XXL Nutrition

Mijn lichaam, mijn werk, mijn leven... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.

Levrone@

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 mrt 2003
Berichten
1.639
Waardering
0
Het is nu 3.15, ik kan maar niet in slaap vallen ik weet hoe dat komt ,maar dat vertel ik later wel.Ik wil eerst uitleggen hoe het allemaal is begonnen voor me.Ik ben geboren in utrecht , in maart 83, als kind ben ik altijd dik geweest.In een zekere periode (middelbare school) begon ik er last van te krijgen, d.m.v kleine onschuldige pesterijen, en flauwe grappen.Wat me ook opviel is dat al me vriendjes vriendinnen hadden, maar ik niet ,ik had toen niet door dat het door me dikte kwam.Ik had ook nooit sjans op schoolfeesten enzo, en in de zomer op het strand gingen we altijd met de school zwemmen, ik hield toen altijd me shirt aan ( was geen gezicht natuurlijk).Ik kan me nog heel goed 1 voorval herrineren we hadden een keer in de zomer gezwommen met de klas en foto's gemaakt, de volgende dag werden ze bekeken door de groep die de foto's heeft gemaakt, waaronder de mooiste en lekkerste meisje van de klas , bij 1 groepsfoto waar ik ook op stond vroeg een jongen; " hey wie is daar de gespierste? de mooiste meid waar ik het net over had noemde heel bespottend mij naam op een vieze manier, deze voorval zal ik nooit meer in me leven vergeten.Vrouwen zijn soms echt smerige beesten.

Toen was ik het helemaal spuugzat, en wou afvallen om een er wat beter eruit te zien, en begon dus een sportschool te zoeken.
Ik vond er 1 en nam de proef op de som, en schreef me in.Ik begon te trainen, met vele herhalingen en vele vragen aan andere mensen die daar trainden. Na een paar maanden trainen en dieten begon je toch te zien dat ik afvalde, na een kwart jaar had ik een normale postuur, mensen reageerde schokkend en verrasd.IK natuurlijk dolblij en kocht hele strakke broeken en shirts enzo , en begon gewoon door te trainen.

En toen gebeurde iets heel speciaals op een dag, ik was bezig met me normale dagelijkse training, en er kwam een nieuwe gozer binnenlopen ,eerste gezicht zag die er goed uit met zn trui aan. Hij begon zich optewarmen voor een setje bankdrukken, en deed daarna zn eerste set gelijk 120 kg op de stang, en daarna deed die zn trui uit, hij had een tanktop aan en zag er geweldig uit, volle borsten prachtige armen en grote schouders en was ook keidroog. Maar goed ik was dus onder de indruk, en vroeg aan hem het een en ander over voeding en training.Na de training vroeg die me hoe vaak ik trainde en wat me doelen waren , ik zei toen zonder na te denken en heel spontaan 'een lichaam als jou' hij lachte en zei toen dat die een trainingsbuddy nodig had en vroeg aan me of ik dat niet wou zijn, op enkele voorwaarden dan.Ik moest elke dag op tijd zijn, en goed opletten en luisteren wat die me uitlegte. Ik was dolgelukkig en zei ja, sinds dat moment is me leven compleet verandert.


Ik begon te trainen als een beest, en leerde supersnel de basisoefeningen, en hij motiveerde me ook enorm, ik at als een paard en deed alles wat die me opdroeg.EN toen ging het als een speer ik werd groter en groter van 67 kg naar 75 kg in me eerste jaar training met hem, en het viel me omgeving ook op.
De opmerkingen kwamen toen zoals 'hey wat heb je lopen gebruiken joh' en 'watvoor pillen zijn dat' , zelfs een juf in me klas vroeg openbaarlijk wat ik gebruikte ze suggeerde nadrelone.
Maar dat was juist me bedoeling dat ik groter werd, dus het motiveerde me enorm om nog meer te trainen en harder , ik begon te werken me supersets , aflopende sets en heleboel andere trainingsmethoden ,ik begon ook eitwitten te gebruiken in poedervorm en later ook creatine en vitaminen.Ik hoorde wel soms vaag het een en ander over doping maar ik gaf er niet zo veel aandacht aan.


