MuscleMeat

Inspired by Brian Alsruhe

Bezoekers in dit topic

We gaan naar Ibiza en zover ik weet niet in de buurt, maar ik ben er ook wel aan toe om even een weekje niet met gewichten bezig te zijn.
 
We gaan naar Ibiza en zover ik weet niet in de buurt, maar ik ben er ook wel aan toe om even een weekje niet met gewichten bezig te zijn.

Okay, ik maakte uit je post op dat je al trainende was en in Ibiza.

Geniet van je vakantie dan !
 
Update Steks ?
 
Het viel me zwaar om op vakantie te gaan de dag na mijn laatste training, maar ik kan sowieso al slecht tegen vliegen, reizen en slapen in een vreemd bed. Zaterdag vroeg van huis gegaan en gisteren pas fut gehad om wat te doen ipv rond het zwembad te hangen. Gisteren veel gewandeld en wat rek- en strekoefeningen gedaan. Ook wat oefeningen voor buik, schouders en bovenrug gedaan met weerstandbanden, voornamelijk om mijn houding te verbeteren. Gisterenavond laat een spiertje in mijn voet verrekt, heb ik vaker last van als ik ineens op blote voeten en slippers loop, dus ik weet niet of ik nog ga hardlopen, ik strompel nu al de halve dag.

Zo maar eens kijken wat het middagbuffet is, tot nu toe veel ei, kip yoghurt en fruit gegeten, niet optimaal maar verre van slecht, heb zelfs nog maar twee biertjes op.

Het begint nu wel een beetje te kriebelen om zondag weer te sporten.
 
Dan rustig aan doen Steks, het is wel vakantie hé !
 
Oei, dat klinkt niet best! Up the dose!

Ik ben niet zo van de pils en dat is het enige bier hier, wijn lust ik niet en de whisky’s die wel te doen zijn, daar moet je voor betalen en nog best veel ook.
 
Ik ben niet zo van de pils en dat is het enige bier hier, wijn lust ik niet en de whisky’s die wel te doen zijn, daar moet je voor betalen en nog best veel ook.
Het grote voordeel van pils is dat je het na de eerste paar toch al niet zo meer proeft, moet je wel doordrinken natuurlijk...
 
Probeer er toch wat van te genieten he! :)
 
Het bewijs is weer eens geleverd, ik ben niet gemaakt om op vakantie te gaan, maar met frisse tegenzin gisteren toch een korte training gedaan

15.10.17

Low bar squat
6xBW,10,30,50kg
2x5x70kg
8x70kg

Bench press (tussen opwarmsets door band YTWL's)
6x20,40
3x50kg
2x5x54kg
8x54kg

T-Bar row
6x34kg
2x5x44kg
7x44kg

Windmill toploaded
2x10x3kg

tijd: 20:00-20:50

Ging alles behalve lekker, maar wel blij dat ik tenminste iets gedaan heb en dat ik nu in elk geval toch wat spierpijn heb in mijn benen en rug. Ik ben trouwens ruim 1,5 kg aangekomen maar dta vind ik niet heel schokkend

Vanaf nu ga ik het volgende schema volgen:

A
Low bar squat 3x5 (laatste set amrap)
Bench press 3x5 (laatste set amrap)
T-Bar row 3x5 (laatste set amrap)
-------------------------------------------
Lateral raises (8-12 myo reps)
Windmill toploaded (8-12 reps)
Dips (8-12 myo reps)
Windmill toploaded (8-12 reps)
Straight arm rope pull-down (8-12 myo reps)
Windmill toploaded (8-12 reps)
Incline curl (8-12 myo reps)
Hanging knee raise (8-12 myo reps)

B
Standing calf raise (15-30 myo reps)
Deadlift 3x5 (ramping up sets)
Chin-up 4 sets (opbouwen naar 4x8, dan overstappen op pull-up)
Standing overhead press 3x5 (laatste set amrap)
-------------------------------------------
Pullover skullcrusher (8-12 myo reps)
Bulgarian split squat 8-12 reps
Face pulls (8-12 myo reps)
Bulgarian split squat (8-12 reps)
Dumbbell flyes (8-12 myo reps)
Bulgarian split squat (8-12 reps)
Ab rollout (8-12 myo reps)

Wat boven de streep staat is de basis en zal ik altijd doen, dit kost me een klein uurtje, wat onder de streep staat zal ik doen als ik er tijd voor heb (ik verwacht in 80% van de keren). De bedoeling is om redelijk licht te beginnen en om de dag te trainen en zonder af en toe een tweede rustdag in te lassen (zal misschien wel eens voorkomen door tijdgebrek). De Bulgarian split squats en windmills voer ik bewust licht uit, deze doe ik vooral om aan mijn houding te werken en kleine stabilisator spieren te trainen.

Mijn doelen voor eind dit jaar zijn nog steeds:
DL: 6x125
SQ: 6x100
BP: 6x80
OHP: 6x55
Pull-ups: 8 reps
 
Vanaf nu ga ik het volgende schema volgen:

A
Low bar squat 3x5 (laatste set amrap)
Bench press 3x5 (laatste set amrap)
T-Bar row 3x5 (laatste set amrap)
-------------------------------------------
Lateral raises (8-12 myo reps)
Windmill toploaded (8-12 reps)
Dips (8-12 myo reps)
Windmill toploaded (8-12 reps)
Straight arm rope pull-down (8-12 myo reps)
Windmill toploaded (8-12 reps)
Incline curl (8-12 myo reps)
Hanging knee raise (8-12 myo reps)

B
Standing calf raise (15-30 myo reps)
Deadlift 3x5 (ramping up sets)
Chin-up 4 sets (opbouwen naar 4x8, dan overstappen op pull-up)
Standing overhead press 3x5 (laatste set amrap)
-------------------------------------------
Pullover skullcrusher (8-12 myo reps)
Bulgarian split squat 8-12 reps
Face pulls (8-12 myo reps)
Bulgarian split squat (8-12 reps)
Dumbbell flyes (8-12 myo reps)
Bulgarian split squat (8-12 reps)
Ab rollout (8-12 myo reps)

Wat boven de streep staat is de basis en zal ik altijd doen, dit kost me een klein uurtje, wat onder de streep staat zal ik doen als ik er tijd voor heb (ik verwacht in 80% van de keren). De bedoeling is om redelijk licht te beginnen en om de dag te trainen en zonder af en toe een tweede rustdag in te lassen (zal misschien wel eens voorkomen door tijdgebrek). De Bulgarian split squats en windmills voer ik bewust licht uit, deze doe ik vooral om aan mijn houding te werken en kleine stabilisator spieren te trainen.

Mijn doelen voor eind dit jaar zijn nog steeds:
DL: 6x125
SQ: 6x100
BP: 6x80
OHP: 6x55
Pull-ups: 8 reps
Mooie doelen!

Waar komt de inspiratie voor dit schema vandaan? Het ziet er een beetje GreySkull-achtig uit.

Succes!
 
De basis komt bij harpep vandaan, dat volg ik nu een maandje en dat voelt prima, ik wilde alleen een flinke deload doen, dan kan je natuurlijk ruim 10% verlagen, maar ik denk dat de manier waarop GS daar mee omgaat beter is dan simpel weg verlagen en weer opbouwen met een vaste rep-range.
 
Nog niet 100%, maar m.b.v. een PWO toch een complete training uitgevoerd

17.10.17

Standing calf raise
25xBW double leg
15+5+5+5+5+5xBW single leg

Deadlift (warming up RDL 10x10kg, 10x Standing lateral leg raise/hip shift, goodmorning 10x10kg)
5x50kg
5x70kg
5x80kg
5x90kg

Chin-up
6xBW assisted oranje
3x1+2+3xBW ladder set

Standing overhead press
5x20kg
3x30kg
2x5x36kg
8x36kg

Pullover skullcrusher
8+5+5+5+4x20kg

Bulgarian split squat
8x5kg enkelzijdig

Face pulls
12+5+5+5+5+5x15kg

Bulgarian splits quat
8x5kg enkelzijdig

Dumbbell flyes
8+5+5+5+5+4x9kg

Bulgarian splits quat
8x5kg enkelzijdig

Ab rollout
10+5+5+5+3

Tijd 13:00-14:10

Ging wel redelijk, het idee van de ladder sets voor de chin-ups heb ik van@ Starx6673, lastig om na 1 keer al te zeggen, maar het lijkt me goed te bevallen. Mijn linkerarm voelt redelijk, heb alles zonder straps gedaan, alleen nu (weer) wat last van mijn linker schouder, volgende keer de flyes op een minimale incline uitvoeren en kijken of dat helpt.
 
