XXL Nutrition

Mijn ervaring op Clen...

SuuS141

Competitive Bodybuilder
Waardering
845
Lengte
1m77
Massa
64kg
Tegen adviezen in van leden ben ik toch begonnen aan Clenbuterol.
Ik heb me scheel gelezen aan info voordat ik begon en dat viel nog best tegen.
Daarom dat ik mijn ervaringen hier post, niet omdat ik denk dat iedereen aan de Clen zou moeten gaan maar hopelijk kan ik degene die net zo stronteigenwijs zijn als ik meer info geven.

Ik ben 29 jaar, 1.80 lang en weeg 65 kg, mijn vp is 24% (volgens Talika weegschaal)
Ik train 5 dagen per week waarvan 40 minuten cardio op interval en een uur KT
Op advies van leden ben ik mijn voeding gaan aanpassen, dwz ik eet 6 maaltijden per dag en zit nu netjes op onderhoud op rustdagen en onder onderhoud op trainingsdagen.
Mijn voedingsschema ga ik niet plaatsen aangezien dit voor iedereen anders is en die van mij zeker niet 100% in orde is, maar voor mij werkt t en mijn omgeving blijft zo gerustgesteld.
1x per week gun ik mezelf junkfood, simpelweg omdat ik dat lekker vind.

Nu dus mijn ervaringen op Clenbuterol...
Ik gebruik tabletten van 0,05 mcg
1e week 1x p dag een kwart, 2e week 1x p dag een halve
Nu slik ik anderhalve week 1 hele per dag.
Volgens mijn begeleider kan ik daar 2 maanden gerust mee doorgaan op een hele per dag maar daarover twijfel ik nog, ikzelf denk eraan om nog een halve week door te gaan en dan 2 weken stoppen en weer rustig opbouwen.

Ik moet erbij vertellen dat pillen of medicijnen bij mij heel goed hun werk doen en lage doseringen nodig zijn om het enigszins "veilig" te houden.

1e week: hartslag omhoog, lichaamstemp. omhoog, zweten, trillen en moeite met concentreren, ik merk duidelijk verschil met trainen iedere training voelt als een off-day- overleg met begeleider, niet meer vlak voor training innemen en meer eten en drinken
2e week: zelfde verhaal maar ik neem de tablet nu in vlak voor het avondeten, temperatuur is hoger, voelt als koorts maar heb nu tijdens m'n werk en training geen last meer van de bijwerkingen
3e week: ik gebruik nu de volle "geadviseerde" dosis en dat kan ik merken...de hele dag bloedheet en continue trillende handen maar, tijdens trainen kan ik langer doorgaan maar de spierkramp achteraf is killing, banaan eten achteraf helpt een beetje

De weegschaal bevestigde mijn vermoeden: 1% gedaald in VP maar gewicht is hetzelfde gebleven

Omdat het resultaat is wat ik ervan hoopte ga ik ermee door tot ik mijn doel heb bereikt maar...
Het liefst zou ik ermee stoppen want het is niet prettig om het continue zo warm te hebben, trillende handen en een voelbaar kloppend hart doen weinig goeds voor je gemoedsrust.
Dat gejaagde gevoel, onrustig zijn kan ik ook missen als kiespijn.
Ik zou nooit aan iemand adviseren lekker Clen te gebruiken omdat je zulke fantastische resultaten bereikt want de bijwerkingen beïnvloeden je dagelijkse bezigheden teveel.
Clenbuterol moet je niet gebruiken als je te zwaar bent en te lui om te sporten, volg het advies op wat ze hier geven en kom van die bank af tenzij je jezelf een hartaandoening wilt geven.
Je kan niet blijven eten wat je altijd at (vet, suikers) daarvoor wordt je afgestraft op het toilet.
Dus NEE, het is geen wondermiddel, quick fix of de oplossing voor al je vetjes...
Wanneer je net zo (stront)eigenwijs bent als ik en het toch wilt gebruiken, ga eerst lezen en nog meer lezen en er nog eens heel goed over nadenken.
Zodra ik klaar ben stop ik ermee want t voelt heel tegennatuurlijk om die tablet in te nemen, wetend dat t niet gezond kan zijn voor je lijf.
Voor mij is het in combinatie met gezond eten en veel trainen een laatste zet om mijn einddoel te halen.

Laatst bewerkt:
Dus je begeleider zegt 2 maanden aan een stuk clen?

• Topic Starter Topic Starter
Yep, heb al gelezen dat dat niet goed is aangezien de gewenning die dan optreed, vandaar dat ik er stevig aan denk om deze week af te maken en dan "netjes" 2 weken stop.

