AndroidHealthClinic

Mijn kuiten (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

hoe train je ze dan met enkel je eigen lichaamsgewicht?? dan moet je toch wel belachelijk veel reps maken nietwaar? ik wissel altijd af. soms zwaar soms SS soms 50 reps altijd wat anders. moet wel werken... als je jezelf maar dwingt de pijn te kunnen verdragen.
 
Originally posted by the_ur
hoe train je ze dan met enkel je eigen lichaamsgewicht?? dan moet je toch wel belachelijk veel reps maken nietwaar? ik wissel altijd af. soms zwaar soms SS soms 50 reps altijd wat anders. moet wel werken... als je jezelf maar dwingt de pijn te kunnen verdragen.

Ik doe staande calf raises met enkel alleen mijn eigen lichaamsgewicht, 1 kuit tegelijk. Ik kom nooit boven de 30 reps per kuit! Gewoon volledig rekken en strekken. De pijn is niet normaaaaaal....
 
Weet je wat nu zo vreemd is?

Begon afgelopen week met HST en weer standing calf raise.. nu dus met 2 sets van 15 hh en wel met 5 kg extra.

Het hoogste gewicht dat ik met standing calf raise heb gedaan was 55 kg extra (6 hh, einde van reeks met 3s 6hh).
Het voelt dus niet extreem veel zwaarder aan om een zwaar gewicht te nemen dan een licht.. kuiten verzuren extreem snel.
Toch, ze zeggen dat verzuring nu niet hetgeen is, waar je op uit moet zijn.. de vraag is dus: moet je kuiten anders aanpakken dan andere spiergroepen.
Hetzelfde geldt bijv voor de buikspieren. Mijn favo oef daar is de abdominal crunch met een apparaat (nu 2sets 20hh met 35 kg, morgen 2 sets 15hh 40kg)

Geoffke, wat vind jij er van?

Espi
 
Originally posted by Esperantisto
Weet je wat nu zo vreemd is?

Begon afgelopen week met HST en weer standing calf raise.. nu dus met 2 sets van 15 hh en wel met 5 kg extra.

Het hoogste gewicht dat ik met standing calf raise heb gedaan was 55 kg extra (6 hh, einde van reeks met 3s 6hh).
Het voelt dus niet extreem veel zwaarder aan om een zwaar gewicht te nemen dan een licht.. kuiten verzuren extreem snel.
Toch, ze zeggen dat verzuring nu niet hetgeen is, waar je op uit moet zijn.. de vraag is dus: moet je kuiten anders aanpakken dan andere spiergroepen.
Hetzelfde geldt bijv voor de buikspieren. Mijn favo oef daar is de abdominal crunch met een apparaat (nu 2sets 20hh met 35 kg, morgen 2 sets 15hh 40kg)

Geoffke, wat vind jij er van?

Espi

Het gewicht bij kuittraining mag geen rol spelen.
90% van mijn gym (die kuiten traint) doet de standing calf raise met +50kg.
Diezelfde 90% heeft belachelijke kuitjes die nergens op trekken.

Ik train diezelfde oefening met 20kg.

In zware gewichten tijdens kuittraining heb ik nooit geloofd, het gewicht moet licht zijn, maar de intensiteit moet hoog zijn.
Bijv door dropsets.

JMO
 
Dan blijk je dus kuiten en ook buikspieren toch op een andere manier te moeten oefenen..

Tsss.. moet even opzoeken wat dropsets zijn (wil niet dom overkomen :D ).

O ja... mijn kuiten lijken zelfs weer gegroeid te zijn... 38 cm nu en huidplooi is daar vrij dun (was met meer vet erop 40cm).

Espi

PS: bij nader inzien lijken jouw kuiten toch dikker, wat is de omvang op het dikste punt?
 
Laatst bewerkt:
Hele goede kuiten, ga het ook proberen!
 
Back
Naar boven