AndroidHealthClinic

Mijn heupen worden groter, hoe train ik ze smaller (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ccnp

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
12 nov 2002
Berichten
1.397
Waardering
2
Ik merk de laatste tijd dat mijn heupen groter zijn geworden.
Eigenlijk wil ik dat helemaal niet, het is geen vet , het is bot en spier.
Alleen hoe kan ik dit smaller maken?

Ik heb zo'n idee dat het door squaten komt.
Ik doen namelijk setjes van 3 x 8 met 140 kilo.

Weet iemand waarom mijn heupen ook mee groeien en kan iemand mij vertellen of dit door squaten komt.
 
Je huipen groeien...? Ik zou geen andere reden kunnen verzinnen als AS...? Door trainen krijg je toch zekers geen bredere huipen dacht ik zo.
 
Als je er aanleg voor hebt misschien, dan groei je wellicht daar waar Moeder Natuur (of liever je ouder's genen) dat voorbestemd hebben.

Wellicht idd dat je van squatten en ook deadliften wat breder wordt? Ik in ieder geval niet zo, maar ja, ik wil niet groeien, ik wil krimpen en tot nog toe ben ik 15 cm kwijt op mijn heupen. Het squatten zorgt ervoor dat mijn achterste lekker strak komt te staan.
Als het een troost is, ik zie liever een man met een welgevuld kontje (en dan bedoel ik geen vet) dan een platte kont.

Maak je dus geen zorgen

Espi (een vrouwtje dus)
 
Originally posted by ccnp
Ik merk de laatste tijd dat mijn heupen groter zijn geworden.
Eigenlijk wil ik dat helemaal niet, het is geen vet , het is bot en spier.
Alleen hoe kan ik dit smaller maken?

Ik heb zo'n idee dat het door squaten komt.
Ik doen namelijk setjes van 3 x 8 met 140 kilo.

Weet iemand waarom mijn heupen ook mee groeien en kan iemand mij vertellen of dit door squaten komt.
Je kan de manier van squatten aanpassen.

Je hebt heup -en knie squats. Spike kan hier meer over vertellen.
Verder is het niet echt proberen de heupen smaller te krijgen, maar ze smaller te doen lijken.

Dit kan je bereiken door brede schouders, rug en triceps. Wat de indruk geeft dat de proporties beter gaan kloppen.

En/of een tijd meer focussen op oefeningen die niet rechtstreeks gluten aanspreken, om de rest bij te benen.
Alleen jammer dat alle massabouwers juist die gluten nodig hebben...
 
ccnp heeft het r over dat zijn botten groeien, dit kan toch niet door training of wel?
 
Gewichtstraining heef ook invloed op je botten !
 
Ik denk ook niet dat het mijn heupen zijn die zo gegroeit zijn, ik denk eerder dat mijn billen en boven benen meer gegroeit zijn en dan lijkt het dat mijn heupen zijn gegroeit.

Dus ik ik denk dat ik mij vergis.
 
Originally posted by Rob G
ccnp heeft het r over dat zijn botten groeien, dit kan toch niet door training of wel?
Kan niet direct onderzoek vinden, maar volgens mij wel. Al zal het natuurlijk niet veel zijn. Ik denk dat hij vooral spiergroei ziet, en een zekere aanleg heeft voor een ietwat bredere taille/heupen.
 
Originally posted by admin
...
Kan niet direct onderzoek vinden...
Gevonden:

Effect of resistance exercise training on cortical and cancellous bone in mature male rats
Kim C. Westerlind1, James D. Fluckey2, Scott E. Gordon2, William J. Kraemer2, Peter A. Farrell2 and Russell T. Turner1
1 Department of Orthopedic Research, Mayo Clinic, Rochester, Minnesota 55905; and 2 Noll Physiological Research Center and Center for Sports Medicine, The Pennsylvania State University, University Park, Pennsylvania 16802

Westerlind, Kim C., James D. Fluckey, Scott E. Gordon, William J. Kraemer, Peter A. Farrell, and Russell T. Turner. Effect of resistance exercise training on cortical and cancellous bone in mature male rats. J. Appl. Physiol. 84(2): 459-464, 1998.


The effect of resistance training on tibial cancellous and cortical bone was evaluated in rats by using static histomorphometry and Northern analysis. Five-month-old male Sprague-Dawley rats were randomly assigned to exercise (Ex; n = 8) or control (Con; n = 4) groups. Animals were operantly conditioned to press two levers, facilitating full extension and flexion of the hindlimbs ("squats"), while wearing an unweighted vest. After an 8-wk familiarization period, Ex animals performed 3 sessions/wk for 17-19 sessions with progressively increased amounts of weight applied to the vest. Con rats completed the same exercise protocol without applied resistance. No difference in cross-sectional, medullary, or cortical bone area was observed between Ex and Con rats in the tibial diaphysis. In contrast, the cancellous bone area in the proximal tibial metaphysis was significantly larger in trained rats. Trabecular number, trabecular thickness, and the percentage of cancellous bone covered by osteoid were significantly greater in the Ex animals compared with Con animals. In addition, steady-state mRNA levels for osteocalcin for the Ex group were 456% those expressed in the Con group. The data demonstrate that resistance training increases cancellous bone area in coïtusually mature male rats and suggest that it does so, in part, by stimulating bone formation.


Het gaat hier wel niet over de heupen, maar het scheenbeen.
 
kijk naar powerlifters en olympisch gewichtheffers. Die hebben bijna allemaal brede heupen (qua botbouw)
 
Maar is dat een gevolg van de training? Of is het juist zo dat mensen met een bredere heup structuur meer aanleg hebben voor dit soort sporten.
 
Re: Re: Mijn heupen worden groter, hoe train ik ze smaller

Originally posted by admin


Verder is het niet echt proberen de heupen smaller te krijgen, maar ze smaller te doen lijken.

Dit kan je bereiken door brede schouders, rug en triceps. Wat de indruk geeft dat de proporties beter gaan kloppen.


idd, heb van mezelf ook bredere heupen..klinkt als een vrouw idd:D, maar je moet dat idd zien te verdoezelen door brede schouders, brede rug.gewoon een stuk breder ogen om zodoende je middel en heuoen smaller te doen laten lijken

ben je an t cutten? dan zou t kunen komen doordat je buikvet minder wordt, je taille boven je heupen smaller oogt en zodoende je heupen beter tot uiting komen? noem maar wat hoor, maar t is misschien een oorzaak
 
Originally posted by 3XL
Maar is dat een gevolg van de training? Of is het juist zo dat mensen met een bredere heup structuur meer aanleg hebben voor dit soort sporten.

lijkt me wel. zou wel erg veel toeval zijn. Mischien is het bij powerlifters minder, maar echt ELKE olympische gewichtheffer die al aardig lang traint die heeft brede heupen. laten we het zo zeggen: IK heb er nog nooit een gezien met smalle heupen. Misschien de manier van training? Mischienn dat die gasten er heel vroeg mee begonnen zijn en dat die botstructuur anders is gaan groeien dan normaal? Ik weet het niet :(
 
Ik kan nog altijd gaan powerliften en olympisch gewichtheffen, ik heb in iedergeval de heupen er voor :D
 
Back
Naar boven