En toen gebeurde iets heel raars na 2 jaar trainen, ik groeide niet meer zo snel als daarvoor en ik raakte gefrustreerd door me matige krachttoename, ik had wel het een en ander gelezen over doping en het gebruik daarvan.Dus ik vroeg aan me trainingspartner ook het een en ander maar raar genoeg hij bleef wel groeien en sterker worden maar ik niet , ik dacht dat het kwam omdat hij wat langer trainde , dus ik vroeg hem dingetjes over doping en hij deed een beetje kortaf.Raar ,maar goed om het wat korter te houden ik kwam er dus later wel achter dat hij wel gebruikte terwijl hij daarvoor steevast ontkende (Hypocriet he?).Dus ik legte hem uit dat ik langzamer hand gek werd, omdat ik geen vooruit gang boekte en ik vroeg hem om een dealer.En hij regelde er 1, en een verdomd goeie ook nog!! een ex-wedstrijdbodybuilder begleider op het gebied van doping, hijzelf heeft 20 jaren lang zelf gebruikt en een beetje alles wat er te krijgen is heeft die.Hij legde me het een en ander uit, van dat je op een natuurlijke manier maar zo'n 3 kg kan winnen aan zuivere massa per jaar , en met doping hetzelfde gewicht in 2 maanden tijd.


Na een soort overleg heeft die me een als eerst kuurtje , een deca kuur+proviron voorgeschreven.Dus ik weer trainen als een beest en O God wat voelde ik me goed ,, elke herhaling en elke set een heerlijke gevoel van :niks kan me tegen houden, ik zal krijgen wat ik wil,maar via opoffering kom ik er wel.Ik groeide als kool, kreeg weer tal van opmerkingen maar het maakte me geen drol uit.Me borst zag dr goed uit me armen me rug kortom ik begon echt op gang te komen.EN nu nog een speciaal moment, een kerel had het een keer op de sportschool over een bb-magazine ene 'flex'ofzo , dus ik rennen naar de tijdschriften handelaar, en heb het gekocht.EN toen gebeurde het ik deed de tijdschrift open me eerste flex en zag kevin levrone.Ik dacht bij mezelf zo wat heeft die man een lichaam , een halfgod is het, en ik zag ze teksten hier 1 daarvan:Massa krijg je alleen door met de obessie van een gekke hond je spieren zo abnormaal groot te willen maken dat iedereen die ze ziet zich keert en van pure afkeer over zijn nek gaat. Ik was en ben het nog steeds helemaal met hem eens.

Ik begon te leren over de vele dopingssoorten via de internet, na een verloop van tijd was ik een matige expert op het gebied van doping, dus nog een kuur dacht ik . Weer terug bij me dealer, deze keer winstrol en clen.Trainen weer en bulken,voelde me super nog groter geworden en droger, begon ook een beetje mentaal niet in orde te worden.Ik keek zo 10 keer per dag in de spiegel naar me lichaam, soms wel een 20 minuten lang en dit is niet overdreven. Maar kijk nu eens, die smerige beesten van vroeger(vrouwen) die destijds me leven zuur maakten, hadden nu wel intresse en ik werd soms zelf aangesproken in de discotheek door meisjes, er was een tijd dat ik 2 vriendinnen tegelijk had, maar ze kunnen de pot op ze kosten nu te veel tijd . tijd is nu een waardevol begrip voor me .IK BEN VERSLAAFD AAN BODYBUILDING.

