MuscleMeat

Mijn lichaam weigert nog te slapen

Bezoekers in dit topic

Jacko

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 jun 2006
Berichten
54
Waardering
1
Ik slaap al enkele jaren slecht. Ik ben nu 25 jaar, en neem soms zolpidem als het weer zo een nacht is waarbij ik niet kan inslapen. Vaak komt dit door de stress omdat ik iets belangrijks moet doen de volgende dag. Ik moet er ook wel bij vermelden dat ik wel iemand ben die snel piekert en nadenkt over dingen. Ik kan moeilijk zaken loslaten...

Nu heb ik sinds 3 maanden een erge slaapstoornis gecreëerd. Het is begonnen door een heel warme dag, waardoor ik 's avonds niet kon inslapen in combinatie met een belangrijke afspraak de volgende dag... gevolg, gans de nacht wakker gelegen.

Sindsdien slaap ik bijna iedere nacht slecht. Ik praat dan over 2 a 3 uur slapen.
Deze week was het verschrikkelijk! 3 volledige nachten heb ik geen seconde geslapen.

L-tryptophaan, 5-HTP, Melatonine, ZMA, Valeriaan, ... heb ik al allemaal geprobeerd en werken niet. Zolpidem werkt ook zelfs niet meer. Ik weiger dit nu overigens nog te nemen aangezien ik geen verslaving wil krijgen aan zolpidem. Ook Yoga en mindfulness al geprobeerd... helpt niet.

Ik ben al zeker 5 keer naar 2 huisartsen geweest. Hij heeft mij nu Trazodone voorgeschreven. Ik heb een halve genomen deze nacht en opnieuw een volledige nacht wakker !
Indien het niet werkt kon ik nog overgaan op Risperdal, maar ik blijf eigenlijk liever af van die dingen.

Wat is er mis met mij !!?? Waarom wil ik niet meer slapen !? Ik ben het laatste jaar juist enorm goed bezig in de gym. Mijn voeding zit goed, training ook, mijn motivatie is er en ik begon net te groeien. Nu gaat mijn lichaam er volledig aan onderuit. Voor alle duidelijkheid, ik drink bijna geen alcochol, ik rook niet, neem niets van drugs en neem geen AAS. Ook ga ik bijna niet uit, omdat ik probeer een goed bioritme te krijgen... wat duidelijk niet lukt :'(

Mijn vragen aan jullie zijn dan ook:
- Hoe kan ik dit oplossen?
- Hou ik hier schade aan over of herstelt dit zich met de tijd?

Please help guys...
 
Ik zou het toch echter bij de oorzaak aanpakken ipv de symptomen de kop in te drukken met allerlei meds/supps etc.

Probeer bepaalde zaken een plek te geven door er over te praten of dit op te schrijven. Maak voor jezelf een actieplan door punten op te schrijven die je moet/wilt doen en erbij te zetten hoe je dit gaan aanpakken, wanneer etc etc en vink af wat je hebt gedaan. Soort van structuur aanbrengen.
Daarnaast kun je denken aan allerlei pre-slaap rituelen zoals bepaalde muziek, douchen, mediteren etc..

Iig succes, 3 nachten niet slapen is echt niet positief.
 
Dagelijkse meditatie is mogelijk het antwoord op je problemen. Het leren loslaten
 
Ik zou het toch echter bij de oorzaak aanpakken ipv de symptomen de kop in te drukken met allerlei meds/supps etc.

Probeer bepaalde zaken een plek te geven door er over te praten of dit op te schrijven. Maak voor jezelf een actieplan door punten op te schrijven die je moet/wilt doen en erbij te zetten hoe je dit gaan aanpakken, wanneer etc etc en vink af wat je hebt gedaan. Soort van structuur aanbrengen.
Daarnaast kun je denken aan allerlei pre-slaap rituelen zoals bepaalde muziek, douchen, mediteren etc..

Iig succes, 3 nachten niet slapen is echt niet positief.

Ik heb inderdaad structuur nodig in mijn leven, maar de insomnia is de oorzaak van het verliezen van mijn structuur! Niet omgekeerd. Van zodra ik goed slaap zal de rest ook beter verlopen. Dat merk ik al van zodra ik een nachtje beter slaap... Maar het blijft dan ook maar bij die 1ne nacht.
U raadt mij dus ook af van die Risperdal niet te nemen? Desondanks de huisarts het voorgeschreven heeft zie ik dit dus echt niet zitten...

