MuscleMeat

Inspired by Brian Alsruhe

Bezoekers in dit topic

Nog steeds last van mijn onderrug, daar waar mijn rechter erector spinae vast zit aan mijn bekken, maar toch een LB training geprobeerd.

30.06.17
Low bar squat
6xBW,20,30,40kg
3x50,60kg
1x72kg wilde toch verzwaren t.o.v. vorige keer, maar voelde niet goed
2x8x65kg dan maar wat meer volume
1x65kg ook nu voelde mijn rug niet goed.

KB swing
15x14kg
3x15x19kg

Hanging knee raise
10,9,8xBW

Tijd:12:10-12:55

Wat mijn onderrug betreft, nu even 2 dagen rust, maandag een UB training die mijn onderrug niet echt belast en dan dinsdag een LB training met paused squats en paused DL. De squats verzwaar Ik dan niet, en de DL voer ik gewoon licht uit, gaat dat ook niet, dan maar even naar een fysio.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Deload lekker een klein beetje voor je volgende LB-dag. Pak je lekker 5x5x60 of zo.
En misschien foamrollen? Dat heeft mijn squat pijnvrij gemaakt.
 
Wat squats betreft is 6x4x60kg paused de bedoeling, dat is eerder deze week ook zonder problemen en met maar een heel klein beetje ongemak gelukt. Verder kijk ik het even aan, de blessure is ook niet tijdens sporten gebeurd, maar tijdens een weekendje centre parcs waar ik het zoontje van vrienden telkens weg moest gooien in het zwembad, ik heb een rare draai gemaakt en toen schoot net in mijn rug. Zelf heb ik een dreumes van 15 maanden rondlopen en dan maak je meerdere keren per dagen een ongecontroleerde beweging met je rug, maar daar weet jij denk ik alles van.

Maar zoals gezegd, nu even twee dagen rust en maandag staat er geen BOR in mijn UB schema, dus ik verwacht wel dat het vanzelf goed komt.
 
Hoi, ik ben in :wave:
 
Weinig te melden, de bedoeling was om vandaag na 2 rustedagen weer een UB training te doen, maar onze kleine dreumes heeft weer eens een virusje van de opvang mee naar huis genomen, m.a.g. dat ik gisteren de halve dag met pijn in mijn keel en hoofd op bed heb gelegen en vandaag voel ik me ook nog niet super. Morgen komen op en oma langs en gaat mijn vrouw 's avonds sporten, dus misschien heb ik woensdag pas tijd. Wel nog even een foto gemaakt om progressie te loggen. Ik ben niet geheel ontevreden, maar wil me de komende maand wel echt gaan toeleggen om nog wat te cutten.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik zou niet teveel cutten als ik jou was maar me vooral richten op je gains. Ik denk dat je dan vanzelf strakker gaat worden. Jouw lichaam moet namelijk met de juiste opbouw echt nog wel flink wat stappen kunnen maken. Daarna kun je altijd nog een keer cutten.
Ik ken de struggles van een jong kind, de kunst is om regelmaat in je training te krijgen en vasthouden aan je planning. Dat helpt mij wel aardig, ik ga ook na een gebroken nacht van 5 uurtjes.
 
Ik snap wat je bedoeld, ik eet net onder onderhoud en wil nog ca. 4kg kwijt, ik denk dat 78kg voor mij een mooi begin is voor een lean bulk.
 
04.07.17

Bench press (tussen opwarmsets door band pull aparts)
10x20kg
5x30kg
5x40kg
6x4x52kg spoto

Seated cable row V-grip
8x50kg
6x4x72,5 paused

1 arm Arnold press
2x9x13,5kg

Pull down front wide grip
13x50kg
10x50kg

Incline bumbbell press stand 4
2x8x18,5kg

Pasive active hang
2x10xBW

Tijd: 20:15-21:15
 
06.07.17

Low bar squat
6x20,30,40kg
3x50kg
6x4x60kg paused
Vanaf nu per keer met 1kg verhogen, is niet veel, maar ik wil niet de controle en mate van pauzeren "opofferen".

Besloten geen DL te doen, rug is 95% pijnvrij, maar bewegingsuitslag is nog beperkt.

