Fitness Seller

Mijn frustratie over de Belgen die spreken.

Bezoekers in dit topic

Poepen= nken op ze belgisch?
 
Bij ons in de winkel komen veel Nederlanders binnen , nog nooit geen problemen gehad steeds wederzijds leuk. Ja er zijn ergerlijke lullen en seuten bij ons maar die hebben jullie ook. Het enigste wat jullie hebben en wij niet is maxima:mad:
 
De meest gehate vent van genk,ik ken zelfs een groep die er een nummer over heeft gemaakt. 'Pascale bukake' :D

Das niet moeilijk hé, tis een ****ing hasselaar die de genkenaars gewoon belachelijk wilt maken :mad: de helft van mn familie komt uit Genk en neen, die praten zo niet :roflol:
 
Vlaams klinkt gewoon zo lief en zachtaardig :) Ik weet zeker dat ik in lachen uit zou barsten als een Vlaming me begint uit te schelden.
 
Wel daster in mijn geval zou dit dan zo klinken
"keust mien kloten opgeblazen papzak":p
 
Das niet moeilijk hé, tis een ****ing hasselaar die de genkenaars gewoon belachelijk wilt maken :mad: de helft van mn familie komt uit Genk en neen, die praten zo niet :roflol:

de genkse jeugd hoor ik toch onvoorstelbaar vaak het woord 'shT' gebruiken:P
 
Ook al geef ik graag toe dat de Nederlanders veel verzorgder praten en zou ik maar al te graag emigreren naar bv. Breda, topicstarter is een :mier:
 
alsjemenou opsodemieteren maar met dat taaltje
 
Ik heb een jaar in België gewoond. En ik ergerde me aan hun verkrachting van onze Nederlandse taal.

Voordat ik begin even dit: Jullie Belgen spreken Nederlands! Er bestaat geen Belgisch. Jullie spreken gewoon de Nederlandse taal. Duidelijk?

Overal hoor je accenten zoals dit:

Nederlander zegt: "Wacht totdat ik terug ben."

Een Vlaming zegt: "Wacht todagik tehrüg ben."

Krijg er de kriebels van!

Dan hoor je constant het woordje allé tussendoor. Ik was toen daar, en...allé....ik maakte een sprong....allé....

Iedereen spreekt je aan met 'U', je voelt je een oude opa daar...

Dan gebruiken ze niet het woordje buro/bureau, nee ze willen niets weten van die Waalse woorden! Wat maken zij ervan: Bureel!

O ja nog iets belgen! Een klinker voor twee medeklinkers spreek verlengd uit en niet kort! Dus het is: spaaaatel, een lange aaaaaaaa, en niet uitspreken als spattel
Het woordje foto spreek je uit als Foooooto, en niet 'Fotto' Dat is een algemene regel!

Spreek Engelse woorden ook uit in het ENGELS! Godver!
Het woordje item spreek je dus uit als Aitem! en niet Ietem!

Maar de Belgen zijn niet standvastig in deze Engels woorden. Want het Engelse woordje job spreken ze wel uit als dzjob (zoals het hoort)

En dan gaan ze ook nog klagen dat het Nederlandse woordje leuk teveel oprukt!

Nogmaals: jullie spreken NEDERLANDSSSSSSSSSSSSSS!

jij hebt vroeger serieus te kort liefde gehad van je ouders.
 
Dit topic is de max. :D
 
@ tS : Jezus man, stfu and train!

Who gives a **** van wat jij er van vindt? Zooo veralgemenen : Belgen zijn dom, Nederlanders zijn gierig.

Als ik mijn schoonbroer een jus d'orange hoorde vragen ooit, deed ik het ook wel in m'n broek... maar zeg ik daar iets van? Nee hoor.

Leef en laat leven he!
 
@ tS : Jezus man, stfu and train!

Who gives a **** van wat jij er van vindt? Zooo veralgemenen : Belgen zijn dom, Nederlanders zijn gierig.

Als ik mijn schoonbroer een jus d'orange hoorde vragen ooit, deed ik het ook wel in m'n broek... maar zeg ik daar iets van? Nee hoor.

Leef en laat leven he!


True :roflol:
 
En waarom zeggen jullie tegen TEQUILLA -> TEQUILLIJA?:D

Het is spaans. En een dubbel L is een J Dus Teqïja.
Net als LLoret - Joret
Mallorca - majorca

Bij nadere inzien... Is het niet met dubbel L geschreven dus gewoon Tequila.
 
Back
Naar boven