EN het werken aan me lichaam is een obsessie geworden , ik leef voor me sport, er zijn zoveel mensen die misbruik maken van hun lichaam , door bijvoorbeeld veel te veel te eten.Maar ik niet , ik zie me lichaam als het enigste in deze hele gare klote wereld wat echt helemaal van mij is, niemand kan het van me afpakken.IK BEN DE BEELDHOUWER VAN ME EIGEN LICHAAM.En daar ben ik nu verslaafd aan, ik heb er de gewoonte van gemaakt om 5 keer per week te trainen, supplementen te gebruiken en 6 keer per dag te eten en voldoende te slapen.

Maar nu komt het , je zag het al aankomen tuurlijk is het niet bij die ene 2 kuren gebleven waar ik nu hartelijk om lach. Nee, ik ben nog vaak teruggegaan bij me vriend, en nog vele malen gekuurd, ik ben nu trouwes nog bezig met een kuur.Ik heb ook last van gyno nu , maar dat is een tijd geleden gebeurt ,me eigen schuld , de verzekering wil het niet betalen, dus ik moet een manier vinden om het toch te kunnen weghalen, ik denk aan een lening bij de bank.Je zal nu wel denken, of ik niet bezorgd ben om me gezondheid, nee, niet echt ik heb er schijt aan ,ik heb tijden geen stijve meer gekregen dat kan me ook niks schelen, ik hoef toch geen kinderen, ik zal een regelrechte klootzak als ik een kind neem in deze vieze , oneerlijke oorlogzuchtige wereld waar alles draait om macht en geld.Ik wil ook niet oud worden , ik zie me liever om me 50ste overlijden aan het overmatig gebruik van anabolen dan gezond zijn op me 80ste , waarom? ik wil niet oud zijn, en altijd kampen met gezondheidsproblemen, en onbruikbaar zijn in de maatschappij je kan niks - dus je kan net zo goed dood zijn.
TOen ik in het begin van me verhaal zei, ik kan niet slapen , dat heeft ook een oorzaak ik word soms gillend van de pijn wakker om dat me spieren een soort kramp hebben, maakt me niks uit als ik maar me doel bereik , een lichaam als een halfgod , mijn lichaam , mijn werk , mijn leven.

The end.


??? :D
 
als dit een echt serieus verhaal is vind ik je ronduit zielig.

wel redelijk goed geschreven.
 
Tja, heb je artikel zojuist helemaal gelezen.. Ik vind het wel een heel mooi en intens artikel.. Maar euh... ik vind het wel een beetje beangstigend. Iedereen heeft zn overtuigingen, iedereen gelooft in iets, maar ben bang dat je niet je gezond verstand gebruikt. Als je op je 50ste wil sterven, is dat een zaak voor jouw, ga ik me niet over moeien, maar bedenk dat je eens een fout maakt, wat dan?? DAn is het te laat.. Misschien hebben de meisjes toen je jong en dik was, iets vanbinnen gekraakt. Mijn reden dat ik begon met BB was dat ik te mager was, mensen lachten met mij.. Maar goed en wel, ze hebben me niet gebroken, maar gebogen, dat is iets anders..

Hopelijk weet je wat je doet,

Succes
 
Levrone, goed artikel maar als je het meent, dan word het tijd dat je je pubertijd eens ontgroeid....
 
Goed artikel!! goed geschreven, goed gemotiveerd. Alleen als je serieus bent zou ik me gezondheid ook niet onbelangrijk vinden. Kan me wel wat voorstellen bij je begin, zo is het bij mij ook gegaan namelijk, te dik, gepest, enz. het ironische is pas als je die jongens nu ineens in je gym ziet staan en bench presses met 20 kilo ziet doen :)
 