Romanian deadlift
3x15x40
Superset
Leg extension
3x12x40kg

Hanging knee raise
3x10xBW

Tijd: 15:55-16:45
 
Laatst bewerkt:
07.0717

Bench press (tussen opwarmsets door band pull aparts)
6x20,30,40kg
3x50kg
3x6x60kg

Pendlay row
6x30,40kg
3x50kg
6x60kg

Bij het aanzetten van de eerste rep van de tweede set voelde mijn onderrug weer niet goed, dus gelijk maar gestaakt. Ik ga op de oefeningen die de onderrug belasten nu toch maar even flink deloaden

Standing overhead press
6x10,20kg
3x30kg
2x6x38kg op naar de 40 kg.

Chin-up
2x7xBW assisted geel

Tijd: 15:55-16:45
 
Hoe voelen de low bar squats bij jou aan?

Je Pendlay Rows zijn wel sterk man :)
 
Low bar squats voelen goed aan, wel merk ik dat het bewegingspatroon er nog lang niet ingeslepen zit bij me, maar vooral de paused squats zijn echt een goed middel om daar aan te werken.

Wat de rows betreft is het dacht redelijk normaal dat je ongeveer hetzelfde gewicht kunt pakken als bij je BP.
 
Ik denk dat je er teveel een "studie" en een mindgame van maakt terwijl je eigenlijk nog keihard lineair moet knallen.
Blessures zijn rot maar als ik zo alles lees denk ik niet dat je het uiterste eruit haalt en gaat halen.
 
Waarschijnlijk heb je gelijk. Ik ga ook gewoon verder met dit schema wat in de basis vrij eenvoudig is en wat eten betreft ga ik denk ik toch iets hoger in de kcal.zitten, de laatste tijd heb ik wat minder energie door de dag heen en kost het me allemaal meer moeite om de dagelijkse dingen te doen. Een echte reden om nu flink te cutten heb ik eigenlijk niet.
 
Mooi, succes!
 
10.07.17

Superset
Bench press (tussen opwarmsets door band pull aparts)
10x20kg
5x30kg
5x40kg
6x4x53kg spoto
Seated cable row V-grip
8x50kg
6x4x65 paused

Superset
1 arm Arnold press
12x13,5kg
11x13,5kg
Pull down front wide grip
2x12x50kg

Face pull
3x8x22,5kg

Tijd: 21:10-22:00

Volgende keer nog dips toevoegen in superset met de face pull en de pull downs ook paused uitvoeren en dat is het dan wat deze UB training betreft.
 
Even een memo voor mezelf zodat ik niet te lang met klachten blijf lopen.

Besloten geen LB training te doen ivm pijn rechts onder in mijn rug (en ik heb daar ook de energie niet voor tussen 2 nachtdiensten in), maar om wat mobiliteitsoefeningen te doen voor met name mijn heupen en onderrug. Ik zat/zit rechts goed vast, waarschijnlijk door gedurende de dag te compenseren voor mijn pijnlijke rug. Rekken en strekkebn ging uiteindelijk redelijk, nu even aankijken, op zijn vroegst staat er vrijdag weer een lichte LB training op de planning.

Verder besloten mijn voeding op te hogen naar 3000 kcal per dag met minimaal 160 gram eiwit en 80 gram vet.
 
Even een memo voor mezelf zodat ik niet te lang met klachten blijf lopen.

Besloten geen LB training te doen ivm pijn rechts onder in mijn rug (en ik heb daar ook de energie niet voor tussen 2 nachtdiensten in), maar om wat mobiliteitsoefeningen te doen voor met name mijn heupen en onderrug. Ik zat/zit rechts goed vast, waarschijnlijk door gedurende de dag te compenseren voor mijn pijnlijke rug. Rekken en strekkebn ging uiteindelijk redelijk, nu even aankijken, op zijn vroegst staat er vrijdag weer een lichte LB training op de planning.

Verder besloten mijn voeding op te hogen naar 3000 kcal per dag met minimaal 160 gram eiwit en 80 gram vet.
Succes en een goed herstel! :thumbs:
 
Gisteren wat klusjes in om het huis gedaan wat al redelijk belastend was voor mijn onderrug, dus vandaag maar weer een UB training gedaan, morgen maar weer wat mobiliteitsoefeningen voor mijn rug en heup doen en misschien licht squatten.

14.07.17

Bench press (tussen opwarmsets door band pull aparts)
6x20,30,40kg
3x50kg
3x6x61kg

Chest supported row mbv chest press
6x30,40kg
3x50kg
3x6x60kg

Standing overhead press
6x10,20kg
3x30kg
2x6x39kg

Chin-up
2x7xBW assisted geel

Incline dumbbell press stand 4
9x18,5kg
8x18,5kg

Upright row cable rope
2x8x30kg

Onderrug voelt redelijk tot goed

Tijd: 13:50-14:50
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven