Fitness Seller

Mijn HST schemaa'tje..

Bezoekers in dit topic

Anoniem1987

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 feb 2005
Berichten
167
Waardering
0
Hey mensen,

Ik heb toch besloten om HST is uit te gaan proberen :).
Dit is de eerste keer in lange tijd dat ik weer een fullbody routine ga doen en ook de eerste keer dat ik HST doe, dus ik zal zoveel mogelijk volgens het standaard proberen te trainen. Ben benieuwd! kan niet wachten totdat ik er mee begint.

Dit zijn de oefeningen die ik wil gaan doen:

Editted:
1. Romanian Deadlift
2. Pullups
3. Barbell Rows
4. Slight Incline Bench Press
5. Dips
6. Standin Dumbbell Military Press
7. Squats
8. Incline Dumbbell Curls
9. Standing Calve Raises

Denken jullie dat dit een beetje goed is, oefeningen enzo?
Is de volgorde ook belangrijk? Heb geen idee hoe ik een fullbody routine in zou moeten delen.
Ik ben nog aan het twijfelen ofdat ik voor de rug barbell rows of pullups zal pakken.. Pullups is toch vooral voor de wijdte?
Ik zal kijken of ik later nog wat stats en pics kan posten.
Misschien wat beter ook dat jullie misschien beetje kunnen zien of ik me ergens wat meer op zou moeten focussen.
Maar zelf denk ik dat ik toch overall gewoon veel meer massa nodig heb en gewoon hard moeten eten, trainen en groeien. :D

Alle tips, kritiek etc. zijn welkom!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou pull ups en rows doen. De ene voor de diepte van je rug het andere voor de breedte. Pull ups en rows spreken gewoon heel andere secties van je rug aan. Ik doe ze allebei, maar als toegeving geen bicepsisolatie oefeningen... (omdat ik bang ben om overtraind te raken, misschien zou ik het wel aankunnen...)
 
Laatst bewerkt:
Suicide Sid zei:
Ik zou pull ups en rows doen. De ene voor de diepte van je rug het andere voor de breedte. Pull ups en rows spreken gewoon heel andere secties van je rug aan. Ik doe ze allebei, maar als toegeving geen bicepsisolatie oefeningen...

hmm, ja ik zat eerst ook te denken om allebei te doen. Maar dacht of het niet misschien teveel wordt dan (kwa aantal oefeningen), aangezien ik nog redelijk een beginner ben? En dus indd ook bang ben om overtraind te raken..

Weet je wat, ik ga volgende week mijn RMs bepalen.
Zou het misschien goed zijn om het dan gewoon ff uit te proberen?
Ik pak dan wel gewoon beide oefeningen voor rug, en zal zien hoe ik het er vanaf breng.
En als me biceps dan ook egt hard gehit word zal ik die iso wel weglaten ja, want ik heb ook niet egt zo zin om te gaan overtrainen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens daxie in mijn net opgestarte thread, zou jou schema wel kunnen met een biceps iso EN de pull EN de row. 8 compounds 4 iso's is best te doen, schijnt de regel te zijn (is afhankelijk van persoon tot persoon, of course)...
 
Suicide Sid zei:
Volgens daxie in mijn net opgestarte thread, zou jou schema wel kunnen met een biceps iso EN de pull EN de row. 8 compounds 4 iso's is best te doen, schijnt de regel te zijn (is afhankelijk van persoon tot persoon, of course)...

Hmm, ok, ik heb me eerste post ff aangepast met et nieuwe schema.
Ik ga het denk ik zo dan maar gewoon proberen en ik merk wel ofdat ik het aankan of niet, zo niet, gooi ik die iso der gewoon uit :).

Ziet het er verder zo dan wel gewoon ok uit denk je? Of zijn der nog andere dingen die je toch echt anders zou doen.
 
Ik denk wel dat het ok is :)
Zoals je zegt eerst eens doen... Ik ben sceptisch tegenover mijn nieuw schema met 4 iso's, want ik vrees echt voor overtraining. Als het te zwaar is, schakel ik de maande daarop gewoon terug over naar mijn compound only :D
 
Dus dit schema doe je elke training? En hoevaak per week dan?
 
sjeun zei:
Dus dit schema doe je elke training? En hoevaak per week dan?

Ik doe dit schema 3x per week, maandag-woensdag-vrijdag.
Ik ben nu bezig met mijn RMs te bepalen, daarna weekje rust en dan ga ik ermee beginnen.
Eerste 2 weken doe ik 15 reps, 2e 2 weken 10 reps en 3e 2 weken 5 reps, daarna waarschijnlijk 2 weken herhaling van de 5 reps.

Maar er zijn nog veel andere belangrijke aspecten bij HST, het beste is denk ik als je ff naar deze sticky gaat daar legt Daxie heel goed uit in het kort wat HST inhoudt: http://forum.dutchbodybuilding.com/f128/hypertrophy-specific-training-hst-voor-eens-altijd-52109/

Dit is mijn eerste HST cyclus, dus ben zelf ook heel erg benieuwd wat ervan zal komen, laat zeker nog wel iets weten als ik de cyclus heb afgerond na de vakantie :)
 
Lorenzott zei:
Dit is mijn eerste HST cyclus, dus ben zelf ook heel erg benieuwd wat ervan zal komen, laat zeker nog wel iets weten als ik de cyclus heb afgerond na de vakantie :)
En werkt het een beetje? Is het relaxed?
 
