. De meesten hier eten een bakje kwark voor het slapen gaan om de nacht door te komen qua proteïne.

Ik denk ook dat je onder je onderhoud zit te eten met al die training.

12% is voor een vrouw wel erg laag, weet je zeker dat het goed gemeten is?

Ja meerdere malen, met een tanitameter (maar dat bleek na horen zeggen onbetrouwbaar) altijd rond de 10% en met huidplooimeter eveneens. Zie mijn foto's..

Eén vereiste voor spierbehoud is om in ieder geval minimaal 1 keer per week aan de ijzers te sjorren. Bodypump is ok, maar is relatief licht(qua max. belasting). Dus ik zou adviseren om 1x bodypump te vervangen door 1 fullbody training.

Op je foto's kan ik niet goed zijn of 12% klopt, maar je bent idd erg slank.

Hier kun je trouwens wat excel-bestanden vinden waarmee je kunt berekenen hoeveel je eet en in welke verhoudingen:

[Link niet meer beschikbaar]

voor vrouw top!

Moo figuur, mooi schema en voeding lijkt me ook in orde.

Back
Naar boven