XXL Nutrition

Inspired by Brian Alsruhe

Bezoekers in dit topic

Je onderhoud weten is natuurlijk wel het beste want dan kan je echt gaan sturen met je voeding.
Al lijkt 2000 eten me wel erg weinig dan. Ben je dan niet bang om ook spieren in te leveren? Of is het maar van korte duur dat je zo ver onder onderhoud gaat zitten?

Ik hoop dat dat het is met je arm. Zou wel fijn zijn als het snel wegtrekt allemaal.
 
Ik ga alleen vandaag op 2000kcal zitten, waarschijnlijk wordt het 1975kcal, er staat voor straks rond 23:00 nog 250g kvarg met wat lijnzaad op de planning en om 24:00 hoop ik te slapen.

Eén dag zegt natuurlijk niet veel, maar het is vooral mentaal een steuntje in de rug voor mij dat ik weet dat ik met 2000kcal gewoon de dag door kan komen, dan moet het veel makkelijker zijn om rond de 2500kcal te zitten. Mijn idee is om standaard ca. 2300 kcal in te plannen zodat ik op de de dagen dat ik wat meer trek heb (ochtend- en nachtdiensten), ik gewoon een flinke maaltijd extra naar binnen kan werken en dan op een week gemiddelde van 2500kcal per dag uit kom. Met wat slimme keuzes moet dat prima te doen zijn, het komt er voor mij eigenlijk op neer om maar 1 keer per dag een flinke hoeveelheid koolhydraten bij een maaltijd te eten (dus rijst, pasta, aardappelen of brood) en verder dit grotendeels te mijden, als ik dat aanpas op hoe ik de laatste maanden eet (en alcohol laat staan) kom ik al aardig bij mijn doel in de buurt.

Het doel is ook "maar" om ca 5kg af te vallen, dan weeg ik 77,5kg en ik denk dat ik dan er wel goed bij sta om een lean bulk te starten.
 
Zou je niet lekker op onderhoud eten en meer gains maken. Dan kom je op een punt dat de kilo's eraf vliegen als je wilt. Mijn minibuikje is momenteel gewoon een keuze.
 
Heb je de lactose vrije variant van de kvarg? Hoe bevalt die? Hij is wel heel erg duur... Maar ja. sojayoghurt is ook erg duur...

Ik snap je punt met het proberen van de 2000 kcal. Ik zou alleen zeggen ga toch wat meer richting onderhoud eten en trainen.
Het is net wat grenzlooz ook zegt... je bouwt dan spieren op en die verbranden weer wat meer. Dan komt dat afvallen ook wel mee. Het kost iets meer tijd ... maar misschien is het wel effectiever dan echt verder onder onderhoud eten.
 
Zou je niet lekker op onderhoud eten en meer gains maken. Dan kom je op een punt dat de kilo's eraf vliegen als je wilt. Mijn minibuikje is momenteel gewoon een keuze.

Ik snap je insteek, maar ik weet zeker dat ik me dan lekkerder in mijn vel voel zitten, 77,5kg is trouwens geen must, ik wil gewoon nog wat zakken kwa vet% en ik stop op het punt dat ik me prettig voel en dat is denk ik zo'n 5 kg lichter.

Heb je de lactose vrije variant van de kvarg? Hoe bevalt die? Hij is wel heel erg duur... Maar ja. sojayoghurt is ook erg duur...

Ik snap je punt met het proberen van de 2000 kcal. Ik zou alleen zeggen ga toch wat meer richting onderhoud eten en trainen.
Het is net wat grenzlooz ook zegt... je bouwt dan spieren op en die verbranden weer wat meer. Dan komt dat afvallen ook wel mee. Het kost iets meer tijd ... maar misschien is het wel effectiever dan echt verder onder onderhoud eten.

De lactose vrije variant hebben ze bij mijn supermarkt niet. Goedkoop is de kvarg niet, maar duur wil ik hem ook niet noemen omgerekend naar 100 gram eiwit ben je €3,42 kwijt, alleen zaken als kwark, melk, eieren en whey poeder zijn goedkoper.
 