Dagelijkse meditatie is mogelijk het antwoord op je problemen. Het leren loslaten

Hoe pak ik dit dan het beste aan. Ik weet van mezelf dat ik zaken niet kan loslaten. Dat kan soms gaan over gebeurtenissen die dag, of een scene uit een film die ik gezien heb, tot zelfs het afspelen van een nummer in mijn hoofd dat er maat niet uit wil... Hoe begin ik aan "Leren Loslaten" ?
 
Mss proberen in te zien, beseffen dat hetgene je de volgende dag moet doen helemaal niet zo belangrijk is.
 
Mss proberen in te zien, beseffen dat hetgene je de volgende dag moet doen helemaal niet zo belangrijk is.

dit vind ik al een goed begin

Ik heb iets vergelijkbaars gehad:

Toen ik alleen ging wonen had ik wat geldzorgen (alleen lening afbetalen, nog meubels moeten kopen, rekeningen, werk aan het huis); er was ook nog EEN HOOP te doen aan het huis en het minste wat je doet kost direct bakken vol geld.
Daarbovenop had ik net een nieuwe job, waardoor ik regelmatig om 3u op moet en waarvan eerst maanden aan een stuk ingehamerd werd dat er mogelijk levens/een hoop geld op het spel stonden wanneer ik een fout maakte.
Daarvoor had ik al een probleem met slapen, iets wat vooral op mijn blaas sloeg, ik stond soms 10+ keer te pissen in een nacht, zo sliep ik in en iedere keer BAF na 5 mins werd ik wakker om te pissen. Soms 5-6 keer na elkaar. Het is er dus niet beter op geworden met wat extra zorgen erbij. Iedere keer wanneer ik wist dat de dag erop een lastige dag om te werken zou zijn deed ik bijna geen oog dicht. Ik had nachten van 1 uur slaap.

Ik heb valeriaanthee geprobeerd, sedinal en in de ergste periode zolpidem. ik zou je aanraden om eventueel toch te kappen met zolpidem, lees eens de bijsluiter en kijk eens rond op internet. Ik heb in één keer beslist om ermee te stoppen nadat ik wat gelezen had, want die shit is mogelijk heel riskant.

Wat herkenbaar! Ikgebruik sinds 5 maanden (!!!) Zolpidem en heb ook last van zwarte gaten, zo heb ik op een avond 21 stuks geslikt waarvan ik alleen de eerste herrinner, vind ik dingen terug in de vriezer (sleutels bijvoorbeeld) en krijg ik reacties op woningen waarop ik heb gereageerd! Niet best, maar zet mij er ook maar bij...mijn psychiater doet het af als een reguliere bijwerking (???)

Regelmatig overdosering ingenomen waar ik me achteraf niets van kon herinneren. Ik werd eens wakker, bleek dat ik 's nachts slapend mijn computer had opengeschroefd en een nieuwe cd-brander erin gemonteerd! Ook onder invloed telefonisch lange gesprekken gevoerd en afspraken gemaakt waar ik achteraf totaal niets meer van wist. Oppassen dus!

Ik slik dit middel nu bijna 2 jaar. Ik ben al enkele malen gestopt maar toch is het een verslaving voor me waar ik telkens op terugval... Laat ik het een soort van reddingsmiddel in nood noemen (ik voel er me gewoon superveilig mee).

ik ben echt een miljoen x wakker geworden met een tent om me heen gebouwd, ik ben naast mijn scooter op de grond wakker geworden, en had dus een ongeluk gehad zonder dat ikw ist dat ik op de scooter zat. want ik lag in bed toen ik die pil nam.
ik heb meerdere keren 1 pilletje genomen en werd wakker poetste mijn tanden en zag dat er minimaal 6 pillen uit het doosje waren gehaald zonder te weten dat ik er meer heb geslikt.
ik heb de gootsteen met een ontstopper te lijf gegaan, heb kranen aan gezet en alles laten overspoelen, gesprekken gevoerd als een baby met vrienden, smsjes gestuurd waarvan ik niets wist.

http://sync.nl/pas-op-voor-zolpidem/comments/

Persoonlijk was ik extreem prikkelbaar de morgen nadat ik genomen had.