ik vind het wel een boeiend en meeslepend verhaal.
t begint heel veelbelovend en voor de meeste herkenbaar.
maar van de laatste alinea's had ik toch wel iets van heey wa gebeurt daar dan.
je karakter wordt grotendeels in je jeugd gevormd, daar ben ik heilig van overtuigd. een groot gedeelte van de mensen die hier komen herkennen de kwetsende opmerkingen waar jij t over had en ja ik ben t met je eens, vrouwen zijn inderdaad vaak smerige wezens die je echt op een gevoelige plek raken waar t t meest pijn doet.
Maar dit alles vind ik geen gegronde reden om scheit aan alles te hebben. dit zal ook grotendeels liggen aan de kuurtjes en jouw onweestaanbare drang liggen om zo groot mogelijk te worden dan van datgene wat jouw geestelijk heeft gevormd en dan doel ik dus op je jeugd. want je geeft zelf al aan dat dat iets van de laatste tijd is.
typisch voorbeeld van wie t laats lacht lacht t best.
daarentegen ben ik wel trots op wat jij bereikt heb. zou je niet eens wat fotos van vroeger en nu kunnen plaatsen. ben namelijk ontzettend benieuwd en nog de complimenten op de wijze waarop het verhaal in elkaar is gezet.
 
Mooi verhaal, zoals al eerder gezecht, in het begin herken ik me nog wel in de situatie, maar de laatste alinea? Hmmz, ik ben vroeger nooit gepest of zo, dus ik kan r niet zo goed over oordelen. Maar ik denk toch dat je moet proberen dat achter je te laten. Ik denk ook niet dat meisjes slechts zijn, KINDEREN zijn gewoon zo. Ze kunnen gewoon ontzettend gemeen (lees eerlijk) zijn en hebben totaal geen genade als het om pesten gaat.

Maar als ik lees dat je al in tijden geen stijve meer hebt gehad dan denk ik toch echt dat je daardoor ontzettend in de emotionele problemen gaat(/kan) raken. Ik zou persoonlijk al gestoord worden als mijn sjaakie het 2 weken zou begeven, laat staan voor altijd. Je coïtusuele gevoelens kroppen zich toch helemaal op, je gevoel van mannelijkheid verdwijnt toch? Hoe groot en sterk je ook bent, als je penis niet naar behoren functioneerd DENK ik dat geen enkele jongen zelfverzekerd is.

En dat je snachts wakker word van de pijn, damn, heb je dat r allemaal wel voor over? Natuurlijk respect voor je doorzettingsvermogen, maar je instelling is naar mijn mening wel erg te overdreven 'die-hard'. Liever dood op je 50 als op je 80 met allemaal gezondheidsproblemen? Je hebt nu al meer gezondheidsproblemen als de gemiddelde persoon van 80! Ik hoor meer mensen dat zeggen: liever jong sterven en plezier hebben als een lange leidensweg (vooral mensen die hun rook/drink/slecht eet/slecht slaap gedrag willen verdedigen). Maar zo werkt het niet! Als je nu ongezond leeft krijg je die leidensweg gewoon al als je 30 bent terwijl een normaal iemand die bij zijn 70 pas zou krijgen. Wat je nu doet ik bijna zelfdoding te noemen, je verdoet je lichaam en je geest. Maarja, ieder voor zich natuurlijk!
 
mooi verhaal totdat je begon over die doping en tijden geen stijve etc etc.... :(
 
imo zijn gebruikers als jij de reden waarom as verboden is. En ook volledig terecht. Ik ben ervan overtuigt dat je jezelf over 5 jaar voor je kop slaat omdat je zo stom bent geweest.
 
damn, jij bent verslaafd aan je eigen lichaam, dan heb je echt een probleem. Obsessie is het woord.
Get help!
 
Als je zo wilt leven is dat jouw keus, respect voor dat
 
Hoe gaat je familie en andere mensen om je heen hier eigenlijk mee om?
 
