Fitness Seller

Mijn eetschema - onderhoud (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

folkmarcmetal

Novice
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
31 mei 2012
Berichten
20
Waardering
11
Lengte
1m78
Massa
85kg
Vetpercentage
17%
Na bijna 2 jaar afvallen (op 2000 kcal) ben ik weer op onderhoud gaan eten, dit was even zoeken.
Na die 2 jaar was ik plots weer 2500 kcal gaan eten, en kwam er snel weer gewicht bij dus weer terug naar 2200 en dan opbouwen.
Nu zit ik weer rond de 2800 kcal en blijft mijn gewicht stabiel.
Denk dat mijn metabolisme weer op gang moest komen o.i.d.?

Hier ben ik op uit gekomen en ben erg benieuwd wat jullie van mijn voedingsschema vinden

06:00: 250G kwark met 50G aardbei of andere bessen
10:00: 200G kip met 200G gemengde groenten en 1EL pindakaas en 1EL olijfolie
13:00: 500 kcal aan vleessnack (droge worst of beef jerky) OF noten.
17:00: Proteïne shake met 300ML melk op trainingsdagen
19:00: 300G rundergehakt met 200G gemengde groenten en 100G rijst of quinoa en 1EL olijfolie
21:00: 250G kwark met 50G aardbei of andere bessen

Soms pak ik nog een stuk fruit tussendoor, meestal voor het trainen als ik honger heb.

Dan kom ik op trainingsdagen meestal uit rond de:

2800 kcal
300 G eiwitten
100 G khd
120 G Vet

De eiwitten zijn zo hoog uitgevallen omdat ik van koolhydraten kan blijven vreten... en ruften.
Eiwitten houden me langer vol en verteren ook een stuk beter.
Ook met de vetten heb ik gespeeld, en voel me beter bij iets meer vetten dan de meesten lijken te eten.
Misschien dat ik met de jaren de eiwitten en vetten omlaag kan doen en de koolhydraten omhoog.

Denk zelf dat dit voor mij een goede compromis is tussen het "ideaal" en mijn spijsvertering.

Hoor graag uw mening
 
Na bijna 2 jaar afvallen (op 2000 kcal) ben ik weer op onderhoud gaan eten, dit was even zoeken.
Na die 2 jaar was ik plots weer 2500 kcal gaan eten, en kwam er snel weer gewicht bij dus weer terug naar 2200 en dan opbouwen.
Nu zit ik weer rond de 2800 kcal en blijft mijn gewicht stabiel.
Denk dat mijn metabolisme weer op gang moest komen o.i.d.?

Hier ben ik op uit gekomen en ben erg benieuwd wat jullie van mijn voedingsschema vinden

06:00: 250G kwark met 50G aardbei of andere bessen
10:00: 200G kip met 200G gemengde groenten en 1EL pindakaas en 1EL olijfolie
13:00: 500 kcal aan vleessnack (droge worst of beef jerky) OF noten.
17:00: Proteïne shake met 300ML melk op trainingsdagen
19:00: 300G rundergehakt met 200G gemengde groenten en 100G rijst of quinoa en 1EL olijfolie
21:00: 250G kwark met 50G aardbei of andere bessen

Soms pak ik nog een stuk fruit tussendoor, meestal voor het trainen als ik honger heb.

Dan kom ik op trainingsdagen meestal uit rond de:

2800 kcal
300 G eiwitten
100 G khd
120 G Vet

De eiwitten zijn zo hoog uitgevallen omdat ik van koolhydraten kan blijven vreten... en ruften.
Eiwitten houden me langer vol en verteren ook een stuk beter.
Ook met de vetten heb ik gespeeld, en voel me beter bij iets meer vetten dan de meesten lijken te eten.
Misschien dat ik met de jaren de eiwitten en vetten omlaag kan doen en de koolhydraten omhoog.

Denk zelf dat dit voor mij een goede compromis is tussen het "ideaal" en mijn spijsvertering.

Hoor graag uw mening
Niks op aan te merken, houden zo:thumb:.
Eiwitten zijn hoog, maar dat is geen probleem verder. Als het voor jou werkt, gewoon houden zo. Wel genoeg water drinken!
 
Back
Naar boven