Wat ik je zou aanraden is een andere mentaliteit, het is moeilijk maar mogelijk. Zoals corleone zegt: het is allemaal niet zo belangrijk als je denkt. enkele tips die mij heel hard geholpen hebben

-geen beeldschermen meer 1-2u voor je wil gaan slapen, lees een boek, neem een bad, maak nog een wandeling of ga op het gemakje met je fiets rijden
-wanneer je niet kunt slapen en je voelt dat je je aan het opwinden bent: direct opstaan en begin iets te lezen of doe iets anders
-Na het avondeten kijk je NIET meer naar de klok, als je een alarmklok staan hebt zet hem dan geforceerd op het uur waarop het alarm staat. Een groot deel van het probleem is dat je uren slaap telt en dat je je daarin opwindt. Dat is overigens voor niks nodig: afhankelijk van je eigen slaapcyclus kun je perfect een dag goed functioneren met 2-3-4 uur slaap. Na een eind begin je dit overigens onbewust te doen: ik kijk 's avonds als ik tv kijk nooit meer naar wanneer programma's beginnen, zo kan ik niet aan het tellen slaan
-In de zomer kun je je woonkamer wat vroeger verduisteren, zodanig dat je je brein trickt in het feit dat het moet gaan slapen.
-drink warme melk of warme chocomelk of gelijk wat warms (zonder cafeine) voor het slapen; je core wordt initieel warm hiervan, maar er zijn recente onderzoeken die stellen dat de afkoeling van je core slaperigheid veroorzaakt.
-Als je kunt structuur in je slaapcyclus brengen, doe dat dan. bvb altijd op hetzelfde uur opstaan (voor mij persoonlijk werkt dit niet)

zo ik hoop dat ik je toch iets of wat kunnen helpen heb. Nog een laatste iets: er is een uitweg... zeker als je jong bent. Nu heb ik geen hulpmiddelen meer nodig om te slapen. Ik doe nog steeds dezelfde job en ik heb nog steeds dezelfde zorgen, maar door alles wat te relativeren en een paar aanpassingkjes aan mijn avonden heb ik enorme stappen gezet. succes!!!
 
Ik heb inderdaad structuur nodig in mijn leven, maar de insomnia is de oorzaak van het verliezen van mijn structuur! Niet omgekeerd. Van zodra ik goed slaap zal de rest ook beter verlopen. Dat merk ik al van zodra ik een nachtje beter slaap... Maar het blijft dan ook maar bij die 1ne nacht.
U raadt mij dus ook af van die Risperdal niet te nemen? Desondanks de huisarts het voorgeschreven heeft zie ik dit dus echt niet zitten...



Hoe pak ik dit dan het beste aan. Ik weet van mezelf dat ik zaken niet kan loslaten. Dat kan soms gaan over gebeurtenissen die dag, of een scene uit een film die ik gezien heb, tot zelfs het afspelen van een nummer in mijn hoofd dat er maat niet uit wil... Hoe begin ik aan "Leren Loslaten" ?
Kijk, daar ga je al in de fout mee. Probeer eens de rust in jezelf te zoeken, iedereen kan dat, jij dus ook. Focus jezelf op je ademhaling en vergeet de rest tijdens het mediteren. Begin met 5 minuten en bouw het langzaam uit.
 
Dagelijkse meditatie is mogelijk het antwoord op je problemen. Het leren loslaten


dit dus vooral niet. enkel als je het ECHT ECHT niet anders kunt.

zolpidem is overigens maar bedoeld om 14 dagen na één genomen te worden, door oa de verslavingsgraad en de gewenningsgraad
 
rispedal is toch gedrags medicatie.
 
rispedal is toch gedrags medicatie.

Idd, maar een van de bijwerkingen van die antipsychotica is dat je er verschrikkelijk lam van wordt. Gebruiken ze vaak in psychiatrische instellingen en gevangenissen om de nutcases lam te leggen. Staren als een zombie, kwijl uit de mond, dat soort shit.

---------- Post toegevoegd Sat 8 Sep 2012 om 14:34 ----------

dit dus vooral niet. enkel als je het ECHT ECHT niet anders kunt.

zolpidem is overigens maar bedoeld om 14 dagen na één genomen te worden, door oa de verslavingsgraad en de gewenningsgraad

Vreemd, ik lees overal dat zolpidem omwille van zijn korte werkingsduur relatief safe is om frequent te nemen, zonder dat er gewenning optreedt.

Maar op andere vlakken is het helemaal niet zo safe. Ben al vaak genoeg opgestaan met mijn huis dat volledig ondersteboven gekeerd werd en 34 uitgaande oproepen naar mensen die ik al jaren niet meer gehoord heb.