Gelukkig doe je meer research dan je begeleider. Receptor downgrade vind vrij snel plaats bij het gebruik van clenbuterol. Je kan het nog even rekken met ketotifen, maar je bent beter af met 2 weken op, 2 weken af.

Schijnen ook wel argumenten te zijn die pleiten voor het gebruik van clenbuterol voor langere tijd achter elkaar.

Zelf zal ik het niet langer dan 2 weken gebruiken, ik raak vrij makkelijk vet kwijt... helemaal met clen.
Hoef ook geen achterlijke dosis te gebruiken 0,025 mg en ik heb een hartslag van 100-110 in rust.

Met ketotifen kun je het wel oprekken, maar daar ga je geen 2 maanden profijt van hebben

Ik ga na morgen 2 weken stoppen en dan start ik weer als t nodig is, lijkt me verstandiger

Nieuwsgierig: volgens je stats zit je op de 24% bf. Waarom dan naar een paardenmiddel grijpen als je met eten/trainen makkelijk een heel stuk lager kunt komen?

Ik heb het geprobeerd toen ik op de 15% zat maar deed (behalve zweten en de shakes) echt niets voor me wat ik ook niet op de 'normale' manier kon bereiken.

Dat is precies t punt, met voeding en training kwam ik niet meer lager.
Mijn benen en armen zijn inmiddels bijna drooggetraind maar op m'n buik zit een hardnekkig laagje vet.
Op dit moment gaat het kleine beetje vrije tijd wat ik heb op aan trainen.
Ik ben het zo zat dat ik t er niet af krijg terwijl ik er zo hard voor werk.
Doordat ik al zo lang ermee bezig ben en nauwelijks nog resultaat zie is het heel erg moeilijk om mezelf te blijven motiveren.
Daarom Clen, als stok achter de deur en extra schop onder m'n reet.
Na 3 weken ben ik eindelijk weer gedaald in % en zie ik m'n buik strakker worden.
En dat geeft mij de motivatie om door te gaan.

Ik heb een paar bedenkingen
- je zegt dat je niet meer verder geraakte maar je post je voedingsschemaniet omdat je weet dat het niet 100% ok is
-je "begeleider" zou je aanraden clen gewoon lekker door te nemen
-en je KT schema hoe ziet dat eruit
Allé ik wik zeker ni lullig doen en begrijp perfect dat je vooruitgang wil zien maar ik vrees gewoon dat je jouw resultaten niet gaat kunnen houden, laat staan verbeteren, als je sommige dingen niet eerst goed op orde hebt.

Ik snap je bedenkingen
-mijn voedingsschema post ik niet omdat ik weet dat ik beter kan maar helaas kan ik ivm m'n werk en mn man niet anders, hij steunt me wel maar wil niet mijn schema volgen en iedere dag 2 verschillende maaltijden koken gaat me niet lukken.
- m'n begeleider adviseerde mij dat ja, hij vindt de verminderde werking ivm gewenning onzin, omdat ik daar anders over denk volg ik mijn eigen plan.
-mijn schema is als volgt: ik doe 15 min fietsen dan KT en 20 min fietsen, ik heb m'n KT opgedeeld in armen borst, buik rug, benen, schouders armen.
Elke dag komt een ander deel en op zondag rust ik tenzij ik ga snowboarden.
Daarnaast doe ik 2x per week Zumba en ik train voor de Nijmeegse 4daagse en loop 30/40 km.
Ik kan je vertellen dat dit voor mij net te combineren is met m'n privé leven, zoals ik zei, m'n man steunt me wel maar hij begrijpt t niet waardoor het erg lastig is om gemotiveerd te blijven.
Mocht jij een beter idee hebben dan hoor ik t graag natuurlijk

Hier een paar ideetjes:
-mijn partner doet ook niet met me mee. Ik denk 90% van de partners eet niet op dezelfde manier als wij. Is toch geen probleem. Als hij s morgens boterkoeken wil eten eet jij brinta en whey. Om 1000 een potje platte kaas met speculooskruiden en aspartaan. Op de middag wat rijst en kip en groenten, om 1500 boterham me kip en dan s avonds eet je met je ventje maar ook gezond. Voor het slapen gaan nog een shake of tonijn en klaar. Het is perfect te combineren. Ik werk ook erg onregelmatig en zo en da lukt wel zenne. Een beetje voorbereiding en je bent altijd voorzien.
-wie of wat is die begeleider van je ? Welke studies of persoonijke titels heeft hij behaald ?
- doe per dag 1 spiergroep en daarna 20 min cardio. bv biceps 5 oefeningen tussen de 8 en 12 herhalingen da 4x. Als je daarmee klaar zijt rustig cardio doen en ni vergeten na de training suikers pakken.
-als je uwe vent positief wil houden show hem dan maar je lijf ;)

