Fitness Seller

Mijn huidige voedinggschema (197m 110kg 26 jaar) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

NMvanderZ

Novice
Lid geworden
27 dec 2019
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m97
Massa
110kg
Hallo allemaal,

Ik ben al een aantal jaar bezig met bodybuilding en ik kan zeggen dat ik al wat gevorderd ben. ik begon op mijn 20ste toen ik 75 kilo woog en dus erg mager was.
Met dit voedinggschema ben ik groot geworden, het is een schema met veel koolhydraten, vetten en eiwitten, een bulkschema.

De reden dat vrijwel alleen brood en pindakaas op het menu staat is vanwege het gemak en omdat het vrij goedkoop is.

Nu wil ik mijn schema omgooien en het brood vervangen door meer groente, rijst, pasta, vis en noten. Dit omdat dit schema erg eentonig is daar ben ik me zeker van bewust. Ook ga ik op mezelf wonen en heb ik een erg grote vriezer tot mijn beschikking, hierin kunnen alle voorgekookte prepmeals in als ik mijn nieuwe schema start.

Ik zou graag jullie mening willen horen over dit schema en ook hoe ik mijn nieuwe schema het beste kan opvullen. Ik wil blijven aankomen in spiermassa zonder teveel vet aan te komen.

Ik train 5 tot 6 dagen per week. ik pak elke spiergroep 2 keer per week en voor elke training zit ik op de roeimachine en roei ik 2000 meter als warming-up.


08:00 smoothie van 100 gram havermout, 1 banaan, 30 gr eiwitpoeder (van soja), 25 gr walnoten, 100 gr bessen
1,5 liter water
animal pak vitamine pack
1 omega-3 visolie capsule

cal: 928 Kh: 109 V: 30 E: 50

11:00 5 sneden meergranen brood
+- 45 gr pindakaas
15 gr hoummous
2 hele eieren
cal: 872 Kh: 83 V: 38 E: 44

13:00 5 sneden meergranen brood
+- 45 gr pindakaas
4 sneden kipfilet (Plakjes/broodbeleg)
2 hele eieren
cal: 899 Kh: 80 V: 39 E: 53

16:00 5 sneden meergranen brood
+- 45 gr pindakaas
15 gr appelstroop
2 hele eieren
cal: 875 Kh: 89 V: 36 E: 44

18:00 BCAA's +1,5 L water

19:00 postworkout 30 gr soja eiwit, 5 gram creatine
Multivitamine tablet, omega-3 visolie
cal: 116 Kh: 2 V: 1,1 E: 24,5
19:30 wisselende avondmaaltijd met rijst/pasta vlees en groenten
cal: 700 Kh: 80 V: 20 E: 20
22:00 30 gr walnoten/amandelen
cal: 209 Kh: 0,9 V: 20,1 E: 5,1

Totaal Cal: 4599 Kh: 443,9 V: 184,1 E: 240,6


Tussen alle maaltijden drink ik ook nog veel water, ongeveer een liter tussen de maaltijden door.
 
Laatst bewerkt:
Zonder macro's van het totale aantal kcal , verhoudingen eiwitten , vetten en koolhydraten en je behoefte is bovenstaande zo nietszeggend
 
Dus 55gr noten en 135g pindakaas voor vetten, snap de redering wel met het brood anders is het ook maar droog. en dan 6 hele eieren. Goede vetten maar welke pindakaas neem je want de meeste vanuit de winkel bevatten een ton extra suiker voor de smaak.

Neem je geen casseine maaltijd in de avond? kwark/whey/tonijn bijvoorbeeld? Hoeft niet maar helpt wel
Ik vind je relatief laag zitten in eiwitten eigenlijk voor je gewicht (110kg)

Wat zijn 3 sneden kipfilet bijvoorbeeld? uit een pakje charcuterie? 3 kipfilletborsen?

Maar aangezien je toch nog bijkomt, zou ik behalve de porties niets veranderen, als het werkt dan werkt het he :).
 
Wat SvP0501 zegt. Uiteindelijk draait het om de macro's. Verder zijn fruit en groenten een goede bron van vitaminen en mineralen.
BCAA's zijn weggegooid geld. Animal Pak is denk ik ook z'n geld niet helemaal waard.
 
bereken eerst je onderhoud en macro's eens.
zie link post 1 en excel post 2.
 
Allereerst bedankt voor de snelle reacties. ik heb de macro's er nu bij gezet.

@ MDC Ik bedoelde plakjes kipfilet voor op brood. (dunne plakjes broodbeleg)
ik vind ook dat ik voor mijn gevoel laag in mijn eiwitten zit.
En ik heb langere tijd kwark gegeten maar ik heb het idee licht allergisch te zijn voor melk producten. Tonijn wil ik wel weer toevoegen alleen vind ik dat moeilijk weg te krijgen..
 
BB_ Ja zijn de BCAA's weggegooid geld? Dan zal ik daar nog wat meer info over moeten opzoeken..
en die vitamine pack van AP wil ik (ook gezien de prijs) afschaffen zodra ik mijn nieuwe schema en ritme beter op orde heb.
 
Allereerst bedankt voor de snelle reacties. ik heb de macro's er nu bij gezet.

@ MDC Ik bedoelde plakjes kipfilet voor op brood. (dunne plakjes broodbeleg)
ik vind ook dat ik voor mijn gevoel laag in mijn eiwitten zit.
En ik heb langere tijd kwark gegeten maar ik heb het idee licht allergisch te zijn voor melk producten. Tonijn wil ik wel weer toevoegen alleen vind ik dat moeilijk weg te krijgen..

Tonijn gaat prima met een beetje mayo. Je hebt ook tonijn in tomaten saus, dat helpt ook.
 
Je zit prima met je eiwitten. 2-2,5 g per kg BW. Je hebt dus aan 220 gram al genoeg. Dus daar zou ik het niet in zoeken. (als je de link had gelezen had je dat ook geweten ;) )
Kom je op dit schema aan zoals jij wilt? Dan zou ik als je echt wat wil veranderen gewoon je maaltijden wat aanpassen en in dezelfde kcal range blijven.
Er is niets mis trouwens met brood met pindakaas verder hoor.

Je kan gewoon je avondmaaltijd 2 x maken en die tweede keer als lunch eten ipv brood. Het is allemaal geen hogere rekenkunde oid.

Tonijn moet je ook lekker maken. UItje of appel/augurk erdoor met wat ketchup of rauwkost. Prima een lekkere salade van te maken.
Maar vind je het niet weg te krijgen dan gewoon niet nemen. Kijk anders ook eens naar vettere vis zoals sardine en zalm/makreel. Heb je ook in blik en redelijk betaalbaar.
Denk ook eens aan ham of kipfilet beleg of in blik oid. Er zijn zat opties.

Je kan ook een rijstmaaltijd maken en daar wat satehsaus overheen doen. Of strooi er wat gecrushde pinda over.
Rijsrmaaltijd of pasta kan best een sausje bij. Zeker in een bulk.
Het gaat om kcal en dat je 200 gr eiwit eet en voldoende vetten.
 
Back
Naar boven