Of de klassieker: nog even wakker blijven onder invloed van 1 zolpidempje om wat van de trippy effecten te genieten, en dan bij het wakker worden merken dat je er een stuk of 7 naar binnen gespeeld hebt. :D
 
Laatst bewerkt:


---------- Post toegevoegd Sat 8 Sep 2012 om 14:34 ----------



Vreemd, ik lees overal dat zolpidem omwille van zijn korte werkingsduur relatief safe is om frequent te nemen, zonder dat er gewenning optreedt.



ik heb hier nog een bijsluiter liggen van 2 jaar geleden en daar staat dat er gewenning optreedt en toename van afhankelijkheid bij langer gebruik
 
@Papachico: enorm bedankt met je tips! Ik sta ook regelmatig 10 keer of meer op voor te pissen en heb verder nog veel gemeenschappelijke problemen... Ik ga al je tips vandaag nog opvolgen en zal jullie allemaal op de hoogte houden van het verloop. Ook bedankt voor de geruststelling dat het goedkomt. Dit betekent veel voor me dat er nog hoop is.
 
dit dus vooral niet. enkel als je het ECHT ECHT niet anders kunt.

zolpidem is overigens maar bedoeld om 14 dagen na één genomen te worden, door oa de verslavingsgraad en de gewenningsgraad

Anders doe je net alsof ik een of andere levensgevaarlijke drug aanraad :roflol:

Meditatie is erg goed voor de drukke geest. Bovendien kost het je maar 20 min per dag om een te worden met je zelf en dingen te accepteren.

- Ik ga stressen, maar ik voel het aankomen, benoem het, en laat het weer verdwijnen. Dat soort dingen moet je leren.

Tips die jij geeft kosten veel moeite en het is symptoombestrijding. Ze werken ongetwijfeld hoor, maar 2u voor slapen geen schermen meer, alles verduisteren etc. Kost veel meer tijd en moeite dan rustig mediteren.. en je schiet er uiteindelijk geen zak mee op als je een x ergens bent waar je dit allemaal niet kunt doen. Bovendien denk ik dat je hem nu alleen nog maar meer laat stressen door al die extra dingen waar hij op moet letten voor hij gaat slapen. Stel hij gaat om 10 uur slapen. Ligtie in bed te malen van "k*t ik heb een halfuur geleden nog tv gekeken.. nu lukt t slapen nooit meer" Of "ik ben vergeten melk te drinken, alles is verpest" je praat hem een dwangneurose aan op deze manier, want daar zijn mensen met veel stress erg vatbaar voor. Meditatie daarentegen kun je altijd en overal op terugvallen wanneer je maar wil en je kunt het nooit fout doen.

Het zit allemaal in je hoofd. Pak aan wat in je hoofd zit, niet wat daarbuiten zit
 
Laatst bewerkt:
Veel tips zijn al gegeven. Ik ben ook een slechte slaper. Als je de volgende dag veel moet doen is een nacht slecht slapen gewoon zo naar. Dat houdt je wakker. Als je de volgende dag niets in de agenda hebt staan slaap je meestal sowieso beter.

Het nare is dat je door weinig slaap ook minder goed om kan gaan met stress, waardoor je dus meer gaat piekeren. Je komt dan in die nooit echt wakker maar ook nooit echt slapen stand. Super irritant.

Normaal zou je met een aantal avonden zolpidem weer in je ritme moeten komen. Maar ontwenningsslaap licht ook op de loer.

De tips zijn hier gegeven. Als je de medicinale toer op gaat kan je ook het tegenovergestelde doen. Geen medicatie om je snachts in slaap te krijgen, maar medicatie om je overdag wakker te houden. Maar dat is toch weer symptoom bestrijding.

5HTP in combinatie met melatonine werkt voor vele goed, maar zie dat het voor jou ook al niet werkt.

Uiteindelijk moet je gewoon ontspannen om je slaap te krijgen. Maar dat is zo moeilijk als je je rust niet krijgt. GHB wordt ook nog gebruikt als slaapmiddel ooit. Maarja, dat is ook weer een ander uiterste.
 
Anders doe je net alsof ik een of andere levensgevaarlijke drug aanraad :roflol:

Meditatie is erg goed voor de drukke geest. Bovendien kost het je maar 20 min per dag om een te worden met je zelf en dingen te accepteren.

Het zit allemaal in je hoofd. Pak aan wat in je hoofd zit, niet wat daarbuiten zit

Ik sta zeker en vast open voor meditatie. Ik wil dit al een tijdje doen maar het is er nooit echt van gekomen. Ik weet precies niet hoe ik het moet aanpakken. Een tijdje geleden ging ik bij iemand die mij persoonlijk wou begeleiden met mindfulness en dit ging dan via CD's om zo op "alpha niveau" te geraken. Dit was erg kostelijk en ... ik werd er eigenlijk gewoon zenuwachtig van...