Flinke training voor niet 100% en in die tijd.
Wel balen van je schouder. Hopelijk helpt het om ze licht incline te doen.
 
Het was sporten of wat dingen in het huishouden doen, dan toch maar sporten. :)

De DL was vrij licht dus niet veel rust nodig gehad tussen de sets en vanaf de myo reps is het eigenlijk 1 grote giantset, ik pak niet echt rust, moet alleen soms wat verschuiven met mijn bank of gewichten aanpassen.
 
Vandaag is het me weer eens duidelijk geworden dat je iets altijd moet proberen en niet op voorhand moet skippen. Gisterenavond heb ik met een misstap een spiertje in een teen verrekt (gebeurt me wel vaker bij die teen) en er een nachtdienst mee moeten rondstrompelen (wel getapped met plijsters). Toen ik vanmiddag uit mijn bed kwam kon ik er amper mee lopen (heb het bijna nooit zo erg gehad) en ik moest vanavond squatten. Met mijn teen goed vastgetaped aan een andere teen, dubbele sokken aan die voet en mijn veters goed strak aan getrokken toch maar geprobeerd te squatten en het gewoon gelukt. :thumbup:

Low bar squat
6xBW,10,30,52kg
2x5x72kg
10x72kg

Bench press (tussen opwarmsets door band YTWL's)
6x20,40kg
3x50kg
2x5x55,5kg
13x55,5kg :flexgrin:

T-Bar row
5x35kg
2x5x45kg
7x45kg

Windmill toploaded
2x10x3kg

Lateral raises
8+5+5+5+4x6,5kg

Windmill toploaded
2x10x3kg

Dips
8+5+5+2xBW assisted geel -8

Windmill toploaded
2x10x3kg

Straight arm rope pull-down
12+5+5+5+5+6x20kg

Incline curl
8+5+5+5+3x9kg

Hanging knee raise
8+5+5+3xBW

tijd: 19:55-21:20
 
Laatst bewerkt:
Nog even wat aanvullende info.

Het deloaden heeft zijn vruchten nu al afgeworpen, de uitvoering van de squat is nu al stukken beter, met het lichtere gewicht lukt het me nu om de gehele rep de stang lekker hard in mijn rug te trekken, voorheen verslapte dat bij het omhoog komen. 10x72kg voelde ik misschien nog wel meer in mijn lats van het trekken aan de stang dan in mijn benen. Ook mijn BP gaat nu erg lekker 15x55,5kg had er ook wel ingezeten, maar ik moest mijn vorm herpakken bij rep 8 en bij rep 13 was mijn arch weer weg en ook mijn schouderbladen zaten niet meer super.
Daarnaast vind ik dit schema echt super, harpep, bedankt voor de info.
 
Lekkere training hoor met van die cardio-setjes na je BP en squat haha....
 
21.10.17

Mijn teen voelt nog niet goed dus geen calfraises gedaan.

Deadlift (warming up RDL 10x10kg, 10x Standing lateral leg raise/hip shift, GM 10x10kg RDL 10x30kg)
5x50kg
5x70kg
5x82,5kg
5x92,5kg

Chin-up
6xBW assisted oranje
4x1+2+3xBW ladder set

Standing overhead press
5x20kg
3x30kg
2x5x37kg
10x37kg had op 10+ gehoopt, maar dat moet de volgende keer maar gebeuren met 38kg

Pullover skullcrusher
8+5+5+5+5+5x20kg

Bulgarian split squat
10x5kg enkelzijdig

Face pulls
8+5+5+5+5+5x16,25kg

Bulgarian splits quat
10x5kg enkelzijdig

Dumbbell flyes low incline
10+5+5+5+5+5x9kg

Bulgarian splits quat
10x5kg enkelzijdig

Ab rollout
8+5+5+5+5+5

Tijd 21:20-22:45

De deadlift doe ik zonder repout, het is in verhouding al mijn sterkste oefening, ik doe hem even vaak als de squat en wil nog met flink wat energie aan de chin-ups beginnen wat samen met mijn row mijn zwakste oefening is.

De low Incline flyes lijken beter te bevallen dan vlakke flyes, niet dat mijn linker arm en schouder nu gelijk helemaal pijn vrij zijn dus het is even afwachten, maar als het steeds wat beter aanvoelt ben ik er van overtuigd dat het van voorbijgaande aard is.
 
Back
Naar boven