Ik ga eind november of zo ook even tot 1 januari op dieet. Wil dan een jaar terug lean bulken dmv 0.5kg per maand of iets minder en dan januari 2019g oede cut tot ongeveer 83kgg
 
I
De lactose vrije variant hebben ze bij mijn supermarkt niet. Goedkoop is de kvarg niet, maar duur wil ik hem ook niet noemen omgerekend naar 100 gram eiwit ben je €3,42 kwijt, alleen zaken als kwark, melk, eieren en whey poeder zijn goedkoper.
De lactosevrije variant is 2,19 per bak... du sdat vind ik wel behoorlijk prijzig... Zeker gezien ik ook glutenvrij eet.. de combi maakt het een beetje onbetaalbaar :o
Ik wacht wel tot er weer een actie tweede gratis komt :D
 
Dan kost de lactose vrije variant €3,88 per 100 gram eiwit, ik denk dat jij met je gluten- en lactoseallergie buiten eieren en kipfilet niet snel een eiwitbron zult vinden welke goedkoper is. Waar haal je grootendeels je eiwitten uit?
 
Dan kost de lactose vrije variant €3,88 per 100 gram eiwit, ik denk dat jij met je gluten- en lactoseallergie buiten eieren en kipfilet niet snel een eiwitbron zult vinden welke goedkoper is. Waar haal je grootendeels je eiwitten uit?
Op dit moment haal ik mijn eiwtten maar moeizaam. Ook omdat de opname gewoon nul komma nul lijkt te zijn....Zit momenteel door omstandigheden wat gebonden qua kosten.
Belangrijkste bronnen zijn nu de echte goedkoopste.. peulvruchten, gehakt, koolvis, granen. etc
Eieren, kipfilet en de duurdere dingen als sojayoghurt enzo. loop ik echt op de aanbiedingen.
 
Het is mij nu ineens heel erg duidelijk geworden dat het mentale aspect wel erg belangrijk is bij deze sport/hobby, je leest en hoort dat al veel, maar ik "voel" het nu ook echt. Ten eerste het eten, gisteren heb ik een foutje met het loggen en uiteindelijk 1940kcal naar binnen gewerkt, vandaag kwam ik uit op 2150kcal, beide dagen zonder een hongergevoel. Dat is prima te doen als je maar goede keuzes maakt. Een tweede mentale aspect is de keuze om je gewoon te houden aan het schema wat je wilt volgen. Ik had de hele dag een loom gevoel en had weinig fut en dus ook niet heel veel motivatie om te trainen, maar mijn dochtertje was naar bed en mijn vrouw had een meeting met een amerikaanse collega dus had ik alle tijd van de wereld vanavond om te trainen. Dus een PWO naar binnen gewerkt en voorgenomen gewoon mijn geplande training volledig te doen, hoe zwaar het ook zou worden. Uiteindelijk ging het nog super lekker ook.

28.09.17

Standing calf raise
25xBW double leg
20+5+5+5+5+5xBW single leg

Deadlift
8x45kg
6x75kg
6x85kg
6x95kg
6x105kg

Chin-up
6xBW assisted oranje
2x5xBW
2x4xBW

Standing overhead press
6x20
3x34
6x44kg
5x44kg als het zou moeten had een zesde rep er ook zeker ingezeten, maar ik neig bij de OHP ook snel naar een APT, en dat tegenhouden kost ook concentratie en energie

Pullover skullcrusher
15+5+5+5+5+5x17,5kg

Bulgarian split squat
12x5kg enkelzijdig

Face pulls
15+5+5+5+5+5x10kg gewicht verkeerd gestoken, vond het ook wel erg licht

Bulgarian splits quat
12x5kg enkelzijdig

Dumbbell flyes
12+5+5+5+5x9kg

Ab rollout
12+5+5+5+3 voel ik niet echt in mijn abs, nog maar eens wat YT filmpjes bekijken over de uitvoering

Tijd 19:25-20:45

Alle DL en chin-ups uitgevoerd met straps om mijn linkeronderarm te ontlasten.
 
Goed bezig man!:thumb:
 
Gisteren en eergisteren een verjaardag gehad, beiden met veel eten (drank heb ik laten staan) dus de deficit van eerder in de week is volledig teniet gedaan. Gisteren nog getraind, was er zwaar, na de vakantie de compounds maar eens deloaden, ik ben denk ik iets te zwaar begonnen na de overstap van UB/LB naar dit FB schema.