@ Krakatoa: Kan je mij eventueel een goeie site geven of goeie tips, waarin staat hoe je juist moet mediteren en eraan beginnen?
 
Laatst bewerkt:
Anders doe je net alsof ik een of andere levensgevaarlijke drug aanraad :roflol:

Meditatie is erg goed voor de drukke geest. Bovendien kost het je maar 20 min per dag om een te worden met je zelf en dingen te accepteren.

- Ik ga stressen, maar ik voel het aankomen, benoem het, en laat het weer verdwijnen. Dat soort dingen moet je leren.

Tips die jij geeft kosten veel moeite en het is symptoombestrijding. Ze werken ongetwijfeld hoor, maar 2u voor slapen geen schermen meer, alles verduisteren etc. Kost veel meer tijd en moeite dan rustig mediteren.. en je schiet er uiteindelijk geen zak mee op als je een x ergens bent waar je dit allemaal niet kunt doen. Bovendien denk ik dat je hem nu alleen nog maar meer laat stressen door al die extra dingen waar hij op moet letten voor hij gaat slapen. Stel hij gaat om 10 uur slapen. Ligtie in bed te malen van "k*t ik heb een halfuur geleden nog tv gekeken.. nu lukt t slapen nooit meer" Of "ik ben vergeten melk te drinken, alles is verpest" je praat hem een dwangneurose aan op deze manier, want daar zijn mensen met veel stress erg vatbaar voor. Meditatie daarentegen kun je altijd en overal op terugvallen wanneer je maar wil en je kunt het nooit fout doen.

Het zit allemaal in je hoofd. Pak aan wat in je hoofd zit, niet wat daarbuiten zit

Ik vind allebei jullie tips erg nuttig. Geen TV kijken, geen alcohol, donkere koude kamer, geen klok, als je langer dan 45 minuten niet kan slapen opstaan en 30 minuten iets saais doen, iedere dag je wekker zetten en een half uur eerder op dan je normaal doet, zijn allemaal tips die echt werken.

Mediteren waarschijnlijk ook.

Kijk als je eenmaal je slaapritme terug hebt dan blijft dat echt wel hangen. Tis niet dat je dat de rest van je leven moet doen, gewoon iig een week of 3 a 4 om je slaap te hervatten.

---------- Post toegevoegd Sat 8 Sep 2012 om 15:37 ----------

Deze kan je ook ff downloaden:

http://www.amazon.co.uk/Sleep-Like-Log-Mckenna-Paul/dp/1900148110
 
Een psycholoog kan je helpen met je gedachten gang. Tegenwoordig werkt men met een vorm van zelf hulp. Dit is bewezen erg goed te helpen. Vooral omdat je over dingen piekert begrijp ik hier uit dat je moeite hebt met je gedachten gang.
 
@Papachico: enorm bedankt met je tips! Ik sta ook regelmatig 10 keer of meer op voor te pissen en heb verder nog veel gemeenschappelijke problemen... Ik ga al je tips vandaag nog opvolgen en zal jullie allemaal op de hoogte houden van het verloop. Ook bedankt voor de geruststelling dat het goedkomt. Dit betekent veel voor me dat er nog hoop is.

Ja, het kan echt nog verbeteren. Ik was WANHOPIG op een bepaald moment, het heeft een eindje geduurd, maar nu slaap ik echt weer goed. Vertrouwen blijven hebben

@krakatoa: my bad ik dacht dat er medicatie stond en dat je maw hard aan het trollen was, ik heb te vlug gelezen. mijn excuses
 
als tip zou ik ook eens nagaan waarover je zoveel piekert en nadenkt. Ik heb het zelf ook gehad. Wel goed kunnen inslapen maar nooit echt diep slapen, veelvuldig wakker worden en altijd rond een uur of vijf/zes 's ochtends niet meer kunnen slapen.

Ik sliep weer als een roos toen ik een nieuwe baan kreeg & me ook echt happy voelde met deze baan (leuke sfeer, leuke collega's) en dus weer invulling had en geen ONZEKERHEID wat betreft werk. Daarnaast was ook belangrijk dat ik minder ben gaan sporten door het werk. Ik sportte gewoon teveel maar ik had de tijd hiervoor, is natuurlijk geen reden om je dan het lazerus te trainen. Dit minderen had ook een rustgevend effect en echt de slaap was weer super. Ga in ieder geval niet beginnen aan medicatie of dergelijke dit is puur een korte termijn oplossing en je bouwt hiermee afhankelijkheid op.

succes!
 
Back
Naar boven