MuscleMeat

Mijn Full Body schema - Klopt dit wel?

Bezoekers in dit topic

@Tim

Novice
Lid geworden
8 aug 2016
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
89kg
Sinds vorige week ben ik na 10 jaar tijd weer gaan trainen. Je kunt me dus als newbee omschrijven :)
Ik heb daarbij een introductieles aangevraagd waarbij voor mij een full body schema is opgesteld.

Nu krijg ik na meerdere artikels op internet te hebben gelezen steeds meer de indruk dat dit schema niet goed is.
Ik doe namelijk soms wel 4 oefeningen per spiergroep terwijl ik vaker lees dat dit er maar 1 hoeft te zijn.
Inclusief een warming up en cooling down ben ik hier bijna 2 uur mee bezig.

Mijn doel is om er mooi gespierd uit te zien, niet overdreven maar gewoon dat je ziet dat ik een getraind lichaam heb.

Het schema ziet als volgt uit.

Week 1 en 2: doe iedere set 15 herhalingen, terwijl je er 20 zou kunnen.
Week 3 en 4: 1e set als week 1 en 2. 2e set tot spiervermoeiing. 15 moet, 20 mag niet!

Warming-up
Warmlopen 10 min + 5 min uitlopen

Benen
Hi-Power Leg Extention 3x15
Precor Seated leg curl 3x15
Precor Seated leg press 3x10-15
Precor Hip adductor 3x20

Bovenrug
Life Fitness pulldown 3x15
Precor Seated row wide grip 3x8-12

Borst
Fly Machine 3x8-12
Precor Chest wide grip 4x12
Precor Seated dip wide grip 3x15

Triceps
Matrix Triceps press 3x10-15

Biceps
Precor biceps curl 4x8-12

Buik
Ab-shaper 3x20
TG Abdominal crunch 3x15
TG Rotary torso 3x15

Cooling down
Bike 10 min +5min uitfietsen



Wat vinden jullie? Is bovenstaand een "standaard" normaal schema?


Hartelijk dank alvast!
 
Stronglifts 5x5 gaan doen, ga je een hoop progressie mee maken.
 
Weg met die isolatie oefeningen en machines en high reps gaan je ook niet helpen tenzij je voor spieruithoudingsvermogen gaat.

Gewoon lekker 5x5 doen
 
Schema wat je hebt gehad is en standaard schema van een sportschool wat je niet veel aan ga hebben.

Begin met een stronglifts 5x5 of starting strengt 3x5 schema dit zijn schema's die gemaakt zijn als beginner een goede en redelijke snelle progressie op te maken.

Is goed voor 3 x per week waar je de belangrijkste oefeningen leert en doet iedere training opnieuw. Ze staan uitgelegd bij de stickies onder programma's en schema's
 
Bedankt voor de tips.

Is stronglifts 5x5 dan ook goed voor zichbaar resultaat aan de buitenkant?

Het gaat er mij namelijk niet om dat ik veel sterker wordt maar gewoon een mooier lichaam krijg.
 
Bedankt voor de tips.

Is stronglifts 5x5 dan ook goed voor zichbaar resultaat aan de buitenkant?

Het gaat er mij namelijk niet om dat ik veel sterker wordt maar gewoon een mooier lichaam krijg.
Waarom denk je dat dat niet zo zou zijn? Je maakt genoeg volume op de juiste intensiteit op kracht en massa te bouwen. Staat trouwens ook allemaal gewoon op de website van Stronglifts.
 
Bedankt voor de tips.

Is stronglifts 5x5 dan ook goed voor zichbaar resultaat aan de buitenkant?

Het gaat er mij namelijk niet om dat ik veel sterker wordt maar gewoon een mooier lichaam krijg.

Goed dat je toegeeft dat het puur voor esthetische doeleinden is, vind het persoonlijk een beetje jammer dat iedereen tegenwoordig zulke negatieve connotaties heeft bij het trainen voor uiterlijk. Alles moet zogenaamd functioneel zijn of carry-over hebben naar de echte wereld of een sport of whatever, want dat is veel sexyer ofzo.

Dat gezegd hebbende, SL 5x5 is een prima schema om mee te beginnen en zal je er ook veel beter uit laten zien. Let wel een beetje op je onderrug, dat schema kan onderrugklachten veroorzaken bij mensen die daar gevoelig voor zijn (barbell rows/squats/deadlifts en military press indien incorrect uitgevoerd). Ik zou trouwens een oefening specifiek voor de rear deltoids toevoegen bij SL 5x5, voor de rest gewoon het schema volgen.
 
Bedankt Huargh,

In ieder geval het idee dat iemand me begrijpt :)
Hier kan ik wel wat mee.

Thanks!
 
Bedankt Huargh,

In ieder geval het idee dat iemand me begrijpt :)
Hier kan ik wel wat mee.

Thanks!

Geen probleem, train zelf ook puur voor het uiterlijk (en daar komen vaak genoeg gezonde voordelen bij kijken anyway omdat ze hand in hand gaan met uiterlijk, je postuur verbeteren zodat je niet voorovergebogen loopt zoals een aap ziet er veel beter uit en is ook nogeens beter voor je rug en schouders).
 
  • Like
Waarderingen: @Tim
Back
Naar boven