Jouw dieet komt behoorlijk overeen met dat van mij (al weet ik echt niet wat je bedoelt met potje platte kaas met speculooskruiden en aspartaam) verder eet ik suikerarm, dwz dat ik niks eet of drink waar suikers of zoetstoffen aan zijn toegevoegd.
Mijn begeleider is trainer van een sportteam en heeft t beste met me voor dus ik vertrouw hem, maar ik neem niet alles klakkeloos van hem over.
Cardio doe ik vooraf als warming up, is 5 min. cardio voldoende dan om op temperatuur te komen?
(manlief vond t mooier toen ik nog "stevig" was)

Jouw dieet komt behoorlijk overeen met dat van mij (al weet ik echt niet wat je bedoelt met potje platte kaas met speculooskruiden en aspartaam) verder eet ik suikerarm, dwz dat ik niks eet of drink waar suikers of zoetstoffen aan zijn toegevoegd.
Mijn begeleider is trainer van een sportteam en heeft t beste met me voor dus ik vertrouw hem, maar ik neem niet alles klakkeloos van hem over.
Cardio doe ik vooraf als warming up, is 5 min. cardio voldoende dan om op temperatuur te komen?
(manlief vond t mooier toen ik nog "stevig" was)
Volgens mij is dat Belgs voor Kwark ;)

Blijf je hetzelfde eten als voorheen? Of had je sowieso geen idee wat je precies binnenkrijgt?

Wel interessant om de resultaten van de clen te kunnen beoordelen natuurlijk.

Ik let heel erg op mijn voeding maar ik weeg mijn eten niet af en volg geen strikte regels van zoveel % dit en dat.
Vandaar dat ik niet echt kan spreken van een voedingsschema (vind ik)
Vergeleken met 8 maanden terug is mijn huidige voeding al 100% verbeterd, ik lette er vooral op om tussen de 1000 en 1500 cal. te blijven.
Was er ook niet vies van om langdurig te crashen.
Nu op Clen eet ik bewust iedere 1,5 uur om de bijwerkingen wat af te zwakken en het minimale aan vetten.
Ik heb van elke week foto's, ik ga ze hier posten als ik klaar ben met de Clen.

Volgens mij is dat Belgs voor Kwark ;)

Yep da bedoelde ik ;)

Voor de rest ben ik toch ni echt mee met de zaak hoor. Een voedingsschemazonder je eten af te wegen is idd geen voedingschema.
Om de 1.5 uur eten om nevenwerkingen clen te verlagen ????? Weet ni zenne maar da helpt geen ruk. Je moet gewoon om de 2.5 a 3 uur eten.
Dus ja ik ben benieuwd naar je resultaat en vooral op lange termijn.

2 maanden dezelfde dosis clen ga je niet redden. Je zal toch met de dosissen moeten
spelen, verhogen om hetzelfde effect blijven te hebben. En dat trillen kan je idd tegen
gaan door een banaan, maar eigenlijk is het de kalium die ervoor zorgt dat het minder is.
Maar naarmate je verder gaat met clen, verminderen de sides ook wel weer.

Ik let heel erg op mijn voeding maar ik weeg mijn eten niet af en volg geen strikte regels van zoveel % dit en dat.
Vandaar dat ik niet echt kan spreken van een voedingsschema (vind ik)
Vergeleken met 8 maanden terug is mijn huidige voeding al 100% verbeterd, ik lette er vooral op om tussen de 1000 en 1500 cal. te blijven.
Was er ook niet vies van om langdurig te crashen.
Nu op Clen eet ik bewust iedere 1,5 uur om de bijwerkingen wat af te zwakken en het minimale aan vetten.
Ik heb van elke week foto's, ik ga ze hier posten als ik klaar ben met de Clen.
Wel benieuwd naar de resultaten sws met foto's veel over clen gehoord en gelezen maar nooit echt iemand gezien die eraan heeft gedaan of resultaten mee heeft behaald

Werkt bij jou misschien niet Organa, bij mij werkt het wel.
Ben nu ff zonder Clen, over anderhalve week weer beginnen.
En ik ga vanzelf zien wat de effecten zijn op lange termijn.
Ik hou jullie op de hoogte

Terug
Naar boven