XXL Nutrition

Mijn ervaring PPL vs UP/LW (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tokari49

Novice
Lid geworden
4 sep 2020
Berichten
3
Waardering
4
Lengte
1m88
Massa
77kg
Vetpercentage
14%
Beste forumleden,

Graag wil ik bij deze mijn ervaringen delen en wellicht motiveren tot het proberen van een andere trainings schema.

Mijn fitness carrière ben ik begonnen met een standard push pull legs schema. Reden hiervoor was dat ik altijd vol uit kon trainen en lekker 3 dagen kon herstellen. Tijdens deze trainingen deed ik soms wel 10/15 werksets tot falen voor bepaalde spiergroepen. Toen destijds dacht ik dat dit het beste schema "lekker veel spierpijn dus dit moet wel goed zijn"???.

Tot op het moment dat ik switchte naar UP/LW schema waar ik 10/12 werksets verdeelde per spiergroep in 3 trainingen in plaats van 2. Hier ging een nieuwe wereld voor mij open. Het voelde alsof ik 200 mg test in mijn reet had gespoten (wat niet het geval was). Ik ging van 10 PR's per week naar sommige trainingen waar ik alleen al 10 PR's behaalde ( 1RM, weight, volume). Hiernaast maakte ik gains als nooit tevoren: 1kg vet vrije massa per maand 6.5 kilo over een periode van 6 maanden.

Wat probeer ik hier eigenlijk mee te zeggen:D?Dat het proberen van andere training schemas erg interessant kan zijn om te zien hoe je lichaam hier op reageert. (Dit is natuurlijk niet gebaseerd op een betrouwbaar onderzoek, puur hoe mijn lichaam reageerde op een verandering van schemas).

Als iemand vragen of iets heeft hoor ik het graag :)
 
Ik denk toch eerder dat het ligt aan je gehele opstelling van je PPL schema (lees hoeveel werksets, reps, RPE's etc) dan aan het format van een PPL schema zelf.
Ook doe je een PPL schema om vervolgens 3 dagen rust in de week te nemen.
Ik doe zelf 6x per week PPL en dat gaat zeer lekker.
 
Back
Naar boven