XXL Nutrition

mijn eet schema

Tjibbe

Competitive Bodybuilder
Waardering
4
Ik heb geen vast eetschema omdat dit niet kan door school en werk. Ik kan niet op vaste tijden eten. Maar mijn schema is ingeveer:

7 uur: creatine V12 met 300 ml sinaasappelsap en 2 vitamine c pillen

7:30 4 broodjes bruin volkoren (en als ik weinig tijd heb 2)
brinta met 250 mlkwark en 100 ml melk en lijnzaadolie 1 lepel
4 eitjes alleen eiwit

ongeveer 11 uur of half 11:
4 broodjes met halve bak kwark of whey shake en soms 150 gr. kip kip of bijv. een stuk kabeljouw 250 gram ofzo denk ik
ik wissel het af

2 uur: 2 broodjes en weer een halve bak kwark met 1 lepel lijnzaadolie

5 uur eten wat de pot schaft: vlees met groenten of rijst met kip.

7 uur: pauze op werk 2 broodjes.

9 uur trainen

10:10 whey shake

10:35 brinta met 250 ml.kwark en melke
of 2 broodjes met een halve bak kwark

tussendoor drink ik ongeveer 2 liter water en 1,5 liter melk

Ik ben 1,84 lang 83 kilo
Doel is bulken voor massa

Ik heb soms wel dat ik amoniak ruik tijdens de training. Soms train ik s middags dan vooral. Ik zorg dan wel altijd dat ik 8 broodjes ofzo heb gehad. Eet ik teveel eiwitten?? ik dacht zelf van niet maar ik denk ook dat ik niet te weinig koolhydraten eet..en het lijkt me niet gezond die amoniak geur tijdens de training want dan verbrand ik eiwitten. En ik moet heel vaak naar de wc soms normale poep soms wat dunner.

Hi, vind je schema er goed uitzien..Heb je ook uitgerekend wat je behoefte is aan carbs en prot? Als je dat weet ga er dan bv om de twee weken zoveel cal boven zitten.

Over die ammoniak lucht tijdens de training, ik heb het ook wel eens maar ruik het dan vooral in mijn handdoek, waar het zweet in zit en ik zou niet echt weten wat het betekent, maar misschien kan iemand het hier vertellen???? :help:

Die v12 zou ik smorgens nemen met minstens een halve liter vocht! Gewoon water is goed want r zitten al genoeg producten bij die zorgen voor een goede opname. Ik neem het zelf met 500 ml water en dat is precies genoeg om het allemaal op te laten lossen. 300 ml is iig te weinig!

Waarom om 11 uur een whey shake? Pak die smorgens of na je training, op andere tijden kun je beter caseine eiwit nemen, stukken goedkoper!

Neem dextrose bij je wheyshake na je training, ongeveer dubbel zoveel gram dextrose als whey.

2 liter water per dag is eigenlijk niet genoeg, als je aan de creatine bent probeer dan toch zeker wel zo'n 4 liter water per dag te drinken.

Verder ziet het r wel goed uit, als je wil weten of je te veel of te weinig eiwitten binnen krijgt zul je ff de voedingswaarden op moeten zoeken. Op die manier weet je precies hoeveel gram eiwitten je binnen krijgt. Suc6!

• Topic Starter Topic Starter
Rob G zei:
Die v12 zou ik smorgens nemen met minstens een halve liter vocht! Gewoon water is goed want r zitten al genoeg producten bij die zorgen voor een goede opname. Ik neem het zelf met 500 ml water en dat is precies genoeg om het allemaal op te laten lossen. 300 ml is iig te weinig!

Waarom om 11 uur een whey shake? Pak die smorgens of na je training, op andere tijden kun je beter caseine eiwit nemen, stukken goedkoper!Ja het is wel duurder, maar soms heb ik geen kwark, of kip ofzo om mee te nemen dus dan neem ik een shake.

Neem dextrose bij je wheyshake na je training, ongeveer dubbel zoveel gram dextrose als whey. Oh ja dat doe ik al, vergeten er bij te zetten.

2 liter water per dag is eigenlijk niet genoeg, als je aan de creatine bent probeer dan toch zeker wel zo'n 4 liter water per dag te drinken. Oh dat wist ik niet, oke vanaf nu ik overal een flesje water na toe.

Verder ziet het r wel goed uit, als je wil weten of je te veel of te weinig eiwitten binnen krijgt zul je ff de voedingswaarden op moeten zoeken. Op die manier weet je precies hoeveel gram eiwitten je binnen krijgt. Suc6!
Ja het is wel ongeveer 2 x eigen lichaamsgewicht in grammen.

Bedankt voor advies

• Topic Starter Topic Starter
zuivelproduct zei:
Hi, vind je schema er goed uitzien..Heb je ook uitgerekend wat je behoefte is aan carbs en prot? Als je dat weet ga er dan bv om de twee weken zoveel cal boven zitten. Over die ammoniak lucht tijdens de training, ik heb het ook wel eens maar ruik het dan vooral in mijn handdoek, waar het zweet in zit en ik zou niet echt weten wat het betekent, maar misschien kan iemand het hier vertellen???? :help:

Wat bedoel je met carbs?? Koolhydraten?? hoe reken ik dat uit?? Proteines zit wel goed volgens mij ongeveer 2 x lichaamsgew. in gr.

Ik denk dat die dunne ontlasting komt omdat je voor het trainen te veel eet en dat het daarom niet goed verteerd. Over die amoniak geur tijdens het trainen, dit zit in je zweet en is afvalstof van de verbrande eiwitten (?). Te lang of te intensief bezig zodat je al je koolhydraten hebt verbruikt.

die ammoniak lucht komt, door te weinig KH-inname en dus worden de eiwitten verbrand dacht ik

Volgens mij worden dan je spieren verbrand maar weet niet 100% zeker!

Terug
Naar boven