Ey sjeun, sorry voor de late reply..
Ik zelf ben pas een weekje bezig met HST, en het is mijn eerste cyclus dus of het werkt moet ik zelf ook nog achter komen. Maar ik vind het tot nu toe al wel super trainen :) bevalt me goed en hoop ook dat het goede resultaten gaat leveren (zo niet, zal dat waarschijnlijk aan mijn dieet/rust liggen niet aan HST ;)).

http://forum.dutchbodybuilding.com/f128/hypertrophy-specific-training-hst-voor-eens-altijd-52109/ Post hier eens wat als je wil, daar zulle vast meer mensen op reageren die al met HST hebben gewerkt.

Suicide sid heeft ook al een cyclus achter de rug en nu zijn 2e, hem zou je ook nog wat kunne vrage http://forum.dutchbodybuilding.com/f128/is-dit-veel-hst-training-moet-kunnen-66152/

En The Nose houdt een logje bij over zijn eerste HST cyclus: http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/mijn-trainingslog-65791/
 
Ikzelf ben ook aan het HST'en en volg het volgende schema erin:

maandag:

shoulder dumbbell press
dumbbell side raise
lat pulldown
pulley
bovenborst bankdrukken
flyes
biceps curl met stang
dippen
leg press
staan kuitenheffen

woensdag:

front military press
shrugs
optrekken smalle greep
staand roeien
bankdrukken
pectoral
biceps hammer curl met touw
triceps pressdown
leg extension
leg curl

vrijdag:

neck press
dumbbell front raise
optrekken wijde greep
vertical traction
chest press
bovenborst flyes
biceps curl dumbbells
french press
squat
zitten kuitenheffen

en dat in een cyclus van 6 weken

eerste twee weken 12-15 reps
week 3 en 4 8-12 reps
en 5 en 6 5-8 reps per set

maximaal 2 sets per oefening

tweede set zwaarder dan de eerste, en de daaropvolgende week je laatste zwaarste set gebruiken als eerste en dan zo het gewicht opbouwen.

werkt als een trein.
 
Russo zei:
Ikzelf ben ook aan het HST'en en volg het volgende schema erin:

maandag:

shoulder dumbbell press
dumbbell side raise
lat pulldown
pulley
bovenborst bankdrukken
flyes
biceps curl met stang
dippen
leg press
staan kuitenheffen

woensdag:

front military press
shrugs
optrekken smalle greep
staand roeien
bankdrukken
pectoral
biceps hammer curl met touw
triceps pressdown
leg extension
leg curl

vrijdag:

neck press
dumbbell front raise
optrekken wijde greep
vertical traction
chest press
bovenborst flyes
biceps curl dumbbells
french press
squat
zitten kuitenheffen

en dat in een cyclus van 6 weken

eerste twee weken 12-15 reps
week 3 en 4 8-12 reps
en 5 en 6 5-8 reps per set

maximaal 2 sets per oefening

tweede set zwaarder dan de eerste, en de daaropvolgende week je laatste zwaarste set gebruiken als eerste en dan zo het gewicht opbouwen.

werkt als een trein.

ruil maar bij ieder schema 1 borst oef in voor en sqaut of deadlift

hou het zo veel mogelijk bij conpound
 
Lorenzott zei:
Ey sjeun, sorry voor de late reply..
Ik zelf ben pas een weekje bezig met HST, en het is mijn eerste cyclus dus of het werkt moet ik zelf ook nog achter komen. Maar ik vind het tot nu toe al wel super trainen :) bevalt me goed en hoop ook dat het goede resultaten gaat leveren (zo niet, zal dat waarschijnlijk aan mijn dieet/rust liggen niet aan HST ;)).

http://forum.dutchbodybuilding.com/f128/hypertrophy-specific-training-hst-voor-eens-altijd-52109/ Post hier eens wat als je wil, daar zulle vast meer mensen op reageren die al met HST hebben gewerkt.

Suicide sid heeft ook al een cyclus achter de rug en nu zijn 2e, hem zou je ook nog wat kunne vrage http://forum.dutchbodybuilding.com/f128/is-dit-veel-hst-training-moet-kunnen-66152/

En The Nose houdt een logje bij over zijn eerste HST cyclus: http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/mijn-trainingslog-65791/

Uit beleefdheid nog even bevestigen: HST is super!!!!
Eens ik een paar weken ver ben in de hst cyclus (ben nu mijn 2de bezig), krijg ik de deag na een training, klokslag om 18.00 een serieuse spontane pomp.. Vind het geweldig :) Zijn er nog mensen die dit ervaren?
 
En je mag mij altijd pm'en!

vragen over hst beantwoord ik altijd graag
 
Back
Naar boven