01.10.17

Low bar squat
6xBW,10,30,50kg
3x70kg
3x6x80kg
5x80kg

Bench press (tussen opwarmsets door band YTWL's)
6x20,40,50kg
3x60kg
4x64kg
5x62kg
6x60kg

T-Bar row
10x40kg
8x50kg
2x7x50kg

Lateral raises
10+5+5+4x6,5kg

Dips
10+5+5xBW assisted geel -8

Straight arm rope pull-down
12+5+5+5+5+3x20kg

Incline curl
10+5+5+4x9kg

Hanging knee raise
10+5+4xBW

tijd: 19:35-21:00
 
En weer een foto gemaakt, op de foto's is niet zo heel veel progressie te zien, dat klopt, maar ik merk het toch echt aan mijn kleding, ik ben ruim een broekmaat afgevallen en veel van mijn overhemden pas ik echt niet meer.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
28.09.17

Standing calf raise
25xBW double leg
20+7+7+7+7+7xBW single leg

Deadlift
8x50kg
6x80kg
6x95kg
6x110kg

Chin-up
6xBW assisted oranje
2x5xBW
2x4xBW

Standing overhead press
6x20
3x34
6x44kg
4x44kg

Pullover skullcrusher
17+5+5+5+5+5x17,5kg

Bulgarian split squat
12x5kg enkelzijdig

Face pulls
12+5+5+5+5+5x15kg

Bulgarian splits quat
12x5kg enkelzijdig

Dumbbell flyes
12+5+5+5+5+3x9kg

Ab rollout
12+5+5+5+4

Tijd 13:00-14:25

Alle DL en chin-ups uitgevoerd met straps om mijn linkeronderarm te ontlasten.

Donderdag of vrijdag nog een keer verhogen op de squat en dan een weekje op vakantie, na de vakantie ga ik flink deloaden, zeker 10% op de mainlifts en dan weer structureel verhogen. Het is allemaal net iets te zwaar om telkens één rustdag in te lassen en ik wil graag die frequentie wel aanhouden. Misschien ga ik over naar 3x5 met een repout in de laatste set zoals bij greyskull.
 
En weer een foto gemaakt, op de foto's is niet zo heel veel progressie te zien, dat klopt, maar ik merk het toch echt aan mijn kleding, ik ben ruim een broekmaat afgevallen en veel van mijn overhemden pas ik echt niet meer.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Het zal het licht wel zijn, maar het lijkt er toch echt op dat je er een stuk beter bij staat dan begin september.

Zien, meten (broek, oh) en wegen, want los zegt het allemaal zo weinig blijkt maar weer.

Goed bezig!
 
06.10.17

Low bar squat
6xBW,10,30,50kg
3x72,5kg
3x4x82,5kg

Bench press (tussen opwarmsets door band YTWL's)
6x20,40,50kg
3x60kg
2x5x64kg
4x64kg

T-Bar row
4x6x40kg bredere Barbarian greep ipv V-grip, vandaar lager gewicht

Hanging knee raise
10+5+4xBW

tijd: 10:40-11:35

Ik ben nu echt even toe aan wat rust, ook deze training ging niet meer zoals ik zou willen. Morgen pakken we gelukkig het vliegtuig naar Ibiza, waarschijnlijk zitten we alle dagen in het zwembad met de kleine. Ik neem mijn hardloopschoenen mee want ik heb wel zin in een rondje lopen, maar van de gewichten neem ik lekker een weekje afscheid.
 
Lekker op vakantie joh! Zal je goed doen........waar zit je op Ibiza? Blijf het een schitterend eiland vinden ook als je niet perse het party-gedeelte opzoekt (al zijn de eindfeesten nu wel voorbij)
 
We zitten in San Antonio, ik ben nog nooit op Ibiza geweest, we wilden nog even de zon opzoeken en niet te lang hoben vliegen dus dit leek ons wel wat. Een paar jaar geleden zijn we in dezelfde periode naar Mallorca gegaan en dat beviel prima, dus dit zal ook wel bevallen.
 
We zitten in San Antonio, ik ben nog nooit op Ibiza geweest, we wilden nog even de zon opzoeken en niet te lang hoben vliegen dus dit leek ons wel wat. Een paar jaar geleden zijn we in dezelfde periode naar Mallorca gegaan en dat beviel prima, dus dit zal ook wel bevallen.

Mallorca is zeker ook een mooi eiland.......nu gewoon lekker genieten en ff rust pakken. Aandacht voor het gezin! Enjoy
 
Je hebt een sportschool in Mallorca Steks ?
 
Back
Naar boven