AndroidHealthClinic

Mijn eetschema, tips & hulp gezocht! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RayW

Novice
Lid geworden
12 jun 2019
Berichten
6
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
83kg
Hallo allemaal,

Mijn naam is Ray en ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een account aangemaakt omdat ik meer info, tips en hulp zoek wat betreft sport en voeding. Ik fitness nu sinds september vorig jaar weer serieus en consequenter. Op het moment sport ik 4x in de week (voornamelijk doordeweeks, dat heeft de voorkeur) en mijn voornaamste doelen zijn afvallen (voor ik begon met sporten was ik 90kg en nu 83kg, ik ben 21 jaar en 180cm lang.) en spieropbouw. Ik heb het even opgemeten en ik heb een vetpercentage van circa 22%.

Sinds maart dit jaar heb ik een voedingsschema overgenomen van een maatje met relatief vergelijkbare lichaamsproporties. Echter denk ik toch dat dit niet helemaal meer goed werkt, ik ben wat afgevallen en qua spier heb ik ook wel wat nette progressie gemaakt (link naar trainingsschema's: https://forum.bodybuilding.nl/topics/mijn-trainingsschemas-hulp-en-tips-gezocht.422106/). Op het moment heb ik het idee dat ik stilsta/veel minder snel afval. Het voedingsschema is als volgt ingedeeld:

S'ochtends:
Twee sneetjes bruine boterhammen met pindakaas en een glas water of thee (ontbijt meestal op werk)

S'middags:
100gr kip/vis of rund (rund zijn meestal rundervinken, vis is meestal pangafilet)
150gr mix van broccoli/wortel/bonen
80gr witte rijst
Glas melk

S'avonds:
100gr kip/vis of rund (rund zijn meestal rundervinken, vis is meestal pangafilet)
200gr mix van broccoli/wortel/bonen
80gr witte rijst
Meestal eet ik na het trainen en drink ik de shake bij het eten

Na het trainen:
28gr (1scoop) whey protein shake (alleen op een trainingsdag)

Ik eet inderdaad weinig tussendoor, zelf wil ik dit optrekken met fruit, ook aangezien dit belangrijk is. Wel drink ik water en thee gedurende de dag. Volgens enkele excel schema's die hier gedownload zijn zit mijn onderhoud op circa 2700kcal. Het eten wat ik hierboven eet zou volgens de app "Food" op circa 1400kcal uitkomen.... Ik begrijp dat dit wel aan de erg lage kant is. Echter vind ik het lastig te bepalen wat een goed voedingsschema voor mij en mijn doelen zou zijn, in combinatie met sport. Zelf heb ik het idee dat ik na een hapje lucht gelijk een kilo aangekomen ben, terwijl ik wel van maat L naar M ben gegaan. Het is natuurlijk ook een stukje mentale instelling wat soms nog in de weg zit, doe ik het wel goed, klopt dit wel etc etc wat soms demotiverend werkt. Ik hoop dat ik van jullie goeie tips/hulp mag ontvangen, zelf zit ik momenteel een beetje vast!

Mocht er nog informatie ontbreken of nodig zijn dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt en peace,

Ray
 
Laatst bewerkt:
1400 is inderdaad erg weinig.
Omdat je ook pas bent begonnen en je trainingen daarom waarschijnlijk niet optimaal en intensief zullen zijn is ook zaak dat hier indd goed naar gekeken wordt.
Als dit beter wordt zal je waarschijnlijk ook meer verbranden.
Doe je ook cardio en hoe zit je met beweging de rest van de dag?

1400 voor een man is erg laag om niet op af te vallen dus is het mogeljik dat je misschien toch stiekem meer eet (of weekends iets meer oid)
Wat doe je voor trainingen?
 
1400 is inderdaad erg weinig.
Omdat je ook pas bent begonnen en je trainingen daarom waarschijnlijk niet optimaal en intensief zullen zijn is ook zaak dat hier indd goed naar gekeken wordt.
Als dit beter wordt zal je waarschijnlijk ook meer verbranden.
Doe je ook cardio en hoe zit je met beweging de rest van de dag?

1400 voor een man is erg laag om niet op af te vallen dus is het mogeljik dat je misschien toch stiekem meer eet (of weekends iets meer oid)
Wat doe je voor trainingen?


Thanks voor je reactie! ik doe inderdaad cardio, warming up circa 10 minuten hellinglopen, na kracht circa 20 minuten hellinglopen met interval. Ben dit wel sinds deze week serieuzer gaan oppakken, juist omdat ik niet heel veel af lijk te vallen meer. De keren dat ik anders eet, is het omdat ik bijvoorbeeld uiteten ga (wat niet vaak gebeurd), in het weekend op een feestje ben en/of thuis sneller een snack pak. Maar dit zijn geen vreetfestijnen of elk weekend feest. Ook frisdrank raak ik in het weekend vrijwel niet aan.

Ik ga mijn trainingsschema's morgen uploaden, dus zal dan de link naar dat topic hier ook posten!
 
Die kleine dingen af en toe tellen natuurlijk wel op.

Vind het lastig om een goed advies te geven, 1400 is heel erg weinig maar goed als je dat echt eet en niet afvalt moet je iets anders doen.
Nog minder gaan eten is niet echt een optie.

Wat ik persoonlijk zou doen is denk ik rond onderhoud gaan eten en een goed trainingsschema volgen.
Door de extra calorieën kun je beter trainen, zul je snel sterker worden en zul je fysiek waarschijnlijk ook langzaam aan recompen.
Dan t.z.t. zou je weer kunnen gaan cutten.

Het blijft natuurlijk geduld hebben, als je op deze manier door blijft gaan blijft het niet leuk denk ik. Ik val al om bij de gedachte dat ik maar 1400 calorieën kan eten op een dag haha
 
Die kleine dingen af en toe tellen natuurlijk wel op.

Vind het lastig om een goed advies te geven, 1400 is heel erg weinig maar goed als je dat echt eet en niet afvalt moet je iets anders doen.
Nog minder gaan eten is niet echt een optie.

Wat ik persoonlijk zou doen is denk ik rond onderhoud gaan eten en een goed trainingsschema volgen.
Door de extra calorieën kun je beter trainen, zul je snel sterker worden en zul je fysiek waarschijnlijk ook langzaam aan recompen.
Dan t.z.t. zou je weer kunnen gaan cutten.

Het blijft natuurlijk geduld hebben, als je op deze manier door blijft gaan blijft het niet leuk denk ik. Ik val al om bij de gedachte dat ik maar 1400 calorieën kan eten op een dag haha

Ja dat klopt ook wel, in het begin (vorig jaar) liet ik me wel eens vaker gaan. Nu ben ik het meer gewend om dat niet te doen. Las hier al idd dat je 500kcal onder je onderhoud kan zitten en niet te snel moet willen afvallen. Zodra ik meer tips en hulp over mijn trainingsschema's heb zal ik dit ook wat beter kunnen plaatsen denk ik. Bedankt voor je hulp!
 
Back
Naar boven