Bodyman, me ouders keken in het begin wel raar op toen ik groter begon te worden, maar ze hebben er wel respect voor nu. Want ze zien me toch elke avond weer naar de sportschool gaan, en me moeder is ook degene die elke week weer kilo's rijst en kipfilet inkoopt dus ik bof wel een beetje.
 
ik zie in je profile staan dat je 20 bent, als dat zo is, dan adviseer ik je egt om eens een tijdje goed na te denken. want wat je nu zegt (ik krijg geen stijve meer, ik wil geen kinderen, mn gezondheid maakt me niks uit) daar ga je dan zonder enige twijfel op terugkomen, waarschijnlijk als het te laat is.

geef mij maar gewoon mn gezondheid, mn vrouwtje en het leven tot mn 90e.

verder leuk geschreven, maar idd bijna beangstigend!
krijg bijna medelijden met je!

good luck!
 
Tja dit is het typische verhaal, vele pros zijn net deze weg gegaan...
Je moet je alleen de vraag stellen of je ook potentieel hebt om echt wedstrijden te winnen, anders vind ik het maar stom om je leven in te korten en over enkele jaren met allerlei gezondheidsklachten te gaan zitten zonder enige succes op proffesioneel BB gebied.
En dan nog, met een beetje goede wil hoef je die klachten niet te hebben, gewoon verstandig kuren...(ja dat kan ook)
 
Originally posted by Levrone@
Bodyman, me ouders keken in het begin wel raar op toen ik groter begon te worden, maar ze hebben er wel respect voor nu. Want ze zien me toch elke avond weer naar de sportschool gaan, en me moeder is ook degene die elke week weer kilo's rijst en kipfilet inkoopt dus ik bof wel een beetje.


Inderdaad ik had je mooi zelf laten lopen :D
 
Mooi verhaal idd.
Kan me best indenken dat sommige pesttereitjes je behoorlijk kunnen raken en je in een depressie raakt.
Het is niet makkelijk als je in je jeugd gepest word vanwege je fysiek. Zodra je in een depressie zit en veel te weinig zelfrespect hebt geef je idd niet echt om je gezondheid. Moeilijk is het om verloren zelfrespect terug te krijgen. Toch zou ik proberen om je AS gebruik te minderen. Je voelt je eigen wel groter met de gains die je behaalt maar wat als je dadelijk nooit meer een stijve kunt krijgen. De kans dat je zelfrespect weer naar beneden gaat en je in zo'n zelfde depressie komt te zitten bestaat en die kans is groot. Je voelde je minder vanwege je lichaam enkel een gespierd lichaam die niet voldoende functioneerd is geen goede uitkomst.
 
Originally posted by -Ma3stro-
Ik ben ervan overtuigt dat je jezelf over 5 jaar voor je kop slaat omdat je zo stom bent geweest.


dat den ik ook...
 
Het begin is inderdaad herkenbaar. Ik was vroeger ook nogal big boned. Ik ben ook begonnen met training om daar wat aan te doen, maar jij bent een beetje doorgeslagen. Ik zou echt een beetje na gaan denken als ik jou was, je bent nog veel te jong voor uitspraken als, ik hoef geen kinderen.

Dat riep ik ook toen ik een jaar of 20 was, nu loop ik al 2 jaar naar het ziekenhuis, omdat we geen kinderen kunnen krijgen.

Pas dus op met wat je wenst..........

Het begin was goed, later zakte je verhaal zover naar beneden dat het leek alsof je een zelfmoordcommando bent.
 
Mooi krachtig geschreven verhaal. De geestelijke symptomen van je verslaving doen kwa ernst, heftigheid en aard sterk aan Anorexia en Boulimia denken. Met een goede begeleiding hoeft dat geen probleem te zijn. Ik ken persoonlijk een Anorexia patiente die zeker nooit meer zal 'genezen' maar wel zoveel controle heeft dat ze er niet aan kapot zal gaan. Wat ik van jou hoor wil je ook helemaal niet 'genezen' (let op de quotes) maar probeer de controle wat meer terug te krijgen bij je persoon inplaats van je lichaam de controle te laten voeren.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven